Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Gorilla

4 Shackzilla In Tentje Van Gorilla Onder Een Dimlux Zonnetje!

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Na enkele maanden veel inlezen en het geld bij elkaar gesprokkeld te hebben is het nu dan eindelijk tijd voor de start van mijn eerste medicinale kweekje! Naast het maken van oliën en tincturen voor eigen en andermans gebruik lijkt het me een hartstikke leuke hobby!

De bedoeling is om uiteindelijk meerdere soortjes groot te gaan brengen om te zien aan welk soort ik het meeste heb tegen mijn kwalen.

Ik ga hier een verslag van bijhouden ervan uitgaande daardoor veel bij te leren en hopelijk jullie uiteindelijk ook een beetje te kunnen vermaken. :)

 

Setup:

 

- Voorgroeitentje SJ DP90.

- T-Neon 2x75W lampen.

- Hortiline lighthangers.

- Thermo/Luchtvochtigheidmeter.

- Zaden zitten nu in zaai en stekgrond van de welkoop.

 

gallery_43961_17798_2822362.jpg

 

 

- Gorilla Growtent, 150x150x240.

- Dimlux 1000 lamp.

- 1500 stalenbox afzuiger.

- 1500 inline Phresh filter.

- Schakelkast PUK 1000.

- S-Vent temperatuurregelaar 1.5A

- Passieve inlaten.

- MABO brandblusser.(komt nog een automatisch blussertje bij voor boven de electra)

- Clip-on ventilator.

- Scrog netje.

- 4 Shackzilla zaden die uiteindelijk in Goldlabel Lightmix in 90L kuipen komen te staan.

- Sannie's 4-stappenplan. (geen PH en EC meter nodig dus)

- Als mijn budget het toelaat komt er nog een tensiometer, maar kan het me nu even niet permiteren.

 

gallery_43961_17798_388030.jpg

 

gallery_43961_17798_57999.jpg

 

 

Zoals jullie kunnen zien ben ik inmiddels begonnen met ontkiemen en zitten de zaadjes in kleine 11x11x12 voorgroeipotjes in de propagator. Wanneer ze allemaal kun kopje laten zien haal ik de plastic kap eraf en plaats ik de lamp dicht op de plantjes.

Wanneer ze in deze potjes doorgeworteld zijn plaats ik ze over naar 4L potjes voor ze naar de 90L kuipen gaan.

 

De setup voor de grote tent is nog niet helemaal af maar daar wordt aan gewerkt.

 

Ik heb er in ieder geval heel veel zin in, tips en reacties zijn natuurlijk van harte welkom! :tu

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie spulletjes voor een mooie run :verrygood

 

dus je gaat ook met de buffertabs werken,

hoeveel ga jij er per pot gebruiken?

 

heel veel succes toegewenst

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gorilla, mooie setup goed begin is het halve werk.

Maak je in de 90 liters wel wat gaten voor het water wat moet kunnen weglopen, mocht je teveel geven.

Succes ik ga je volgen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes! Ik ga je volgen :)

Ik zou trouwens even goed sparen en de tensiometer kopen voor je ze in de grote kuipen zet. Ik dacht het ook wel zonder te kunnen, maar het is wel erg lastig. Helemaal omdat je die mega kuipen niet zomaar even optilt om te wegen. Ik heb er voor de komende ronde in ieder geval al eentje besteld.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goed begin is het halve werk en zo te zien heb je jezelf goed ingelezen ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar hebbie dat gorrilla tentje vandaan :D

 

ze lijken me echt gruwelijk! net ff beetje extra hoogte en super stevig als he goed is!

(wat ik van de promotie filmpjes heb moeten geloven)

 

heb je hem via een webshopje of een "tuinwinkel" ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reacties en tips mensen, leuk om te lezen! :tu

 

@lufthegreenstuf; Bedankt hoor! Sannie's advies is om bij grote potten de helft te nemen. Normaal per 5L aarde 1 tablet. 9 Zou voldoende zijn dan, al geeft het in dit topic geplaatste schema van Running Water 8 aan. 8 of 9 dus.......er zal waarschijnlijk ook wat meer dan 90L aarde ingaan verwacht ik.

 

@Original; goed zo, anders ik wel haha......moet zelf ook nog even kijken hoe het allemaal gaat lopen, is mijn eerste keer dus kan er nog niet veel zinnigs over zeggen. We gaan het zien!

 

@Running Water; Bedankt voor je schema! Waar heb je dat vandaan gehaald als ik vragen mag? Monsterplanten zien we hier allemaal graag natuurlijk, ik doe mijn best!

 

@de leerling; Dat is zo, thanks! De potten hebben van zichzelf al gaten maar bedankt voor je tip!

