Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
NLS²

Hennepkwekerij Leidt Tot Beslag Woning

Recommended Posts

Een – De Drentse politie heeft vorige week donderdag in een loods in Een een hennepkwekerij aangetroffen. Agenten kwamen de kwekerij op het spoor naar meldingen van stankoverlast.

In de loods werden zo’n 90 planten, ruim 300 stekjes en 12,5 kilo aan toppen aangetroffen. De 48-jarige bewoner is aangehouden. Daarnaast is ook een 54-jarige man uit Norg aangehouden die aan het werk was in de kwekerij.

De hennep en de gebruikelijke kweekapparatuur zoals lampen, filters en ventilatoren zijn in beslag genomen en in overleg met de officier van justitie vernietigd. De stroom werd illegaal voor de meter afgetapt.

Volgens de stroomleverancier betrof het een zeer gevaarlijke situatie waarbij gemakkelijk brand had kunnen ontstaan. De elektriciteit is afgesloten.

Aanpak hennepteelt in Noord-Nederland

 

Politie Noord-Nederland pakt hennepteelt aan. Het houden van hennepplantages brengt grote risico’s op brand- en waterschade met zich mee. Daarnaast vormt dit een ernstige bedreiging voor de omgeving en voor de veiligheid van omwonenden. De politie wil ook de organisatie achter de hennepteelt hard aanpakken.

Naast roerende goederen kunnen ook onroerende goederen in beslag worden genomen van personen die zich bezig houden met georganiseerde hennepteelt. Als blijkt dat iemand veel geld uitgeeft dat niet in verhouding staat met het inkomen, dan mogen de eigendommen in beslag worden genomen.

In dit geval is er door het Openbaar Ministerie beslag gelegd op de woning naast de loods, drie auto’s en een waardevolle fiets.

Crimineel vermogen

 

Om te kunnen achterhalen hoe veel geld verdiend is met de hennepteelt is beslag gelegd op administratieve documenten en computerapparatuur.

De aangehouden verdachten zijn inmiddels weer vrijgelaten, maar blijven verdachte.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wapens vermoorden geen mensen, mensen vermoorden mensen.

 

Geef niet de hokken de schuld, geef diegene de schuld die hem niet deugdelijk in elkaar heeft gebouwd.

 

Bij grote hokken blijf ik af van de electra, dat zou ik laten doen door een electricien. Puur en alleen al om het feit

dat ik zulke dingen absoluut veilig wil hebben.

 

Losstaand daar van heb ik alsnog voor de zekerheid automatische blussers hangen.

Niemand hoeft last te hebben van mij, want dat verwacht ik ook van mijn medemens.

 

Ik wil graag met rust gelaten worden, als tegenprestatie zorg ik voor het veiligste hok in het land.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij betaalt de stroom in je grote hok ook gewoon netjes HTS ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm

 

Zegt de stroomleverancier niet ALTIJD dat het een gevaarlijke situatie is? Ik heb nog nooit gelezen dat de stroomleverancier zegt dat dat niet zo is. (al bestaat er een grote kans dat medewerkers van dezelfde maatschappij het zelf aangesloten hebben)

 

http://www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/medewerker-essent-wordt-gezien-als-organisator-12142513.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij betaalt de stroom in je grote hok ook gewoon netjes HTS ?

 

Ik persoonlijk wel.. In het verleden niet, maar toen was ik maar een compaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...