Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
papichuloo

Ghe Op Een Voedingscomputer?

Recommended Posts

Hallo Allemaal,

 

Nu ik toch bezig ben met vragen kan ik deze ook ff erin gooien.

Ben van plan om een voedingscomputer te gaan gebruiken dat deze automatisch water gaat geven en bijvullen etc.

Ben al een tijdje trouw aan GHE maar de Flora Nova moet dus verticaal geschud worden voor gebruik en is niet als de meeste voedingen vloeibaar maar een dikke drap om het zomaar te zeggen.

 

Hoe werkt zo:n voedingscomputer precies? Circuleert deze de voeding op een bepaalde manier? Zou het mogelijk zijn om deze dikke drap er doorheen te krijgen of gaat het niet werken?

 

Alvast bedankt,

 

Gr Papichuloo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf (nog) geen voedingscomputer, maar ik meng het met wat gedemineraliseerd water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Additieven toevoegen met een voedingscomputer is meestal drama.

 

-Of je gooit het met de hand erbij

-Of je koopt een heel dure voedingscomputer die additieven per ml doseert.

 

Die pompjes zullen het wel aankunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij heeft het over de basisvoeding. De GHE FloraNova voeding is zo dik als stroop en die moet je bovendien flink schudden voor gebruik.

 

Zit met hetzelfde dilemma. Ik ben zelf een voedingscomputer aan het maken en heb het geprobeerd met een peristaltisch pompje. Daar gaat het inderdaad wel doorheen, maar dan het schudden nog. Al heb ik ondanks het schudden nog steeds kristalletjes op de bodem.

 

Wellicht maakt het met een voedingscomputer wel niet uit? Ik bedoel het ding past de dosering toch aan aan de concentratie van de voeding. Dus of het begin van de fles nou wat minder geconcentreerd is dan op het eind maakt wellicht niet uit, omdat de dosering dan vanzelf mee veranderd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft het bezinksel dan geen andere samenstelling als de rest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verdunnen en circuleren, dan blijft de samenstelling wel hetzelfde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft het bezinksel dan geen andere samenstelling als de rest?

Dat is mijn vraag dan min of meer inderdaad. Kan het kwaad als je de fles gewoon niet schud. Als het alleen om de concentratie gaat lijkt dat me geen probleem, maar of er dan er nog meer mis gaat weet ik niet, Bijvoorbeeld dat bepaalde stoffen wel zinken en andere niet?

 

Die FloraNova heeft bijvoorbeeld wat kristallen op de bodem liggen. Die zou je er met schudden uit moeten krijgen, maar daar geloof ik eerlijk gezegd ook maar weinig van. Heb me een versukkeling geschud en die kristallen kreeg ik niet weg. Pas als ik er demi-water bij gooi lossen die dingen op.

 

Maar goed, hoe gaat dat normaal gesproken dan met een voedingscomputer, zet je dan in elke fles een circulatiepomp? Of luchtslangenje? Magneetroerder? Of schud je dat met de hand periodiek? Of helemaal niets. Ik heb wat van die filmpjes gezien en dan hangen ze gewoon de slang in de fles en verder niets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan zeker kwaad. Jr krijgt een bezinksel in je voedingskan en hierdoor geef jr niet alle stoffen waardoor er gegarandeerd tekorten optreden. verdunnen en zelf circuleren in een grotere voedingskan is natuurlijk een optie. Meet dan wel de goede gift omdat je verdunt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heeft het bezinksel dan geen andere samenstelling als de rest?
Dat is mijn vraag dan min of meer inderdaad. Kan het kwaad als je de fles gewoon niet schud. Als het alleen om de concentratie gaat lijkt dat me geen probleem, maar of er dan er nog meer mis gaat weet ik niet, Bijvoorbeeld dat bepaalde stoffen wel zinken en andere niet? Die FloraNova heeft bijvoorbeeld wat kristallen op de bodem liggen. Die zou je er met schudden uit moeten krijgen, maar daar geloof ik eerlijk gezegd ook maar weinig van. Heb me een versukkeling geschud en die kristallen kreeg ik niet weg. Pas als ik er demi-water bij gooi lossen die dingen op. Maar goed, hoe gaat dat normaal gesproken dan met een voedingscomputer, zet je dan in elke fles een circulatiepomp? Of luchtslangenje? Magneetroerder? Of schud je dat met de hand periodiek? Of helemaal niets. Ik heb wat van die filmpjes gezien en dan hangen ze gewoon de slang in de fles en verder niets.

 

De fles moet zoiezo goed geschud worden en ook nog verticaal anders mengen bepaalde delen niet goed met elkaar dus niet schudden gaat hem niet worden heb dat een keer geprobeerd maar dan wordt het onderste van het fles een soort klei die je niet eens uit het fles kan krijgen.

 

Had wel een oplossing voor bedacht maar dan zou je een lakschudder of verfmenger moeten gebruiken of zo een soort systeem maken dat je computer dit kan aansturen voordat het gedoseerd wordt.

 

Kan zeker kwaad. Jr krijgt een bezinksel in je voedingskan en hierdoor geef jr niet alle stoffen waardoor er gegarandeerd tekorten optreden. verdunnen en zelf circuleren in een grotere voedingskan is natuurlijk een optie. Meet dan wel de goede gift omdat je verdunt

 

Helemaal mee eens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...