Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kachel

Voor Het Eerst Kweken

Recommended Posts

Hallo allemaal!

 

Ik wil voor het eerst een White Widow gaan kweken (voor eigen gebruik :P)

Ik wil het bij 1 plant houden, en die buiten kweken. In maart wil ik die dan binnen planten in een kasje, en als het buiten dan wat warmer wordt en langer licht blijft, zo rond eind april, wil ik hem buiten zetten (het liefst zo vroeg mogelijk).

Alleen natuurlijk had ik een paar vraagjes. Ik heb het outdoor info topic al doorgelezen.

Weet nu het verschil wel tussen mannetjes en vrouwtjes e.d.

Ik heb wel ervaring met groente en fruit kweken.

 

Maar ik vroeg me dus af hoe je 18 uur licht kan creëren. Want in april enzo is het denk ik nog niet 18 uur lang licht.

Ik heb wel beschikking tot een lamp, maar heb hem liever niet binnen.

En wanneer moet je nou precies voeding gebruiken en hoevaak?

Kan dit ook alleen in de groeifase?

En als de plant voor 80% bruine haartjes heeft, is die klaar om te oogsten. Dan knip je toch de toppen eraf, die je fijn kunt malen met een grinder en dan heb je wiet?

 

Alvast bedankt voor jullie tijd :jump:

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Kachel,

 

Leuk dat je buiten gaat kweken.

Er zijn veel verschillende soorten zaden te krijgen

ik zou niet voor een white widdow gaan, die is niet zo goed in ons klimaat!

Kijk in de buiten topics wat andere mensen vaak zetten,

je gaat niet verduisteren neem ik aan!

Misschien is het raadzaam om te beginnen met een auto flower,

deze gaat zelf in de bloei en hoeft weinig aan te gebeuren qua voeding etc.

Je hoeft voor je buiten planten geen 18 uur licht te creeren,

de natuur regelt dit zelf. Eerst zal je plant groeien tot waarschijnlijk ergens eind juli

begin Augustes. Dit heeft dus te maken met de licht uren,

naarmate het jaar vordert worden de dagen korter, richting 12 uur licht per dag

en daar door gaat de plant bloeien!

Aan te raden is ergens midden mei te starten met je kweekje.

 

Zou ook niet voor 1 plantje gaan maar 2 a 3,

mocht er iets mis gaan heb je nog een backup!

Oogsten is namelijk niet gegarandeerd.

Zoek eens wat info op over autoflowers, dan kan je het zelfs

2 keer dit buiten seizoen proberen!

 

Kijk eerst nog maar even goed de info door.

 

Tramp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dank voor je reactie!

Ik heb al topics doorgelezen van white widow, waar het inderdaad fout gaat, maar soms ook heel goed!

Na wat door te gelezen hebben zat ik te denken aan OG Kush of Bubblegum of Big Bang

Heb je daar nog tips over?

Ik zie op dutch headshop enzo dat ze per 3 zaden verpakt worden, dus dat worden dan 2 of misschien wel 3 planten :dribble:

Verder snap ik autoflower wel. Alleen de voeding met autoflower begrijp ik nog niet goed. Is dit nu alleen tijdens groeiperiode?

 

Kun je ook gewoon nu beginnen met in een klein kasje binnen en als t maart/april is naar buiten om gelijk te bloeien? Want dan zijn de dagen ook nog kort. Of kun je het echt eigenlijk alleen maar in mei doen?

 

Mvg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor buiten kan je beter Durban Poison of Hollandse Hoop zetten. Dat zijn soorten die tegen een stootje kunnen en lekkere wiet opleveren.

 

Tijdens de groei kan je bv met 125 watt hps bijlichten. Als je in maart of april begint is dat wel aan te raden.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt!

Kan de Durban Poison niet echt als autoflower vinden, alleen op dutch-passion maar weet niet of die site betrouwbaar is. Edit: Heb net gelezen op verschillende topics dat hij betrouwbaar is.

Maar kan ik ook verwarmen/bijlichten met een warmte/lichtlamp van 75 Watt? Heb ze nl nog liggen.

Maar als ik in maart begin met binnen, en dan gaan ze in april naar buiten, hoe gaan ze dan bloeien?

Want om te bloeien moeten de lichttijden toch 12/12 zijn?

 

En hoe zit het precies met voeding enzo en ph waarde. Kan ik gewoon 1 bepaalde voeding elke week geven, zoja welke?

Of is dat niet genoeg.

 

Mvg

Edited by Kachel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net geprobeerd ff eentje te draaien.

Heb al vaker bij vrienden gezien hoe het moet en ze hebben me het uitgelegd. Maar sorry wat is dat lastig!

Ik krijg hem niet strak om het tipje heen en verder goed rollen lukt me gewoon niet. Respect voor de mensen die het kunnen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Simpelst om te beginne met een "makkelijk" soortje, zoals eerder al genoemd werd is de Hollands Hope ideaal.

Mijn 1ste buitenkweek deed ik ook met deze plant en niks geen probs, ziekte's, schimmels en/of rot ondervonden.

Ontkiemen tussen 2 vochtige watjes tussen 2 schoteltjes. Vervolgens in een klein potje in de vensterbank en

als ze wat groter zijn en het word s'nachts niet mee zo koud verpotten in cementkuipen.

Zorg dat deze een paar gaten in de bodem hebben en zet de kuipen zelf op een paar stenen.

Zelf gebruikte ik standaard potgrond van de tuinland, hier zit voor 3 maanden "voeding" in.

Na een week of 6 a 8 ging ik bijvoeden met Plagron Alga grow, in de bloeifase gevolgd door Plagron Alga Bloom.

Eventueel kan je Suger Royal en / of Green Sensation ook nog toevoegen hieraan.

Hoe en wt qua voeding is allemaal te vinden op de website van Plagron zelf en staat ook op de voeding zelf aangegeven.

 

En als de plant voor 80% bruine haartjes heeft, is die klaar om te oogsten.

Dan knip je toch de toppen eraf, die je fijn kunt malen met een grinder en dan heb je wiet?

 

Neen, eerst 10 a 14 dagen drogen en hierna eventueel nog curen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt! Over drogen had ik al gelezen ja.

Bedank voor de site, daar ga ik even op kijken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet haartjes kijken maar trics kijken. Microscoopje kopen voor max 12 eu ofo en gaan.

Haartjes worden bruin ook door vocht, dus is alles behalve een goede indicatie buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou voor een ander soortje gaan, bijvoorbeeld skunk #1 van sensi seeds, die heb ik al een paar keer buiten gekweekt in nederlands klimaat, met goede resultaten.

Gaf goede wiet en bijna geen rot, ideaal dus, of een ander soortje wat zich al heeft bewezen in het nederlandse klimaat, dan heb je een goede kans op een leuke kweek en goede oogst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik weer :)

Moet ff kijken hoe ik t ga doen met me ouders, want ben pas 16, maar me stiefneef heeft ook een eigen plant, en wil deze lente wel gaan beginnen met 3 planten Auto Durban Poison. Eind maart zaadjes planten in een mini binnenkas, en dan eind april buiten in een specie kuip zetten. Wat denken jullie ervan? En hebben jullie tips qua voeding voor de plant etc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles wat je moet weten staat op dit forum het is zoeken naar methodes (voeding, lichturen,...)

En dat zoeken is aan jou :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...