Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Starter 1.0

Nieuwe Wetgeving En Opticlimate

Recommended Posts

Ik was vandaag bij m'n shop en ze vertelde me dat de trimpro binnenkort niet meer leverbaar is. Ze verkopen de laatste voorraad en dan is t klaar.

Hoe zit dit met opticlimate? Gaat de 15k eruit? Ze vertelden dat er kleinere opti's op de markt komen. Maar als ik dalijk 7 optis tegen dezelfde prijs op moet gaan hangen is het rendement zo weg. Ook vraag ik me af als ze goedkoper worden of dit dan niet ten kost gaat van de kwaliteit van het product. Hoe zit dit?

 

Mochten ze eruit gaan wordt het natuurlijk een interessant me belegging om er 20 te kopen en dan als t aanbod weg valt door te stoten

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In NL gaan ze waarschijnlijk bij de overblijvende shops eruit.Dus hebt dan nog de optie om ze uit het buitenland te halen, daar blijven ze te krijgen. In de UK kan je ze gewoon krijgen.

 

Andere optie is idd gouden handel vanuit garageboxen.. Succes ermee ;) .

 

Gr,

 

Worm

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@worm,@starter

 

Mijn laatste ervaring met " beleggen" is dat de papierjapies mijn " waardevolle" papiertje (had nog een deftige naam ook ) als sneeuw voor de zon hebben laten verdwijnen. Voor mij geldt cash=king, met poen kan je altijd wat.

Met Internet en de moderne manier van communiceren is de wereld gevoelsmatig dichtbij. Niet te vergeten dat je niet voor "Handel" wil worden gepakt terwijl je groene vingers je meer opleveren...

 

Cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt man. Zeker waar

 

Alleen de eerste zin moet je nader toelichten snap er niks van :)

 

Maar t gaat me eigenlijk meer over de ontwikkeling van de opticlimates in dit topic. De handel was maar mindfuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

@starter

 

"Beleggingscertificaat" met gouden randje en mooie handtekening. Heb ik lekker me reet mee afgeveegd. F*cking papier japies© ;-)

Met copyright ander gaat die ouwe er weer met mijn quote vandoor...... LOL AIVD japies heb ik ook patent op aangevraagd hahaha

 

Ik heb me wat verder verdiept in het hoe en wat van die opti's en zie nog wel puntjes voor verbetering. Ik moet eerst zo'n ding hier zien te krijgen en er wat mee testen. Het basis idee en de toepassing is ronduit geniaal dat wel....

Weet jij of er gebruikerservaringen ( m.b.t. een opticlimate natuurlijk :-) in een of ander topic zijn opgenomen??

 

Cheers

 

bewerkt

1e "reed" verkeerd gespeld, ik begin het te verliezen )

2e yoohoo 50th post op wietforum een mijlpaal voor mij zonder een ban op te lopen @sensi ;-)

Edited by Netherweed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou AS stoppen met maken/verkopen van grotere opti's? Misschien stoppen ze met verkopen van de grotere opti's in NL om niet inverband gebracht te worden 'met'.

 

De markt voor hun producten is groter dan NL, gaan als warme broodjes in het buitenland. Zie opti's en dimlux zo nu en dan langs komen op internationale fora. Geloof dat ze ook bezig zijn met de grote plas oversteken richting de states, voeten aan wal en er breken gouden tijden aan voor de mensen van AS. En rackert natuurlijk :D.

 

Denk dus niet dat ze hun kip met gouden eieren gaan slachten.. ;)

 

Gr,

 

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch raar en overdreven. Dan zouden er ook geen HPS lampen, kapjes, schaartjes etc. meer over de toonbank kunnen gaan.

Ik kweek tomaten en spruitjes. Mijn spruitjes moeten ook door een trimmer en voor mijn tomaten regel ik ook graag het klimaat. Waar moet ik dan mijn spullen vandaan halen?

 

Het lijkt me dat de naam 'growshop' gaat veranderen in 'hydroshop' oid. Net zoals in de US. In zo'n winkel zijn de woorden marijuana, buds etc. taboe. Er staan rekken met boekjes over het groeien van tomaten, sla, pepers etc.

 

Als ik een growshop zou hebben dan zou ik mijn klanten via een formuliertje laten verklaren dat ze de gekochte spullen niet gebruiken voor het kweken van iets illegaals. Dan heb je er alles aan gedaan toch? Volgens mij heb je dan als growshop eigenaar niet veel te vrezen.

 

@Nether

Over de Opticlimate, er staan hier op het forum heel veel posts met ervaringen.

Hou er rekening mee dat de Opticlimate niet UL certified is dus je krijgt ze in CO 64 en WA I-502 niet zomaar langs de inspectie. Volgens Airsupplies is iemand in WA voor zichzelf met UL certificering bezig. Schijnbaar kan dit maar het lijkt me een kostbaar grapje.

