Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bettercallsaull

Better Call Saulls Guerilla 2015

Recommended Posts

hallo ik ben better call saull en ga dit jaar ook een guerilla topic bijhouden/afmaken.

 

na 2 jaar goed hebben in gelezen en inspiratie van een aantal van jullie hebben opgedaan op wietforum , heb ik ook maar een account aangemaakt voor topic bij te houden

 

ik heb vorig seizoen me eerste guerilla kweek afgerond .

 

de setup was als volgt:

 

ik had 3 spots opgewaardeerd alla dame blanche zijn mannier potgrond/kokos/kippenmest met gaas ingegraven om elke plant enz.

 

1 spot was met ongeveer 25 +/- overgebleven vrouwelijke autoflowers (reguliere zaden 50+/-)

 

auto sour diesel haze en dat was een drama bijna allemaal compleet weggerot voordat de toppen een beetje fatsoenlijk te waren aangehard 15% kunnen oogsten ongeveer wat eigenlijk nog geen eens de moeite waard was om te knippen maar als je ergens aan

 

dus heb dit jaar het besluit genomen de autoflowers een jaartje over te slaan en mee te kijken met andere forum leden die met een tunnelkas gaan werken en of dat rendabel is prijs/kwaliteit verhouding

 

die andere 2 spots die ik had waren wel een succes met

 

op de ene spot had ik

 

-reguliere hollands hope x GG2 zaden en daar heb ik er 6 of 7 vrouwelijke planten kunnen oogsten ze waren redelijk compact waarvan ik nog rond de 200 gram over heb en nog wel een foto erop zet

 

op de andere spot had ik

 

-reguliere zaden timewarp x gg2 en daar heb ik er tussen de 10/13 vrouwelijke planten kunnen oogsten en twee vrouwelijke planten waren volledig weg gerot en was ook wel redelijk compact

 

dit jaar ben ik van plan de 3 oude spots weer te gebruiken universeel potgrond/kokos en kippenmest zitten daar al in de grond van vorig jaar ik ga enkel wat

 

wormenmest in de toplaag verwerken en ik moet het gaas daar weer in de grond doen want dat had ik uit de grond gehaald en dichtbij verstopt maar dat doe ik pas als het wat groener word

 

dan komen er zoiezo 2 spots bij waarvan ik al laatst bij 1 spot 10 gaten had gegraven in februari ga ik daar de grond opwaarderen.

 

de soortjes die ik ga waarschijnlijk ga neerzetten tips zijn welkom

 

-heribei

- wild super 07xDGx auto ak 47

- maf

-hollands hope xgg2

-ierbei

-ws07 x gg2 x ierbei

 

 

foto's van de spots volgen nog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke soortjes, en inderdaad autoflowers vereisen op zijn minst goed weer, en hier in NL is het altijd maar de vraag wanneer, het kan omslaan in een minuut van geen vuiltje aan de lucht naar stortregen, een fascinerend fenomeen.. Soms denk ik letterlijk dat er iemand achter de knoppen zit en het weer bespeeld zo gestoord is het af en toe met het weer gesteld hier.

Een dakje of kas is geen overbodige luxe in de wiet-kwekerij.

 

De tips die ik je op voorhand kan geven is gebruik voldoende gaas maar niet met een grote maaswijdte, daar kruipen ratten en muizen zo doorheen. Hazen zijn er ook in grote maten dus gaas minimaal een halve meter hoog.

Nu zal je waarschijnlijk ook last van herten hebben en het gaas staat niet zo wijd om de plant dat je deze ook op afstand houd. Een spot omheinen met hoog gaas van een meter werkt niet want daar springen ze overheen, ik heb het meerdere malen geprobeerd (ook zonder gaas, met succes) om overal stokken in de grond de steken dat ze moeilijk kunnen lopen.

Herten zijn vluchtdieren dus ze zullen zich niet graag bevinden op stukken waar ze moeilijk kunnen vluchten bij onraad. Met deze stokken in de grond geef je ze ook geen kans om ergens te landen als ze ergens overheen willen springen want dan springen ze vol in de stokken.

 

Maak je plantgaten zo groot mogelijk, laten we zeggen de maat van een specikuip en dan lekker diep ook. Ik zie al dat je het al wel aardig doet met de kippemest en cocos.

 

Maximaal zonlicht is ook belangrijk voor een deftige oogst, licht=gewicht. Maar ook een goede watervoorziening is nodig. Nu is het zo dat je in NL niet snel een waterprobleem hebt, in de zin van tekort, eerder te veel.