 

@shelby; Bedankt kerel, ja we hebben het er al eens over gehad inderdaad. Het geld is nu even op maar wil er wel graag een hebben als ze in de grote potten zitten dus ga mijn best doen. Heb ik aan 1 tensiometer genoeg, dat weet ik namelijk niet zeker. Anders wordt het wel een duur grapje weer voor extra spullen. Telt toch snel flink op helaas....

 

@chucha; Schuif gezellig aan......ik volg jouw verslag ook, interessant soortje die ik ook nog heb liggen. Was aan het twijfelen tussen Kolossus en Shackzilla. Sannie adviseerde me met deze te starten voor een eerste kweek omdat ze tamelijk vergevingsgezint is.

 

@spacefrog2; Zo is dat......heb veel ingelezen maandenlang en er zullen mensen bijzitten die niet goed van me werden vanwege steeds weer nieuwe vragen, maar beter van te voren stellen dan slecht voorbereidt starten en het helemaal de mist in zien gaan......(wat overigens nu nog goed mogelijk is maar daar gaan we voor de aardigheid maar eens niet vanuit) :whistle:

 

@skunkmonster; Het aanschaffen van dit tentje was ook een wilde gok van me. Ik vond het promotiefilmpje er erg goed uitzien, maar iedereen verkoopt graag dus zegt dat niet alles. Daarna heb ik nog met een verkoper erover gebabbeld en toen toch de knoop doorgehakt en voor deze tent gegaan. Stevig is hij zeker en hoog ook. ;)

Ik zie dat Running Water het al aangegeven heeft, maar je kunt hem in NL bestellen bij www.bestgrowproducts.com. Aardige verkoper en netjes zoals afgesproken geleverd. Je kunt hem zowel ophalen als aan huis geleverd krijgen.

 

PS: er gaat iets fout met mijn likes, weet niet waarom maar bedankt allemaal!

 

Tot een volgende zitting, ik kruip m'n nest in! :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes gewenst en welkom bij de kweekclub! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie setup en genetica

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is natuurlijk het beste als je meerdere tensiometers hebt, maar ik begin ook met èèn meter. Dan weet ik in ieder geval al een beetje wat ik aan het doen ben. De rest van de planten en potten hoop ik een beetje te kunnen vergelijken zodat ik daar ook goed zit met het water.

Ik probeer na elke ronde weer een beetje te upgraden. Dus de volgende keer zullen er bij mij meer tensiometers komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks mannen! ;)

 

@shelby; Ja, 1 moet er toch zeker komen want het lijkt me idd moeilijk in te schatten anders.

 

Alle 5 de zaden zijn boven gekomen. Ik heb ze net onder de propagator vandaan gehaald en rechtstreeks dicht op de lamp gezet.

 

Lamp aan: 24/25 graden.

Lamp uit: 18/19 graden.

LV was 99% in de propagator met lamp uit, staat nu net een half uurtje aan dus zal straks nog eens kijken hoe het nu is in het tentje zelf......

 

Staat de lamp er zo dicht genoeg op? Is een beetje gokken want je kunt het niet heel goed zien hoe ver het ervan af staat!

 

gallery_43961_17798_2320389.jpg

 

 

Grtz :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie setup Gorilla.

 

Lamp hangt er dicht genoeg op hoor.

Heb je nog ergens een pc fannetje liggen die je over (of langs) je plantjes kan laten blazen (niet vol er op)?

Als je je plantjes heel iets laat bewegen door de luchtstroom, krijgen ze lekkere dikke stammetjes. :showoff:

 

Zet 'm op. :popcorn:

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Beaker,

 

Bedankt! Ja, dat was ik me ook al aan het bedenken maar ik heb alleen een grotere clip on ventilator die je op de foto kunt zien hangen.

Is het noodzakelijk er een te bestellen en zo ja, moet dat ding nog ergens aan voldoen verder?

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n clip on ventilator is eigenlijk te krachtig voor je zaailingen, maar als je ervoor zorgt dat die niet rechtstreeks tegen je plantjes blaast (maar er wel voor zorgt dat je plantjes heel iets dansen in het windje) kan het wel.

Ik gebruik zelf altijd een pc fannetje, al dan niet gedimt met een pc-fancontroller.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan in de DP90 en die is maar 90cm. hoog. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol... je hebt gelijk.... klereding staat in die grote bokito... mijn excuus...

 

dan geen fan... hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, ja om ze warm en de LV hoog te houden staan ze in de DP90 en die staat weer in de Bokito idd. Dan is donker ook echt donker.... :lol:

Kan de fan wel van de zijkant op afstand door de luchtgaten van het kleine tentje laten blazen denk ik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt me een strak plan. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...