Het 240v fase-fase verhaal moet je ook even dubbel checken met je elektricien daar.

 

Een 15000Pro4 heeft een vergelijkbare koel capaciteit als een 5 Ton Airco (60K Btu). Je kunt er natuurlijk meerdere ophangen indien nodig. Over 6 maanden schijnt er een update te komen waarmee je ze kunt linken.

 

Op een bron aansluiten is de beste manier. CO is droog dus daar kun je ze ook perfect aan een cooltower hangen.

Het interessante is dat de Opticlimate in een sealed environment een (behalve bevochtigen) alles-in-1 apparaat is en dat de setup kosten en het stroomverbruik heel laag zijn in vergelijking met standaard aircos, heaters en dehumidifiers.

Als er een oplossing voor de certificering is laat ik ze zeker overkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lucas

 

In NL word met angst geregeerd ( kijk naar het topic wat gebeurt er met ons forum ) . De toekomst en het verloop na 1 maart 2015 zal laten blijken of er echt rede tot paniek was/is.

 

Ik had begrepen dat in een licht industriële toepassing ( krachtstroom) 220-240V kan worden gegenereerd en eigenlijk alleen de UL certificering nodig is. Zoals certificering van bijvoorbeeld voeding is het vooral een tijds verhaal, je zoekt een partner, vult een formulier in betaald een of andere papierjapie en dan is het wachten wat het besluit is. Misschien moet je iets aanpassen dat kan kostbaar zijn. Daarna kan je maximaal gaan verschepen als je maar je centjes netjes blijft afdragen.

 

In de 1+1 =3 opstelling is de opti het geniale idee.

 

Ik zal es wat post inzake opticlimate gaan archiveren...

 

cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begreep altijd dat UL certificering iets is voor de importeur. De Opticlimate heeft dit dus niet. Maar kennelijk kun je ook iets individueel aanvragen. Volgens mij valt dit onder een categorie 'zelfbouw' of iets dergelijks. Ik weet alleen dat UL certificering duur en tijdrovend is en ik heb daar persoonlijk geen trek in.

 

In CO is UL certificering nodig voor alles waar een stekker aan zit en ze zijn heel strikt. Ze hebben recent nog bepaald dat regios extra regels mogen opstellen. In bv Aurora (Denver) mogen kappen zonder glas nu niet eens meer. Geen yoyo's meer maar alles ophangen aan kettingen, regels voor plumbing, sprinkler systems, muren met brandvertraging en nog veel meer regeltjes waar je hoofdpijn van krijgt.

In WA hangt het af meer van de inspector die je krijgt. Ik had weinig gezeik maar dat was ruim een jaar geleden. Een collega met min of meer dezelfde setup is al 6 maanden van alles aan het aanpassen en is er nog steeds niet door. Waaronder apparatuur zonder UL certificering.

De I-502 regeltjes zijn niet zo moeilijk (cameras, bordjes, afval, pasjes, registraties etc.) maar de building codes en inspectie zijn lastiger en hangen af van de inspecteur. UL certificering valt daar ook onder. En als je er niet doorheen komt lig je weer onderop de stapel en kun je 2 maanden wachten tot de volgende inspectie. En zonder goedkeuring geen verzekering. En zonder verzekering voldoe je weer niet aan de I-502 regels.

:head_hurts_kr:

 

Maar sorry, ben vreselijk off-topic bezig nu.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Hoe zit dit?

 

Er gaat niks uit.

 

Waarom zouden ze goedkoper worden? Ik denk eerder duurder, maar dat ligt aan de tussenhandel en niet aan de fabrikant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@racker @ allen, LOL

 

Vraag en aanbod, marktwerking noemen ze dat de papierjapies.... ;-)

zou met de ziektekosten e.d. ook zo moeten zijn alleen zijn ze vergeten dat de verzekeringsjapies goed georganiseerd zijn en de boel zelf reguleren........

 

The magic word = "adiabatische koeling" ............ Ieder product wat op dat principe werkt kan toegepast worden.

Wellicht moet je de behuizing en de regeltechniek aanpassen.

 

cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adiabatisch werkt alleen als de lucht droog en warm is.

 

Soms dus magic maar soms ook niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anders gaan we weer old-school

 

https://www.youtube.com/watch?v=gK7P5Bb9hi8

 

Hahaha.....was van plan om mijn "double barrel fullmoonshine"weer te gaan stoken,daarvoor moet ik altijd eerst stookwijn maken,...dan gaat er dit keer een slang op ipv waterslot,kan ik gewoon afgassen in mijn kast...... toch mooi groen bezig,12 uur lang omzetten naar zuurstof,.......zou haast nog een kastje inrichten...

 

Sorry voor de off topic reaktie ..... maar kreeg lach op mijn gezicht toen ik vid zag.....

Grtz K.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen de ppm regeling laat een beetje te wensen over.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...