Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  

Recommended Posts

Hallo Medekwekers,

 

Ja, ik mag het dan eindelijk zeggen. Ik ben ook een kweker, yes!

 

Het heeft eventjes geduurd maar ben dan eindelijk begonnen.

 

Het begon een half jaar geleden toen ik het zat was om zoveel geld aan een coffeeshop uit te geven terwijl je niet eens krijgt waarvoor je betaald.

Ik rook 20 gram per maand, 5 gram per week en alleen in het weekend omdat het anders mijn werkzaamheden belemmerd.

Dit is dus veel geld in de maand wat je kwijt bent aan, in mijn geval, Amnesia, 10 euro per gram.

 

Toen ging ik naar de straatdealers en die verkopen alleen maar rotzooi, stuk voor stuk, niemand is eerlijk.

Dit had ik vantevoren ook al kunnen weten maar als je de kans krijgt om voor minder geld in te kunnen kopen dan kun je het altijd proberen. Jammer dat je nooit je geld terug kan 'vragen' en de dealers daarna altijd een ander nummer hebben en/of een andere naam hanteren.

 

Er bleef dus nog maar 1 optie over en dat is zelf wiet gaan kweken. Als je dit wilt kom je automatisch de site wietforum.nl tegen en daar ben ik blijven plakken. Als het allemaal niet teveel opviel was dit ook mijn startpagina want ik ben hier elke dag geweest, een half jaar lang en uren op een dag lezen. Niet alles is blijven hangen en er zijn ook veel tegenstrijdigheden hier op de site geplaatst maar ik ga er het beste van maken.

 

Ik heb al een paar keer hier om hulp gevraagd en deze ook gekregen. Nu is het de beurt aan mij om het zelf te laten zien zodat ik hier weer meer van kan leren en als het kan en nodig is zou ik graag weer van jullie hulp gebruik maken.

 

Het doel is om mijn kweek sowieso af te ronden en het liefste met een aardige opbrengst.

1 gram per watt ga ik niet aan denken maar mijn ambitie is 300 gram schoon aan de haak.

Het minimale wat ik wil is 150 gram en alles daar onder is een teleurstelling.

 

Ik heb nu ongeveer 1500 euro aan alle kweekbenodigdheden uitgegeven en zoals iedereen kan begrijpen is dit een vrij hoog bedrag en daarvoor kun je ook 150 gram in de shop halen. Vandaar dat mijn minimale opbrengst 150 gram moet zijn. De ambitie 300 gram en alles daar weer boven is een wonder.

 

Zo, genoeg gezever, hier zijn mijn lekkere soortjes die ik ga kweken:

 

-Super Lemon Haze

-Amnesia

-Sugar Punch

 

Ik heb 3x SLH en 3x Amnesia laten ontkiemen, daarvan heb ik 4 goede zaadjes geplant zonder eerst te kijken welke, welke is. Dit was natuurlijk niet zo slim maar daar kom ik snel genoeg achter als ze groter zijn.

De Sugar Punch is later ontkiemd en geplant omdat de overige SLH en Amnesia in mijn ogen niet goed waren ontkiemd.

In totaal heb ik dus 1x Sugar Punch en 4x mix van SLH en Amnesia en dat maakt 5 planten.

 

Mijn opstelling:


  • Mammoth Pro 120x120x200


  • GAVITA Pro 600 EVSA


  • GAVITA light hanger


  • DAVIN DV12


  • Softbox 500m³ met Torin motor


  • Can light filter 600m³


  • Uniteck Fan Controller 2.5 amp


  • 2x Tent clip on fan 2 standen


  • PH en EC meter


  • Thermo/Hygro meter


  • 5x Smartpots


  • Sannies Organic Kit

  • Blumat Tensiometer

Ik heb de potten eerst ingewaterd met bacto, een halve liter per pot. Ze staan nu 15 dagen op 18/6

Mijn eerste vraag: Kunnen ze al op 12/12?

