Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pietspriet

Blumat Systeem

Recommended Posts

Hallo ik heb een vraagje.

ik heb een Blumat systeem in een tent met een paar plantjes (gewoon even zien hoe het groeit) maar daar komt het nodige techniek bij te zien.

Maar omdat ik 2 keer in de week bij het plantje kom te zien heb ik een Blumat watergeef systeem er in gezet maar is dit wel geschikt voor deze planten?

 

15nnoxx.jpg

 

Dit is de foto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het Blumat systeem is zeker wel geschikt voor onze plantjes (zijn er hier wel meer die het gebruiken), alleen zou ik het bij deze jonge zaailingen nog niet toepassen.

In deze fase drinken ze nog niet zoveel. Als je ervoor zorgt dat de potten goed zijn ingewaterd, hoef je ze echt nog niet dagelijks water te geven hoor.

Die 2 keer in de week dat je bij je plantjes komt hoef je eigenlijk alleen maar je toplaag nat te sproeien (mits je potten goed zijn ingewaterd).

Pas als ze dagelijks bijgewaterd moeten worden, zou ik de Blumat pas in werking stellen.

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me ook af of je met die korte variant wel de juiste hebt. Ik had daar zelf het probleem mee dat je dan alleen de vochtigheid van de toplaag meet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke een hele mooie uitleg,ik heb ze er in gezet toen was de modder nog erg droog en nu is het al aardig nat. En niet alleen de toplaag. Maar het is wel geschikt voor de plantjes dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het werkt wel voor onze planten maar persoonlijk vond ik het wel een fragiel stukje techniek.

Ik had net zoals wietefras de korte blumats. Als de toplaag van je medium wat uitgedroogd is dan blijven die blumats maar water geven en verzuipen ze je planten. Daarom is het denk ik wel oké om ze er vroeg in de zetten. Dan houdt die zijn eigen stukje grond voldoende vochtig.

Je moet er niet teveel aanzitten want dan kun je ze net zo goed herinstalleren.

 

Desnoods kun je nog een soort zijltje over de toplaag doen zodat de bovenste grond niet zo snel uitdroogd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...