Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
duvelke666

Noob Wil Kweekruimte Bouwen :p

Recommended Posts

hey allemaal

 

om even snel uit te leggen wat de bedoeling is

ik zou een kweekruimte willen bouwen in een garage waar geen verwarming is

en is half lostaand ( enkel 1 muur tegen huis)

 

nu wil ik hier een klein kweek ruimte maken van +- 2.5 m op 1.5 m (achter kant van garage)

 

nu is mijn vraag wat ga ik zeker nodig hebben om te kunnen starten

 

heb nu

1 tl lamp 30w (warm) 1.5m lang denk ik .dit gaan er 4 worden 2 warm(rood) 2 koel(blauw)

een wit plastic zeil van +- 3.5m

1 oud dampkap (word lucht uitlaat)

5 potten van +- 15l

spiegel folie achtig iets (geen id hoe het noemt) :P

 

word nog gehaald

 

piepschuim platen voor valse muur en plafond en grond te isoleren

 

wat heb ik nu nog nodig allemaal

( liefst low budget )

 

 

bankje om planten op tezetten zo dat ze niet op grond staan (voor koude)

 

foto's komen nog van locatie

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is je hokkie niet te groot voor 5 potten van +- 15l??

 

liefst low budget

Wat vind je low budget??

Ga je met HPS?

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet ik dan groter potten nemen ?

is voor 5 white widow planten (heb gehoord(gelezen :P) dat deze redelijk groot kunnen worden)

het zijn wel autoflowers

 

en de groote is gewoon de hele muur van achter omdat er in het midden een verluchting zit gat dat net groot genoeg is voor de buis die ik al heb

kan ik alles centraal zetten en moet ik geen uit gebreide constructie make gewoon span zeil (hoogglans wit) van links naar rechts en daar tegen worden de piep schuim platen gelijmd

die gratis krijg

 

budget = max 200€ zo low budget

 

zal echt mijn foto toestel eens moeten zoeken om er foto's van te maken

 

hier bij al een klein plan van uit paint

 

voorbeeld_hok.jpg

 

ter hoogte ven planten komt er nog spiegel folie te hangen

 

*edit

 

ik heb ook nog een ledstrip van 70w rgb kan ik deze gebruiken om kleur spectrum te versteken of ben ik er totaal niets mee (ook is het heel miniem alle beetjes helpen :P

Edited by duvelke666

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop een complete tent

Voor 350€ en klaar ben je. Scheelt je een hoop geklooi en gepruts. Even wat meer investeren en je hebt alles compleet incl lamp afZuiging filter de hele bubs. Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens in de micro hoek op het forum, lees daar een groot aantal bouw en kweekverslagen door, en kijk dan hoe je het verder wilt gaan aanpakken.

Wil je het groter aanpakken dan dat, dan kijk je rond bij de indoor kweekverslagen.

Vaak staat er bij de kweekverslagen wel aangegeven wat ze er allemaal gebruikt hebben aan materialen.

 

Succes. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een garage? Toch niet eentje bij de citybox of andere opslag-aanbieders??

 

Of ergens eentje onder een flat, die zwart staat van de zwarte schimmel door de vochtigheid.

Als het ergens thuis is en je hebt een mooie keet met een garage eraan dan kan je het proberen.

 

Garages zijn vochtig en koud, daar zul je dus wat op moeten verzinnen.

 

In een koude ruimte zou ik een hok in elkaar timmeren van spaanplaat.

Deze isoleren en met zwartwitfolie beplakken. Het nadeel van een tent is dat ze niet geisoleerd zijn en geen warmte vasthouden zodoende

dat het in een garage kan. Nadeel van een tent vind ik ook dat het doek bol naar binnen trekt op het moment dat je de afzuiging wat harder zet.

 

Garages zijn niet mijn favoriet, als je het niet goed kunt doen, doe het dan niet.

 

Ennuhh... Die lamp, wil je stekken maken of kweken, want dan heb je een HPS lamp nodig, 400 watt minimaal. Je kan ook 250 watt nemen maar dan moet je niet opkijken als de oogst tegen valt.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
een garage waar geen verwarming is

en is half lostaand ( enkel 1 muur tegen huis)

:whistle:

 

Hack the System neem ook eens een kijkje in het micro gedeelte. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor alle reacties zal zeker wat verder rond kijken

 

garage is gewoon naast het huis

 

en heb id hoe ik het ga doen de grote ruimt blijft zo als die is gewoon een zeil met isolatie en daar in kleinere tent/hok met plantjes in.

die degelijk is afgemaakt maar hoe groot moet het minstens zijn voor 5 plantjes?

en zijn 4 Tl lampen genoeg of moeten het er meer zijn ? of raden jullie echt aan van ander soort lampen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

TL kan wel maar 4 buizen van 30 Watt waarschijnlijk T8 buizen zet geen zoden aan de dijk.

 

maar is uiteraard afhankelijk wat je wilt bereiken. 5 planten onder 120 wat T8 geeft misschien 50 of 60 gram als echt alles meezit en afhankelijk van je skills.

Ik zou het budget wat proberen op te rekken en in elk geval voor een andere verlichting kiezen.