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lamp:

 

gallery_42649_17897_950858.jpg

 

De plantjes vandaag:

 

gallery_42649_17897_1211107.jpg

 

gallery_42649_17897_147858.jpg

 

Mijn beste plantjes:

 

gallery_42649_17897_2947930.jpg

 

gallery_42649_17897_1376441.jpg

 

gallery_42649_17897_4271135.jpg

 

gallery_42649_17897_2643654.jpg

 

De sugar punch, kleiner dan de rest omdat deze later is geplant:

 

gallery_42649_17897_901369.jpg

 

gallery_42649_17897_2248424.jpg

 

Gedraaide foto van de buitenkant, inlaat luchtslang. Ducktape is voor de lichtlekken bij ritssluitingen:

 

gallery_42649_17897_1097264.jpg

 

gallery_42649_17897_536082.jpg

 

Soort van schakelbord:

 

gallery_42649_17897_15187.jpg

 

Veiligheid brandblusser:

 

gallery_42649_17897_86130.jpg

 

Luchtinlaten:

 

gallery_42649_17897_3632253.jpg

 

Sensor fan controller en thermo/hygro meter onder afdakje tegen de tent:

 

gallery_42649_17897_1034931.jpg

 

Ventilator op de filter:

 

gallery_42649_17897_704640.jpg

 

gallery_42649_17897_2780040.jpg

 

gallery_42649_17897_1541953.jpg

 

gallery_42649_17897_1522016.jpg

 

gallery_42649_17897_4460133.jpg

 

gallery_42649_17897_174279.jpg

 

gallery_42649_17897_2890931.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt je goed ingelezen!

 

Ziet er allemaal netjes uit, ik zou nog ff verder groeien, als alle planten (bijna niet helemaal) elkaar aanraken kun je ze op 12/12 zetten :rtfm: :likken:

 

Voor de rest heb je mooie soortjes staan, ik zal je nog een tip geven: gebruik min voeding en ook echt min.... hou ze lekker lang op water en enzymen en wortel stimulator, dan ga je er zeker 300gr vanaf halen!!

 

grtz,

Nismo

 

edit: zie dat je op grote smartpots kweekt, je zult dus flink moet toppen en buigen!

Edited by Nismo84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Nismo, ik gebruik nu ook zo min mogelijk voeding, beter te weinig dan teveel.

 

Wortelstimulator heb ik niet, wilde het eerst even zo aankijken.

 

Wilde eerst gaan scroggen en heb ook zo'n gaashekje bij de bouwmarkt gehaald maar ik denk dat dit voor de 1e x een beetje te heftig zal zijn.

 

Wanneer denk je dat ik kan beginnen met toppen en buigen? Zou ik dit nu al kunnen gaan doen of is het daar te vroeg voor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweek ook de eerste keer en super lemon haze.

Ga deze ook volgen.

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben zelf niet zo`n top fan, ik zet er liever iets meer neer en buig alleen maar.....

 

Maar wil niet zeggen dat het niet werkt!! Ligt er maar net aan hoe je kweekt..

 

Ik zou nu al gaan toppen, hier ga je echt nog wat werk aan hebben, veel groei uurtjes meerdere keren toppen en buigen en dan pas op 12/12

 

Dan ga je hier zeker 300gr vanaf halen EZ

 

edit:

 

Laat de middelste nog maar ff met rust

Edited by Nismo84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een update:

 

Ik heb ze nu allemaal getopt en om de dag 200 tot 300 ml water gegeven. De kleinste ongeveer 150 a 200 ml. Ik ben van plan om ze woensdag in de bloei te gooien, dan staan ze 3 weken voor te groeien. Vanavond volgen de foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De foto's: groeidag 19:

 

gallery_42649_17897_1593264.jpg

 

gallery_42649_17897_2422064.jpg

 

gallery_42649_17897_480023.jpg

 

gallery_42649_17897_837858.jpg

 

gallery_42649_17897_4089269.jpg

 

GETOPT:

 

gallery_42649_17897_1650662.jpg

 

gallery_42649_17897_3349073.jpg

 

gallery_42649_17897_2857463.jpg

 

gallery_42649_17897_417437.jpg

 

gallery_42649_17897_2004523.jpg

 

 

Vandaag zag ik op mijn tensiometer dat ie op iets van 500mbar stond en dat is volgens mij wel kritisch.

 

Ik heb alle planten, behalve de kleinste, een halve liter water gegeven. Niet te dicht bij de wortels maar meer naar de zijkanten van de pot.

 

De tensiometer geeft nu aan dat ie rond de 125 mbar zit en de plantjes hebben niet verkeerd gereageerd dus ik neem aan dat het goed zit.

 

Na deze dag nog 1x op 18/6 en vanaf woensdag op 12/12 dan heb ik precies 3 weken voor gegroeid en hoop ik dat de plantjes zelf niet al te groot worden want rechts achter is nu toch al behoorlijk aan de lange kant.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er netjes uit.

Planten staan er ook goed bij.

Enkel misschien iets op de aarde leggen tegen het uitdrogen.

