Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
grointje

Voet/stam/wortels Aangetast Help

Recommended Posts

Dacht dat ik het ergste wel gehad had aangezien ze wat te koud hebben gestaan maar wat er nu aan de hand is weet ik echt niet wat de oorzaak kan zijn, er zitten er namelijk een stuk of twee tussen die gewoon omvallen ze zitten nog wel in de grond maar als je afgraaft tot het begin van de stam oftewel de voet is dit weggevreten/gerot of iets dergelijks, wortel of stengelrot lijkt me dan weer sterks want het is is niet echt bruinig en van de varenrouwmug weet ik niet of ze dit kunnen veroorzaken de larven dan tenminste wel heb ik iets van mugjes zien zitten op de grond dus dit zou kunnen, en het enige andere wat ik kon vinden is een schimmelinfectie genaamd fusarium maar dan lijkt het me dat alles over een week kapot is hoop dat iemand me kan helpen heb de twee buiten het hok gezet zodat het iedergeval niet echt kan verspreiden denk dat ik ze gewoon in de vuilbak gooi iemand enig idee waar ik mee zit ?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teveel water ik denk wortelrot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je een foto van je plant(en) en van de wortels, dat maakt het wat duidelijker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net boven de stekplug lijkt het gewoon dat de voet van de stam dus wegrot en de planten vallen om, met de wortels is niks mis Zijn er ook maar twee op t geheel tot nu toe het is mij echt niet duidelijk wat het is teveel water krijgen ze ook niet, ga sowieso alles droog laten trekken en even vanaf onder geven dan zilverZand erop dan is varenrouwmug al uitgesloten als het wortelrot is zal t me verotten is het fusarium heb ik volgens mij een tyfus probleem en kan ik nu alles al in de kliko gooien...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...