 

ook zou ik me wat zorgen maken over de temperaturen, een enkelsteens (waarschijnlijk) garage zonder verwarming blijft vast erg koud. Met BV een hps zou je met licht aan misschien wel de juiste temperatuur kunnen krijgen maar in de donkere periode wordt het nu veel te koud waardoor je moet gaan verwarmen.

Dan slurpt misschien een kachel niet direct je hele budget op, maar als je de hele ronde met 2000 wat gaat verwarmen wordt het toch nog een kostbare aangelegenheid.

 

hoe groot voor 5 planten?

 

de afmeting zou ik bepalen aan de hand van het soort verlichting. als je geen autoflowers neemt bepaal je grotendeels zelf hoe groot de planten worden.

Ik heb er nu 8 staan op 70 x 130 CM ook onder TL, wel iets meer wattage.

Dus er is veel mogelijk maar dat wordt dan keuzes maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke

 

projectje gaat beetje veranderen

 

nu word het 1.50 op 1.50 hok/tent

met wss een 400w hps of 4x 125w spaarlamp plug & grow

en iets grotere bakken

lucht uitlaat/inlaat word zelf omgebouwd ding :P (voormalig dampkap )

witte zeil gaat eigenlijk in 1stuk rond dus lekker handig geen hoeken dicht plakken

komt nog isolatie rond

 

dit beter?

 

lamp word deze week besteld :D

Edited by duvelke666

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je aan 400 watt nog wat te kort zal komen voor die oppervlakte 2,5 meter .... maar gaat al veel intressanter opbrengen dan die paar 30 watt tl lampen dat zeker wel

My bad voor 1,5op 1,5 gaat dat wel lekker zijn had even de formaat bijwerking gemist

 

Vergeet zeker je filter niet voor je uitlaat te steken anders gaan de buren en blauw petten klagen

Edited by speedy weedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal ik zeker niet vegeten :P

 

het kan zijn dat ik nog steeds de 2.50 ga gebruiken maar dit kleiner 1.5 op 1.5 er in ga zetten voor extra isolatie ofzo iets dat je niet direct vol koude lucht in klein tent komt als ik ga kijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

update

nog niet veel gedaan enkel wat spullen die aangekomen zijn

 

lamp en kap zijn aangekomen + groei voeding klein 600w straal kacheltje lv/temp meter

 

nu nog wachten op die schakkel dinges https://www.growshoponline.nu/verlichting/vsa-ballast/bal-eb400son-400-watt-remote/

 

en onder tussen klein projectje lopen de free seed van bij rqs "critical" gewoon op vensterbank constante temp daar is 20-25 lv is 50% zal het daar groeien of niet?

 

heb eerst laten ontkiemen in glas water morgen gaat in keuken papier en dan turf potje in :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die schakel dinges,,, (lol)

Dat is je elektronische voor schakel apparaat.

Hier vaak kort aan geduid als (E)VSA.

 

Maar als ik jou was geweest, had ik een complete set gekocht.

Dus lamp, kap en evsa in 1.

 

Is je hok verder klaar?

Dus je evsa nog aankoppelen en gaan?

Zo ja, dan kun je prima doorgaan met je zaadjes hoor.

Staan ze in een propagator?

Ik zou er wel een lamp vlak boven hangen..

TL kan ook prima.

Ze willen wel licht op hun koppie..

 

Suc6

 

Ps, waar staat dat "Remote" voor?

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga eerst zien dat hok helemaal af is en dan pas aan men 5X WW beginnen :D

 

en die "Remote" no id waar die voor staat ken daar 0,0 van ja dat ik de 400w versie moet nemen voor men 400w hps lamp en dat is alles :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

400 w is zoals gezegd veel te weinig voor die oppervlakte.

Goed bezig man met die schakel dinges enz. Klinkt allemaal erg veel belovend

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat je niet verder kijkt dan je neus lang is. Dat remote staat voor `van afstand bestuurbaar` en betekend in dit geval dat je je ballast (evsa) buiten je hok of tent kan plaatsten als het erg warm wordt daar. Je 400 watt hps lamp kan niet direct in een ballast gedraaid worden. Je lamp draai je in een fitting en zo een fitting zit meestal vast aan een reflector. Deze moet je nu dus ook nog aanschaffen evenals een kabel en een stekker om de kabel aan te sluiten aan je ballast. Je had dus beter voor een volledig armatuur kunnen gaan die ook nog eens goedkoper zijn van bal.

 

https://www.growshop...-watt-armatuur/

 

succes ermee,

 

greets Tita

 

edit; zie dat er bij die remote wel een stekker en stukje snoer bijgeleverd wordt. Kapje halen en gaan.

Edited by Titatovenaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor een opp van 1.50 op 1.50 waar eigenlijk 1.50 X 1.00 de tent is?

word tent in tent constructie ding btw

:P

 

heb nu bestelling gaande van 1 hps 600w reflector(hamerslag) kap ballast van 600w <-- (set)

later buis ventilator met koolstof filter die gewoon in de algehele ruimte komt (de garage dus) om toch iet of wat lucht daar te

verwarmen

passieve inlaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

buren vinden het niet erg zo lang ze maar mee oogst kunnen vieren :P als je begrijpt wat ik bedoel :P :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...