Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sensi life

Huidzalf Op Basis Van Cannabis

Recommended Posts

we hebben hier zalf gemaakt op basis van cannabis, goed voor allerlei dingen....

eczeem, psoryasis, spierpijn, zenuwpijn, gewrichtspijn, brandwonden, zweren, steenpuisten, littekens, insectenbeten, zonnenbrand, tattoo, huidbehandeling chemo, .........

ik heb nier nog al vragen omtrend zalf voorbij zien komen, ik dacht ik deel even mijn how-to ;)

 

wat hebben we als basis nodig:

-cocosvet 100% 550g

-bijenwas 50-75g

-een vloeibare olie(lijnzaadolie, hennepzaadolie,...) 1-2 eetlepels

- cannabis (knipafval) 25-50g

-vitamine E liquid 1-2 eetlepels

-zeefdoek

-slowcooker of pannetje

-potjes om het eindproduct in te doen

 

xtra:(geen verplichting)

eventueel bijkomende aromatische en/of genezende oliën

-lavendel

-den

-niaouli

-roosgeranium

-pijnboom

-duizendblad

-......

 

gallery_16219_17893_1973494.jpg

 

eerste wat we gaan doen is de knipafval op een bakplaat leggen en 10min. de oven in op 110g om het decarboxyleer-proces in gang te zetten.

 

gallery_16219_17893_4027377.jpg

 

ik heb 2x 20g genomen.

gallery_16219_17893_2239910.jpg

 

ondertussen kunnen we ons cocosvet afwegen(500g.) en in het pannetje of de slowcooker doen en rustig laten smelten.

 

tegen die tijd gaat de knip ongeveer uit de oven kunnen,

als die eruit is malen we dit allemaal redelijk fijn en doe we dit bij de ondertussen gesmolten cocosvet.

gallery_16219_17893_2699913.jpg

dit zetten we op een laag vuurtje(zeker niet koken!) voor minstens 48u.

voor die reden is een slowcooker veel makkelijker, ik heb het nu met een pannetje gedaan, had ook geen cooker in m'n bezit en mocht eigenlijk toch 2 dagende deur niet uit, maar ik raad zeker een slowcooker aan!

 

na die 48u zeef je de cannabis uit de olie met de zeefdoek, dit herhaal je tot er niets meer in achterblijft en dan laat je het boeltje terug opstijven.

 

als het opgesteven is, kunnen we 50g bijenwas gaan smelten

gallery_16219_17893_566997.jpg

gallery_16219_17893_1446966.jpg

 

bij de gesmolten bijenwas laten we terug het opgesteven cocosvet smelten en mengen dit tot 1 geheel.

dan kunnen we 2 eetlepels in een apart potje doen om dit te laten opstijven en te zien of het de juiste dikte heeft.

zoniet -> opnieuw bijenwas smelten en de olie toevoegen tot het de juiste dikte heeft.

elke keer opnieuw een tester nemen dus.

bij mij was dit een 60-70g

 

als het dan eenmaal de juiste dikte heeft kunnen we onze supplementen gaan toevoegen.

allereerst de vitamine E liquid 1-2 eetlepels.

deze dient als conserveermiddel en is vochtinbrengend.

gallery_16219_17893_3269212.jpg

 

ik heb nog gekozen voor niaouli, den, lavendel, roosgeranium(bourbon), pepermunt als basis.

ik heb van elke olie een koffielepeltje toegevoegd.

 

waarom: al deze oliën hebben samen een goede werking op verschillende huidaandoeningen, eczeem, psoryasis, littekens,....

de bedoeling was ook om voor die reden deze zalf te maken, maar hier kan in je in principe aan aromatische en genezende oliën insteken wat je zelf wil.....

 

gallery_16219_17893_199070.jpg

gallery_16219_17893_86596.jpg

ik heb ook een potje gemengd met rode tijgerbalsem(camphor, menthol, cajaput oil, dementholised mint oil, clove oil, cassie oil, parraffin & petrolatum)

gallery_16219_17893_1547561.jpg

en een potje met witte tijgerbalsem(camphor, menthol, acaliptus oil, clove oil)

 

tijgerbalsem is heel goed voor spier, gewricht en zenuwpijnen, het is zo'n zalfje dat opwarmt. :tu

in het oosten gebruiken ze het eigenlijk voor zo goed als alles.

 

en dan uiteraard alles de potjes in en etiketje erop

gallery_16219_17893_1045088.jpg

gallery_16219_17893_3580138.jpg

 

gallery_16219_17893_2666209.jpg

 

om je een idee te geven, hier zie je mooi het verschil tussen die met balsem.

gallery_16219_17893_2578630.jpg

links= gewone midden= met rode tijgerbalsem rechts= met witte tijgerbalsem

 

hopelijk hebben jullie hier wat aan :wave:

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schitterend verslag Sensi, dank daarvoor!!

Daar ga ik nog wat aan hebben in de toekomst...... :specool

 

Mag ik vragen hoe je aan deze samenstelling komt, zelf zo samengesteld?

 

Groetjes Gorilla

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is eigenlijk gewoon een basis zalf bereiding gorilla, ik heb het ooit gevonden op zamnesia.

de dingen die ik toegevoegd heb is uiteindelijk eigen keuze (den, geranium, lavendel, pepermunt,.... , heb ik samen besproken met een dame van de tuinen die er best wel verstand van had, want dat heb ik niet zo veel op cosmetisch gedoe.

heb met haar besproken waarvoor het moet dienen, zei gaf mij de raad die er zeker mee in te stoppen!