Ik geef zelf in het begin enkel water, 1 a 2 keer.. Daarna is het niet meer nodig gebleken.

 

succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi! Bog een guerillakweek erbij heb je nog wat mooie foto's van vorig jaar? En autoflowers hoeven niet per se weg te rotten je moet gwn een goed soortje hebben;) veel succes dit jaar, ik kijk mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

klink zeer interessant, ik ga ook met MAF aan de slag

veel geluk,en maak er een mooi berslahje van

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi! Bog een guerillakweek erbij heb je nog wat mooie foto's van vorig jaar? En autoflowers hoeven niet per se weg te rotten je moet gwn een goed soortje hebben;) veel succes dit jaar, ik kijk mee

 

ik heb jammer genoeg geen foto's van me vorige kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke soortjes, en inderdaad autoflowers vereisen op zijn minst goed weer, en hier in NL is het altijd maar de vraag wanneer, het kan omslaan in een minuut van geen vuiltje aan de lucht naar stortregen, een fascinerend fenomeen.. Soms denk ik letterlijk dat er iemand achter de knoppen zit en het weer bespeeld zo gestoord is het af en toe met het weer gesteld hier.

Een dakje of kas is geen overbodige luxe in de wiet-kwekerij.

 

De tips die ik je op voorhand kan geven is gebruik voldoende gaas maar niet met een grote maaswijdte, daar kruipen ratten en muizen zo doorheen. Hazen zijn er ook in grote maten dus gaas minimaal een halve meter hoog.

Nu zal je waarschijnlijk ook last van herten hebben en het gaas staat niet zo wijd om de plant dat je deze ook op afstand houd. Een spot omheinen met hoog gaas van een meter werkt niet want daar springen ze overheen, ik heb het meerdere malen geprobeerd (ook zonder gaas, met succes) om overal stokken in de grond de steken dat ze moeilijk kunnen lopen.

Herten zijn vluchtdieren dus ze zullen zich niet graag bevinden op stukken waar ze moeilijk kunnen vluchten bij onraad. Met deze stokken in de grond geef je ze ook geen kans om ergens te landen als ze ergens overheen willen springen want dan springen ze vol in de stokken.

 

Maak je plantgaten zo groot mogelijk, laten we zeggen de maat van een specikuip en dan lekker diep ook. Ik zie al dat je het al wel aardig doet met de kippemest en cocos.

 

Maximaal zonlicht is ook belangrijk voor een deftige oogst, licht=gewicht. Maar ook een goede watervoorziening is nodig. Nu is het zo dat je in NL niet snel een waterprobleem hebt, in de zin van tekort, eerder te veel.

Ik geef zelf in het begin enkel water, 1 a 2 keer.. Daarna is het niet meer nodig gebleken.

 

succes.

 

klopt herten heb ik hier heel erg last van ik zit op de veluwe dus gaas is zeker wel nodig.vorig jaar waren sommige planten ook getopt dus toen had ik draden gespannen op allemaal hoogten plus wat stokken in de grond en dat werkte goedik had op een andere test spot die ik dit jaar ga gebruiken 2 planten geplant en langwerkende deer repellent spray gebruikt dat werkt voor geen meter ze waren binnen 2 weken op gegeten ik ga morgen na de spots toe en maak dan metteen foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

<p>de eerste twee foto's daar heb ik vorig jaar ook al een keer geoogst de 3e foto dat is de nieuwe spot ik heb er al 10 gaten gegraven ,er was nog een 3e van vorig jaar maar daar is gekapt van de week en is nu veel te open

Edited by bettercallsaull

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

mooie spots ,wel veel werk tussen die dennen bomen in ,de grond is er altijd zuur ,je hebt er veel werk aan ,meestal kom je na een steek al witte grond tegen ,hier wel in ieder geval

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is veel werk ja , vooral het sjouwen met het potgrond maar ik vind het leuk om er mee bezig te zijn.

ik heb ook nog 2 andere spots op het oog maar ik wil eerst deze spot klaar maken en dan zie ik wel weer veder

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Wel mooie open locatie,s dat wel ,succes we zullen je volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap niet helemaal waarom je er nu naartoe gaat en vette sporen achterlaat in de sneeuw.

 

Laatste plekje ziet er wel goed uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Snap niet helemaal waarom je er nu naartoe gaat en vette sporen achterlaat in de sneeuw.

