Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Beaker

Space Chocolade

Recommended Posts

Dankzij dit topic van sensi life herinnerde ik mij eraan, dat ik nog ± 100 gram wietboter in de vriezer had liggen en vroeg me af of ik dit ook kon gebruiken om iets van chocolade te maken.

Na eventjes googlen kwam ik deze site tegen en besloot het op die manier te proberen.

In plaats van chocoladeletters, wil ik gewoon een vorm uitproberen die ik al een tijd geleden gekocht heb.

 

Wat heb ik gebruikt:

 

93 gram wietboter

325 melk chocolade

 

Ik heb deze chocolade gebruikt.

gallery_32885_17900_33544.jpg

 

Deze vorm heb ik gebruikt.

gallery_32885_17900_27950.jpg

 

Als eerste heb ik 225 gram chocolade in stukjes gebroken en rustig in een glazen schaaltje au bain-marie laten smelten (temperatuur van de chocolade is bij mij niet boven 40 graden gekomen). Regelmatig om blijven roeren.

 

Nadat alle chocolade was gesmolten heb ik het schaaltje uit de pan gehaald en de overige 100 gram in stukjes gebroken en erbij gedaan en regelmatig om roeren.

 

Als alle chocolade gesmolten is, moet je het af laten koelen tot 30 graden.

gallery_32885_17900_84557.jpg

 

Ondertussen heb ik de wietboter opgeklopt met een garde, aangezien mijn mixer spontaan uit elkaar viel toen ik laatst keer een space-cake maakte. :blink:

gallery_32885_17900_5346.jpg

 

Dit vond ik wel een mooie temperatuur om verder te gaan.

gallery_32885_17900_50424.jpg

 

De chocolade bij de wietboter in om goed te mengen.

gallery_32885_17900_227521.jpg

 

Toen liep het dus anders dan mijn bedoeling was, want zo gauw ik met de garde begon te slaan, werd het ineens een massieve bal in de garde, het leek wel deeg. :huh:

Nou weet ik niet of dat ligt aan de temperatuur of misschien ben ik te fanatiek bezig geweest met de wietboter op te kloppen. :whistle:

 

Na alles uit de garde te hebben geklopt, heb ik alles het maar goed gemengd m.b.v. de pannenlikker.

gallery_32885_17900_145464.jpg

 

Vormpje gevuld en in de vriezer gezet.

gallery_32885_17900_101418.jpg

 

Het resterende heb ik op bakpapier uitgespreid en in de koelkast gelegd.

gallery_32885_17900_30435.jpg

 

Vervolg als ze uitgehard zijn. :icecream:

 

Groeten Beaker :spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, de chocolaatjes uit de vriezer zijn uitgehard.

gallery_32885_17900_53230.jpg

 

Smaakt wel lekker. :)

Je proeft de wietboter er natuurlijk wel duidelijk in, maar ik vind deze smaak i.c.m. chocolade beter te doen dan bijvoorbeeld wietmelk.

De chocolade heeft hier toch wel de overhand.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm... Dat ziet er lekker uit :)

 

Ik vermoed dat het hard is geworden door de lauwe chocolade bij de koude? Wietboter te doen.

Dan gaat de chocolade sneller terug naar vaste vorm uiteraard....

of was deze dezelfde temperatuur?

 

Hoe is de smaak?

De werking komt nog zegt... :)

zijn de pralinnen nu "boterachtig" of merk je dit eigenlijk helemaal niet?

 

nice work! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks.

De wietboter was op kamertemperatuur, dus zo'n 21 graden.

Ik denk dat je gelijk hebt, maar ik vraag me toch af hoe ze het op die site in zo'n spuitzak krijgen. :blink:

 

Vroeger kocht mijn moeder vaak van die chocolaatjes die je in de vriezer moest doen.

1356013354_9087.jpg

Hier heeft het wel veel van weg, maar dan met een cannabis bijsmaakje. :icecream:

 

De chocolaatjes in de koelkast zijn ook uitgehard.

Als je ze in de koelkast laat liggen, is de hardheid gewoon goed.

Ik zal er een paar op schaaltje in de woonkamer leggen en kijken of ze niet smelten op kamertemperatuur. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb om 19:10 1 chocolaatje uit de vorm en 1 uit de koelkast gehad en ik voel het al opkomen, zoals je dat ook met space cake hebt.

Ik had verwacht dat ik de helft van de chocolaatjes op moest eten om wat te voelen, maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb. :likken: :lol:

 

De chocolaatjes op het schoteltje beginnen al zacht te worden, dus ik bewaar ze gewoon in de koelkast. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het niet beter om met pure chocolade te beginnen en daar de wietboter aan toevoegen? In melkchocolade zit namelijk al een hoop cacaoboter extra (of tegenwoordig plantaardig vet omdat dat goedkoper is).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vlieg ook maar in de chocomouse :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee Wietefras.

Ik heb melkchocolade genomen, omdat ik niet zo weg ben van pure chocolade.

Volgende keer probeer ik het met pure chocolade. Waarschijnlijk maakt de wietboter de smaak ook wat zachter. ;)

 

Bon apetiet sensi. :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...