 

er zijn al enkele potje weg om te testen voor o.a psoryasis, eczeem, reuma

 

ik laat het hier weten ;)

 

het is iig een heel aangenaam zalfje op de huid, ook niet te vettig vind ik, al bestaat het uit vet :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak iedere maand wel een olie.

 

Gewoon puur op de huid, een halve ml per keer ofzo en dan een pleister erop.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor welke reden gebruik je die predator?

heeft het zijn effect, tevreden van?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om te lezen!

Zelf dacht ik aan een eenvoudigere versie. Zou het mogelijk zijn om in een simpele gekochte basiscrème wat hasjolie bij te mengen?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De miss roept mooi recept Sensi, goed bezig kerel

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles kan natuurlijk aquar, al lijkt het mij niet alles voor een zalf

in een zalf is het de bedoeling echt elke stof(cannabinoids- terpenes) uit de cannabis te halen.

daarom dat het proces ook 48u duurt.

 

eventueel met een AHO die lang getrokken is.

met een BHO weet ik niet of het veel zin heeft?

 

thx shango :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor welke reden gebruik je die predator?

heeft het zijn effect, tevreden van?

 

Je kan het op alle huidaandoeningen gebruiken, met brandwonden wel uitkijken als deze ernstig zijn maar als ik me duim grill tijdens het bbq en duw ik deze volledig in een potje olie en daarna gaat er een condoompje omheen...

 

Volgende dag was ik dan met olijf olie en beetje dreft de olie er af en dan is het al genezen.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles kan natuurlijk aquar, al lijkt het mij niet alles voor een zalf

in een zalf is het de bedoeling echt elke stof(cannabinoids- terpenes) uit de cannabis te halen.

daarom dat het proces ook 48u duurt.

 

eventueel met een AHO die lang getrokken is.

met een BHO weet ik niet of het veel zin heeft?

 

thx shango :tu

Het was ook gewoon een suggestie. Voor een hoop mensen misschien makkelijker te maken dan een complete zalf. Een basiszalf smelten, wiet er in 'oplossen', zeven en weer laten stollen? Dan heb je alle terpenen er ook in....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja,

 

Ik maak mijn olie met alcohol.

 

Als deze voor op de huid is... laat ik de droge wiet soms wel een week in de alcohol zitten iedere dag even schudden.

 

Daarna zeven.

 

Om te roken doe ik de topjes in de vriezer een dag van te voren samen met de alcohol en dan laat ik de alcohol een paar keer door de wiet lopen terwijl alles ver onder nul is.

 

succes met maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

spuitjes zijn trouwens 10 x handiger dan potjes enzo.

 

wel een crime om te vullen maar een stuk handiger met toedienen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in dit geval is het een dikke smeerzalf, nuja, ik heb hem zelf redelijk dik gemaakt, wou niet iets te slap....

dus in spuitjes gaat niet lukken met dit zalfje vrees ik.

 

als ze lopender was geweest had ik dit wel gedaan denk ik, want ik kan me voorstellen dat het laatste van deze potjes moeilijk word.

 

@ predator

jou recept is dus in principe dus op basis van een AHO?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zou het in tubes kunnen afvullen, een spuitje gaat idd nooit lukken met zalf

 

kijk uit met tattoo's en etherische olie !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je al wat feedback Sensi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb al feedback chassie!

 

een jongeman met zware psoriasis heeft er wel baat bij maar wil het eigenlijk niet meer gebruiken omdat het te "vettig" is.....

ik ha al gezegd het een uurtje voor de douche te smeren, maar hij vind het echt te vettig en wil het niet meer gebruiken.

 

een ouder vrouwtje had ik ook een potje gegeven, zij heeft regelmatig spier en gewrichtspijnen.

zei is er helemaal fan van en zegt dat ze niet meer zonder zou kunnen!

regelmatig heeft ze savonds verschrikkelijk veel pijn aan haar handen vooral, als ze dan smeert voelt ze het echt zo verzachten! zei gebruikt het bijna dagelijks en voelt echt merkbaar verschil!

 

beide mensen gebruiken trouwens geen cannabis en zijn beide mensen die in de verzorging werken en dus wel kennis hebben van zalven en medicijnen!

 

en dan mijn eigen mening natuurlijk:

 

ik heb natuurlijk ms, dat weten de meesten al wel, en heb dus ook regelmatig onverklaarbare pijnen.

ik ben het meeste fan van die gemengd met tijgerbalsem!

omdat je dan toch ook een lichte verwarming hebt op plaats van aanbrengen en dat verzacht enorm met spierpijnen!

 

verder heb ik het ook op mijn kapotte heupen gebruikt, daar heeft het spijtig genoeg geen baat, heup-gewricht zit natuurlijk ook diep en niet zo snel bereikbaar met smeren.

 

ik gebruik het meestal savonds voor slapen gaan, dan kan het heel de nacht inwerken.

ik moet de beste man wel gelijk geven, het is een vettige zalf, maar in zeker zin is elke zal wel vettig.

 

 

verder ruikt de zalf ook enorm goed, enkel de geur van de zalf is al in zeker zin relaxerend vind ik!

 

 

ik wilde nu nog een portie AHO maken en daar ook een potje mee mengen voor meer hardnekkige dingen....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...