Bij 500mb mag je zeker wel wat water geven, dat is wel ietsiepietsie veel aan de droge kant. ;)

 

Die 300 gram ga je wel halen lijkt me.

Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx bosrand, ik zal vandaag wat zwart wit folie in de potten leggeb. De aarde is wel heel erg droog nu. De woestijn is er niets bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het idee dat de planten niet meer groeien na het toppen. Bij 2 planten zie ik uit de hoofdstam 2 vertakkingen komen of hoe je dit wilt noemen. Bij de rest ziet het er nog steeds zo uit als op de foto's toen ze waren getopt. Aan de zijkanten van de hoofdstam zie ik wel vertakkingen die er al zaten. Deze zijn wel aan het groeien maar langzaam. Is dit normaal of heb ik iets verkeerd gedaan? Wel heb ik de boei al ingezet 2 dagen geleden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is normaal, het duurt ongeveer een week voordat je planten zich weer een beetje herstelt hebben.....

 

Maar dit had je allemaal kunnen lezen, ook heb je ze veelste vroeg op 12/12 gezet....

 

Die hadden nog wel 2 weken op 18/6 mogen staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, ik had ook gelezen dat dit een week of 2 duurd maar bij sommige planten zie je al duidelijk 2 nieuwe hoofdscheuten ontstaan en bij de andere helemaal niets.

 

Wat betreft het omzetten naar 12/12 heb je gelijk. Het was ook te vroeg maar kon niet meer wachten. Ook omdat de amnesia hard kan groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een probleempje, ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb vanaf zaterdag 1 a 2 planten die een beetje gek doen. Zaterdag hing er 1 plant helemaal slap en viel bijna om. De stam is ook een beetje elastisch en de bladeren hingen er heel slapjes bij. Ik heb toen een halve liter water gegeven en even daarna stond ie er weer bij als een jonge god. Nu keek ik gisterenavond en weer slap. Weer water gegeven en daarna ging het weer goed. Vandaag opende ik de tent en de lamp was net aan. Alles zag er goed uit en heb ze eventjes gesproeid. Na 2 uur zag ik dat er weer 2 planten slap hingen. De bladeren zien er verder goed uit, geen aparte kleur ofzo gewoon mooi groen.

 

Ik zou echt niet weten wat t probleem kan zijn.

 

Te warm, te weinig verse lucht??? Of iets anders. Ik wol graag weten wat t probleem is want zo kunnen we niet iedere dag bezig blijven natuurlijk.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn probleem is nog steeds niet opgelost. Elke dag bkijft hetzelfde gaan. De lamp is net aan, ik zie de planten er mooi bij staan, ik besproei ze, maak de toplaag vochtig en na 1 a 2 uur staan ze er schrikbarend slecht bij. Ik heb ze nu geen water gegeven, wilde dit even aan kijken.

 

De grond is gold label special light mix, temperatuur is ongeveer 26 tot 28 graden, lv is 20 a 30%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je besproeit de planten toch niet met de lamp aan?:o

 

Nooit doen! Bladeren mogen alleen besproeit worden met lamp uit. De bodem kan je wel vochtig maken, maar hou de plantjes zelf droog met de lamp aan.

 

Wil trouwens wel eens een close up zien van de bladeren. Liefst met neutraal licht. Onder de hps lijkt het alsof je plant 1 groot stikstofgebrekje is met die gele kleur. Lastig om kleurpatronen op het blad te herkennen onder dat hps licht..

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij kweek je juist te droog als ik de foto"s zo zie.

 

en planten kunnen echt wel tegen een sproeibeurtje met lamp aan,nodig is het trouwens niet.

planten gaan buiten ook niet dood van zonneschijn na de regen.

en stikstofgebrek heb je zoiezo niet :withstupid: . klein plantje in flinke pot met nieuwe aarde, die heeft nog zat voeding er in zitten.

als je aarde droog trekt zal de ec stijgen met tot mogelijk gevolg: verbranding/vergeling

 

gl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij je eigen stront opeet zal je het ook wel overleven. Of het gezond voor je is is weer een andere vraag..

 

Nog beter, test eens uit waarom het niet verstandig is. Ga eens lekker met je blote rug onder die lamp liggen. Laat je vrouw een gietertje sproeien over je rug en blijf daar even een paar uurtjes liggen. Ik denk dat je na afloop ons heel goed kan uitleggen wat de gevolgen kunnen zijn van zoiets :likken:

 

Maak je geen zorgen. Zoals je zelf al zei, je zal het vast wel overleven XD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties. De bladeren zijn verre van geel, nu je het zegt lijkt dit wel op de fotos met de lamp aan. Ze zijn op zich wel mooi groen. de lobblaadjes waren wel geel en zijn ook afgestorven. Ook de bladeren die daarna kwamen zijn vergeeld.

