Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

uitdekastdan

Aanpassen Voedingsschema.?

Recommended Posts

Hallo.

Ben gister gestart met de afbloei van 8 stks,OG Kush.

Nu weet ik na 4 kweekjes (2 zelf,2 kennis) dat de dames na 42/44 dagen uit moeten spoelen en dan al snel

uit de aarde moeten omdat de tricho's dan echt snel doorbruinen...

Dat is dus maar 6 voedingweekjes.

Op zich prima maar toch ook beetje luxe probleem.

We gebruiken beiden de Bio Nova voeding,dedicated schema,plus superthrive,Ca15 en vitasol....

Schema is echter voor 8 weken.....

Mijn vraag is hoe ik het beste mijn voedingsschema aanpas...

Kan ik voedingweken van 5 dagen maken,zodat op/afbouw van schema wordt aangehouden, of is het beter om schema te vergeten en 6 wekenschema zelf te ontwikkelen, wie heeft goede raad ??

BVD, greetz K.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voedingsschema s niet klakkeloos opvolgen het is meer een indicatie maar je plant laat weten wat zij wil of juist niet.

 

werk je met ph/ec meter kan je gewoon je ec opvoeren en optijd weer verlagen

 

suc6

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voedingsschema s niet klakkeloos opvolgen het is meer een indicatie maar je plant laat weten wat zij wil of juist niet.

 

werk je met ph/ec meter kan je gewoon je ec opvoeren en optijd weer verlagen

 

suc6

Had de 2 keer hiervoor bijna op de ml schema gevolgd,eerste keer in de nazomer,dacht toen dat een en ander gerelateerd was aan de extra warme periode.

Tweede keer mindere oogst omdat 'nacht temperatuur'paar maal rond de 15 graden is geweest(eigen schuld dus),maar wel schema gevolgd.....en dus weer verrast door snelle afbloei.

Maar ik neem je raad ter harte,zal dus eigen voedingsregime ontwikkelen met de wetenschap dat het rappe meiden zijn en meer gebaseerd op de meters,ph hield ik op 5.7..enne ec lette ik niet zo op..... dat moet dus anders.

Overegings beide keren mooie goed uitziende dames,zonder vergeling of krullende bladeren oid..

Zal proberen of het lukt paar pics te plaatsen.

Ok bedankt voor je reaktie,ga aan de slag en zal af en toe postje doen.

Greetz K.

Edited by uitdekastdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

planten kan je leren lezen , en zien of de hoeveelheid en type voeding juist zijn

schema geeft idee wat relatieve verhodingen enzo moeten zijn

 

meeste voedingsschemas zijn te sterk, en sommige planten zijn juist gulziger

 

als je planten kan lezen kan het nooit echt mis gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

planten kan je leren lezen ,.......

 

Ja heb inmiddels begrepen dat ik van schemaslaaf moet omturnen naar plantenfluisteraar....

Heb de meters geijkt vanmiddag..... EC van aarde meten komt iemand me morgen voordoen.....

Van de voedingsoplossing was 1.6..... Zal vanavond nog beetje lezen op het forum.

Gaat goed komen ....thnx&grtz K.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

........even kleine update voor agent O en meneer J,

Zit inmiddels op dag 37 12/12, planten zien er bere goed uit.

Schema van Bio N gewoon vanaf begin met helft gekort en opbouw ook trager gedaan,heb pas vanaf dag 28 halve dosis PK meegegeven.

Het ziet er naar uit dat de dames minimaal 1 week of miss wel een dag of 10 langer gevoed kunnen worden.

Aangezien de buds goed gevormd zijn hoop ik dat ze nu lekker aandikken.

Bij de vorige keren had ik in deze fase veel meer bruine haartjes,nu alles wit met slechts enkel hier en daar een lichte verkleuring.

Inmiddels de temp van de donkere periode naar 19.7ºC op kunnen krikken (deze draai niet onder 18ºC

geweest) en spiegelkap vervangen door adjust medium met spreader.

 

fotootjes kun je alleen in mijn galerij zien want berichten plaatsen via tablet gaat net ff anders dan op desktop met copy/paste.....

Plaats morgen wel weer paar nieuwe in galerij...

 

Greetz K.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...