Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Thorismus

Nagel Of Stokje Schroevendraaier Door Stam Onderaan

Recommended Posts

Ik was vandaag wat aan het rondsurfen toen ik een notherlight zag met een stokje erdoor

en ty rap om de stam onderaan

Ik vroeg me af waarom dit was kan iemand me dit eens uitleggen

Ik neem aan dat het iets te maken zal hebben met de oogst

Share this post


Link to post
Share on other sites

klieven noemen ze dat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kon het woord ff niet vinden... zaterdagavond he.... weinig slaap ivm knipwerkzaamheden.. :P Thnx miami... die zocht ik!! :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe moet ik mijn wietplant klieven?

Het klieven van een wietplant. Wanneer de bloemtoppen van de vrouwelijke wietplant goed ontwikkeld zijn, passen we een kunstgreep toe om de wietplant tot een hogere THC-produktie aan te zetten. Klieven is afkomstig uit Zuidoost Azië.

Hoe moet je een wietplant klieven?

We binden onder de onderste zijtakken een stuk touw (of tyrips) stevig om de stengel. Vervolgens drukken we een scherp mes in de vezelrichting dwars door de stengel heen, net onder het touw. We drukken dit mes naar beneden totdat je een snede hebt van ongeveer 10 cm lang. Deze snede moet nét boven de grond eindigen. Laat het mes nog even zitten.

wietplant_klieven.jpg

Op deze foto kun je zien hoe een gekliefte wietplant eruit ziet.

Door deze snede drukken we vervolgens een stokje dat de dikte heeft van een potlood. Dit gaat het beste door het mes terug te drukken tot iets boven het midden en het mes vervolgens 90 graden te draaien. Tussen de beide helften ontstaat een opening waardoor je het stokje makkelijk tussen beide helften kunt plaatsen. Na het plaatsen van het stokje breng je het mes terug in de rechte positie en trek het er voorzichtig uit. Het stokje voorkomt dat beide stengelhelften weer tegen elkaar trekken. Het touwtje boven de snede dient om verder inscheuren van de stengel te voorkomen.

Krijg mijn wietplant meer THC door het klieven?

Deze ingreep heeft tot gevolg dat de opwaartse sapstroom van de plant gestoord wordt. Dit dood de plant niet maar er worden daardoor wel minder voedingsstoffen en water naar de toppen vervoerd. Als gevolg daarvan stopt de vegetatieve groei. In plaats daarvan gaan de kliertjes extra THC afscheiden om de nu sterkere uitdroging te voorkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is iig geen wondermiddel ... fluf toppen blijven fluf..

 

Had laatst iemand die dacht hiermee zn oogst te kunnen redden was veelste warm geweest overal uitlopers en fluf toppen. En dacht dat door te klieven t wel wat harder zou worden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe moet ik mijn wietplant klieven?

Het klieven van een wietplant. Wanneer de bloemtoppen van de vrouwelijke wietplant goed ontwikkeld zijn, passen we een kunstgreep toe om de wietplant tot een hogere THC-produktie aan te zetten. Klieven is afkomstig uit Zuidoost Azië.

Hoe moet je een wietplant klieven?

We binden onder de onderste zijtakken een stuk touw (of tyrips) stevig om de stengel. Vervolgens drukken we een scherp mes in de vezelrichting dwars door de stengel heen, net onder het touw. We drukken dit mes naar beneden totdat je een snede hebt van ongeveer 10 cm lang. Deze snede moet nét boven de grond eindigen. Laat het mes nog even zitten.

wietplant_klieven.jpg

Op deze foto kun je zien hoe een gekliefte wietplant eruit ziet.

Door deze snede drukken we vervolgens een stokje dat de dikte heeft van een potlood. Dit gaat het beste door het mes terug te drukken tot iets boven het midden en het mes vervolgens 90 graden te draaien. Tussen de beide helften ontstaat een opening waardoor je het stokje makkelijk tussen beide helften kunt plaatsen. Na het plaatsen van het stokje breng je het mes terug in de rechte positie en trek het er voorzichtig uit. Het stokje voorkomt dat beide stengelhelften weer tegen elkaar trekken. Het touwtje boven de snede dient om verder inscheuren van de stengel te voorkomen.

Krijg mijn wietplant meer THC door het klieven?

Deze ingreep heeft tot gevolg dat de opwaartse sapstroom van de plant gestoord wordt. Dit dood de plant niet maar er worden daardoor wel minder voedingsstoffen en water naar de toppen vervoerd. Als gevolg daarvan stopt de vegetatieve groei. In plaats daarvan gaan de kliertjes extra THC afscheiden om de nu sterkere uitdroging te voorkomen.

 

 

 

Dankje voor de goede uitleg maar deze handeling is dus nog wat controversieel en heeft dus nog wat onderzoek nodig

Zoals ik hier lees zijn er mensen dat er niet in geloven

 

Mooi is de test dus om er 1 tje uit te kiezen van mijn dames en de rest normaal te laten

Weet ik toch meteen of het een verschil geeft

Ik ben net voorbij mijn pk week ( canna ) dus toppen zijn ontwikkeld en nu is dus de moment of niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

...gaan de kliertjes extra THC afscheiden om de nu sterkere uitdroging te voorkomen.

 

Het is niet de functie van THC om verdroging te voorkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...gaan de kliertjes extra THC afscheiden om de nu sterkere uitdroging te voorkomen.

 

Het is niet de functie van THC om verdroging te voorkomen.

 

Dat regeltje had ik inderdaad ook al m'n twijfels over.

Ik heb dit artikel dan ook enkel gepost ter info voor dit topic, niet dat ik hier in geloof..

Er zijn plant vriendelijkere manieren om je opbrengt te verhogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Functie THC klieren... Voortplanting.. . :)

 

Nee, dat is het ook niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
THC wordt door de cannabisplant aangemaakt als bescherming tegen herbivoren. Tevens heeft THC een hoge UV-B absorptie, waarvan gedacht wordt dat dit de plant beschermt tegen UV-straling.

 

Bron

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dillie2207
On 1/25/2015 at 5:04 PM, FoolOnTheHill said:

...gaan de kliertjes extra THC afscheiden om de nu sterkere uitdroging te voorkomen.

 

Het is niet de functie van THC om verdroging te voorkomen.

Klopt, niet de funtie, maar dit gebeurd gewoon automatisch, een plant heeft geen hersenen, maar ik heb dit zelf goed gedaan en het klopt wel degelijk wat zij zeggen;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...