 

Ik neem aan dat dit wel normaal is omdat er bijna geen licht bij komt en dit ook de 1e bladeren waren.

 

Watergebrek zou mss wel logisch zijn maar heb nu al een paar dagen achter elkaar water gegeven met een halve liter per dag per plant.

 

Kan het zijn dat er gewoon te veel water word verdampt door de lampen/warmte? Zo ja, hoeveel water raden jullie mij aan om de plant te geven en hoeveel is de max dat je per plant mag geven?

 

Het is wel raar want 1 a 2 van de 5 planten staan er gewoon goed bij. Wel is er wat klauwblad te zien.

 

Ik zal zo 2 fotos posten. Jammer genoeg wel onder hps. Ik moet werken als t licht uit is vandaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt smartpots man :o Geef ze water van onder. Ideaal met die dingen :)

 

Gewoon pot op een schotel gooien en het schoteltje met water vullen. Of koop een eb en vloed bodem van een vierkante meter en zet ze daar op. Hoef je nog nieteens eb en vloed te draaien, maar maakt het wateren op aarde zoveel makkelijker...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De fotos:

 

1 (op zich) goede plant en 1 slappe op hetzelfde moment gefotografeerd. Nogmaals excuses voor de slechte kwaliteit en hps maar ik kan even niet anders nu.

 

gallery_42649_17897_1123393.jpg

 

gallery_42649_17897_4192523.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij je eigen stront opeet zal je het ook wel overleven. Of het gezond voor je is is weer een andere vraag..

 

Nog beter, test eens uit waarom het niet verstandig is. Ga eens lekker met je blote rug onder die lamp liggen. Laat je vrouw een gietertje sproeien over je rug en blijf daar even een paar uurtjes liggen. Ik denk dat je na afloop ons heel goed kan uitleggen wat de gevolgen kunnen zijn van zoiets :likken:

 

Maak je geen zorgen. Zoals je zelf al zei, je zal het vast wel overleven XD

 

ja dat is een goede vergelijking, poep eten en zelf onder de lamp gaan liggen....ben jij een kleuter ofzo?

als je nou nog kan uitleggen wat er zo bijzonder schadelijk is aan een beetje water op een plant met de lamp aan.

 

ontopic:

 

planten zien er niet eens zo slecht uit. gewoon de aarde goed vochtig houden en zo doorgaan.

als de planten wat groter zijn zal ook de lv wat hoger worden en kunnen ze makkelijker verdampen.

alleen van onder watergeven zou ik niet doen, dan blijft de bovenlaag erg droog. beide,van boven envan onder, is wel aan te raden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat is een hele goede vergelijking, want als je zelf onder die lamp gaat liggen en je rug lekker nat laat sproeien zal je de avond die erop volgt niet al te best slapen wegens een verbrand ruggetje :) Daarnaast geeft het nogal een shock aan je planten als je ze van 28 graden zo hard laat afkoelen. Water geven tegen de steeltjes aan kan al stress opleveren.

 

Maar ik begrijp het al. Warmtestress moet je niet zo nauw nemen..

Stress van bladeren besproeien met de lamp aan moet je niet zo nauw nemen...

 

Volgens mij wordt er behoorlijk naar kwaliteit gestreefd :o Stigma nu al bevestigd. Gaat nog heel wat worden hier...

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij zijn cannabisplanten prima geschikt om de hele dag, buiten in hun nakie, in de hete zon te staan.zelfs als het soms even regent :P

mensen kunnen dit beter niet doen, met tropische omstandigheden wordt aangeraden niet langer dan 15 minuten in de volle zon te verblijven,

ivm met huidverbranding of nog erger huidkanker.jouw vergelijking slaat dus echt helemaal nergens op.

een mens is geen plant. verder zeg ik nergens dat het goed is om te sproeien met lampen aan het kan alleen niet echt kwaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Streef je dan met dit advies in je achterhoofd ook nog naar goede kwaliteit of maakt dat je niets uit als het maar een halve kilo wordt? Rook je wel eens wiet wat je zelf kweekt?

 

Ik wil wel eens 1 van je kweekverslagen lezen paashaas. Via je profiel vondt ik er namelijk geen. Enkel een paar open topics en een vraag over gebruikte aarde hergebruiken? Google eens naar "crop rotation". Zal een eye opener zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...