Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Seijan

Totale Leek - Wat Vragen.

Recommended Posts

Yo iedereen, paar vraagjes van iemand die nog nooit iets gekweekt of gegroeid heeft.

 

Ik wil graag beginnen met 1 plant te groeien, dit omdat ik nog nooit iets gegroeid heb, en omdat 't te verstoppen is in deze algemene ruimte waar ik woon.

 

Hoe begint men met het groeien van 1 plant, heb ik echt gear nodig, of kan ik bijvoorbeeld een autoflower kopen, die ergens zetten bij een lamp gewoon bijvoorbeeld in de woonkamer.

 

En als ik dan bijvoorbeeld echt een hok moet maken, hoe doe ik dit het goedkoopst, en wat heb ik allemaal nodig?

 

Ik kan wel eindeloos struinen op het forum en youtube etcetera, maar ik leer beter als iemand mij gewoon echt in een post alles voorkauwd, zodat ik er een idee bij krijg.

 

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

iedereen heeft zelf info moeten opzoeken, ik denk niet dat je alles voorgekouwd zal krijgen. maar het geodkoopst zal wel een tentje zijn volgens mij. ja je zal gear nodig hebben tenzij je buiten kweekt

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus met Autoflowering Zaden moet ik dus ook een tent, lampen, filter, etc etc hebben, en niet gewoon een lamp, en pot met grond ofzo :P

 

Werd mij wel eens verteld door een maat dat hij autoflowers groeide met gewoon een lampenset, in een kast zeg maar. Is dit voor een beginner goed genoeg, of moet ik er 300 tegen aankwakken, voor 1 plantje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoflowers zijn voor buiten. want die hebben om goed te zijn 20/4 of 18/6 licht/donker nodig tot het eind.

ja alles heb je nodig. zeker een filter anders riekt heel je huis ernaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wel een erg grote investering voor 1 plant, lijkt me niet echt waard, vooral omdat ik een leek ben lijkt me dit nogal riskant.

 

Goed over nadenken of dit dan wel wat is dan, helaas...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je niet wilt investeren en toch roken kan je beter buiten planten zetten, maar kosteloos zal het nooit zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat van die bucket is wel cool, maar is dat van begin tot harvest, of is 't alleen een tijdje?

 

Hoe gaat dat verder in zijn werking, is er meer over te lezen?

 

Lijkt me erg cool :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest snah

Goed lezen ,

Er staat dat als je er 2 hebt dan heb je er 1 voor groei en 1 voor bloei , dus met 1 voor de hele kweek moet je alleen de lampen vervangen .

Typ Space Bucket in bij google of YouTube

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je budget echt laag is kan je met tl best wat rookbaars kweken of met een cfl. Is niet te vergelinken met hps, maar het zal zeker beter zijn dan onder een gloeilamp, dat is kansloos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Investeren zul je moeten doen wil je kunnen oogsten...

 

250w HPS in een 60x60x170/180 ?

 

Indien je de tent/kast moet verstoppen is het dan wel waard.. ?

 

Geurilla kweek misschien wel iets voor je ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het goedkoopste is natuurlijk buiten geen ervaring mee

Binnen kweken is duur geworden verklaard de steeds hoger wordende straatprijs denk ik

9 euro de gram is normaal aan het worden in belgie daarom kweek ik nu ook zelf alleen voor mezelf

 

Een tent met alles erop en eraan gaat je snel 300 euro kosten

Als je wat handig bent MDF platen zijn goedkoper maar daar moet je mee oppassen want die gaan snel schimmelen

En met minimaal een indoorfan en uitblaas fan een temp meting ph meter gaat dat wel goedkoper uitkomen dan een tent

Heb je veel buren heb je zeker ook een filter nodig wiet stinkt hard in de bloei

Verder zorg dat je electro werk 100 % in orde is er zijn genoeg mensen die onze hobby willen stoppen om het brandgevaar

Al is er dat niet voor kleine hobby kwekers als je het juist doet

 

Dan heb je voeding kost ook aardig wat heb je binnen zeker nodig anders haal je niet zo veel opbrengst

Electriciteit voor licht en warmte afhankelijk van watt voor licht en warmte gaat het je voor een kweek een 50 euro kosten

 

Dan ik raad aan om min 4 planten te nemen de kans dat je problemen of dat je er 1 verkloot is groot je bent namelijk beginner niet teveel ook politie vind meer dan 5 niet leuk en als niet voor verkoop is ook niet nodig

 

Wat mij aangeraden werd als beginner zijn de WW en northern light omdat het sterke planten zijn

 

Neem dat je 4 planten met succes de eerste kweek afgerond hebt met een goede voeding en goed materiaal wat inderdaad wat geld Kost

ga je nog steeds besparen op de opbrengst nog in je eerste kweek

 

Ik nam 3 soorten op 4 planten en dat was niet slim ik moest veel aandacht besteden aan water omdat verschillende soorten Verschillende tijden van groei en bloei krijgen wat het wat moeilijker maakt was ik voor gewaarschuwd maarja

 

Ga naar een growshop zeg halo ik ben een beginner en als de verkoper je alles van kop tot teen begint uit te leggen wat de meeste Doen koop je gereedschap

vraag om kweekschemas en meestal krijg je een hoop pipetjes spuitjes en andere zaken

Mijn verkoper zei me loop hier eerst een half uurtje rond kijk goed rond en dan ga ik je alles haarfijn uitleggen zei die me Heb er de eerste keer bijna 2 uur binnen gezeten want ik zeer leerrijk vond

 

begint de verkoper direct met de duurste dingen aan te duiden met amper uitleg loop je buiten en ga je elders

 

Ik wens je veel geluk en begin vooral niet overhaast hou er rekening mee dat de wet veranderd dus

Verkopers mogen binnenkort in principe geen uitleg meer geven over cannabis maar dat noemt binnenkort

Paprika of tomaat of peper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Investeren is op lange termijn het voordeligst, want je hebt betere wiet als die dubieuze troep van de straat en voor een betere prijs. Echter moet je de ballen er voor hebben om planten te zetten, zeker als je weinig geld hebt. Wellicht heb je een paar vrienden die 9 euro de gram ook veel te duur vinden en een of twee ons van je willen afnemen als de oogst daar is. Een score van 3 tot 4 ons is een eerste keer prima haalbaar met een lamp van 600 watt dus blijft er ook nog genoeg voor jezelf over om te roken. Kweken is het voordeligst in een lichtdichte ruimte die je al hebt en waar je de benodigde gaten in kan boren voor de buizen e.d. Denk aan een kelder, kast of zolderkamer. Een tent aanschaffen is helemaal niet nodig als je een geschikte ruimte hebt. Anders is een microkweek misschien wat voor jou, maar daar weet ik verder niks van af.

 

Groet en succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...