 

Laatste plekje ziet er wel goed uit.

Maakt nu niks uit johnny ,er is toch niks te zien,er lopen wel meer mensen rond ,maar gelijk heb je ,je maakt wel wat sporen ,als er zo,n eikel in de buurt is kan hij je gaan volgen ,je weet het natuurlijk nooit .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooit maar dan ook nooit met sneeuw naar je spot, hoezo sporen achter laten.

Je kunt nu toch nog niks ondernemen. Ik wilde vandaan brginnen met mijn eerste voorbereidi.g van gaten graven maar met sie vorst en sneeuw wacht ik nog wel ff.

 

Misschien na de carneval! Allaaf :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Nooit maar dan ook nooit met sneeuw naar je spot, hoezo sporen achter laten.

Je kunt nu toch nog niks ondernemen. Ik wilde vandaan brginnen met mijn eerste voorbereidi.g van gaten graven maar met sie vorst en sneeuw wacht ik nog wel ff.

 

Misschien na de carneval! Allaaf :P

 

Helemaal gelijk ,ik stond vanmorgen in het bos ,ik had grote plannen vandaag ,maar ik ben weer vug weggegaan ,wat was het koud ,ik stel het wel een paar weken uit ,ik krijg het wel druk dan ,dat word weken achter elkaar bikkelen ,wil ik ze allemaal klaar krijgen,maar het gaat lukken dat weet ik zeker ,ok jullie gg2 -pp ga ik ergens zetten ,kijken wat dat word ,ik hoop goed .

Ga jij ook carnaval vieren dan ,ik zie je al lopen in een agenten pak hahah :likken: :specool :likken: Maar jouw kennende zal dat niet gebeuren ,misschien achter in het busje . :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap niet helemaal waarom je er nu naartoe gaat en vette sporen achterlaat in de sneeuw.

 

Laatste plekje ziet er wel goed uit.

 

ik moet al het potgrond met de fiets vervoeren met een auto is dat niet te doen en ik breng 2 zakken per dag na de spot .ik zorg ook wel dat ik geen sporen maak als ik van het pad af ga en na de spots toeloop enkel op de spot alleen maak ik afdrukken ,maar op een goede guerilla spot komen geen mensen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooit maar dan ook nooit met sneeuw naar je spot, hoezo sporen achter laten.

Je kunt nu toch nog niks ondernemen. Ik wilde vandaan brginnen met mijn eerste voorbereidi.g van gaten graven maar met sie vorst en sneeuw wacht ik nog wel ff.

 

Misschien na de carneval! Allaaf :P

 

Helemaal gelijk ,ik stond vanmorgen in het bos ,ik had grote plannen vandaag ,maar ik ben weer vug weggegaan ,wat was het koud ,ik stel het wel een paar weken uit ,ik krijg het wel druk dan ,dat word weken achter elkaar bikkelen ,wil ik ze allemaal klaar krijgen,maar het gaat lukken dat weet ik zeker ,ok jullie gg2 -pp ga ik ergens zetten ,kijken wat dat word ,ik hoop goed .

Ga jij ook carnaval vieren dan ,ik zie je al lopen in een agenten pak hahah :likken: :specool :likken: Maar jouw kennende zal dat niet gebeuren ,misschien achter in het busje . :dribble:

 

ik ga dit jaar als farc/guerilla strijder na carnaval

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had grote plannen vandaag ,maar ik ben weer vug weggegaan ,wat was het koud

 

vandaag een waterput gegraven :likken:

het word geen vijverfolie meer,

een afdijkzeil om het water op te vangen en een aantal ingegraven kliko's voor het verzamelen van al het water.

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had grote plannen vandaag ,maar ik ben weer vug weggegaan ,wat was het koud

 

vandaag een waterput gegraven   :likken:

het word geen vijverfolie meer,

een afdijkzeil om het water op te vangen en een aantal ingegraven kliko's voor het verzamelen van al het water.

 

greetz,

lufthegreenstuf

 

zal een boel werk geweest zijn om die kliko's in te graven

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha, leuk dat je er weer bij bent highlife :lol:

 

heb mij een hernia gesjouwd man.

er ligt nu wel in 1 keer 2310 litertjes potgrond

en alvast 1 kliko van 240 liter om water in op te vangen.

 

 

we lopen weer lekker op schema voor een mooi groen jaar :showoff:

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...