Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
papichuloo

Punt Met Opti

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Heb een schets gemaakt van een puntdak die ik moet gaan bouwen met een opticlimate erin en dimlux

 

gallery_35969_17880_43370.png

 

Keuze voor dimlux is hoogte omdat ik door deze lampen meer hoogte krijg en is het meteen een goeie reden om ze uit te testen maar wil hierin ook nog een oc 3500 in kwijt.

In de tekening zie je dat deze dus in de breedte staat met daarachter de co2 brander zodat ie de co2 meezuigt en deze door twee bochten van 90 graden meeneemt en verder naar een verdeelslang die boven de lampen uit komt.

 

Heb nooit eerder met een opticlimate gewerkt maar wil graag weten of dit gaat werken of dat ik dit probleem op een ander manier moet aanpakken.

 

Alvast bedankt,

 

Gr Papichuloo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de opti3600 maximaal gaat belasten qua wattage zou ik gaan voor co2 flessen ( van de drankenhandel bijvoorbeeld ) scheelt qua temperatuur en is schoner en veiliger. Genieten om laatst genoemde 2 punten zowiezo mijn voorkeur, maar persoonlijk.

Verder ziet de tekening er ogenschijnlijk prima uit, isoleer je dat puntdakje wel goed met echte anti detectie folie :execute

 

succes man, op naar de 1 op 1 and beyond!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de opti wat hoger zetten zodat er een ruime spleet tussen dak-technische ruimte en onderkant opti onstaat.

 

De kachel zou ik tegen de wand van de technische ruimte hangen. Nu zit de generator te dicht bij je dak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de kachel boven zijn bak? Lijkt mij ook niet echt ideaal.

Misschien is er een mogelijkheid om de technische ruimte gedeeltelijk wat lager te maken om zo wat meer ruimte bovenin te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de opti3600 maximaal gaat belasten qua wattage zou ik gaan voor co2 flessen ( van de drankenhandel bijvoorbeeld ) scheelt qua temperatuur en is schoner en veiliger. Genieten om laatst genoemde 2 punten zowiezo mijn voorkeur, maar persoonlijk.

Verder ziet de tekening er ogenschijnlijk prima uit, isoleer je dat puntdakje wel goed met echte anti detectie folie :execute

 

succes man, op naar de 1 op 1 and beyond!

 

Ja heb de ruimte dubbel geïsoleerd alleen het punt is hoeveel co2 flessen gaat ie gebruiken heb geen zin om hele tijd met flessen te gaan slepen

 

Ik zou de opti wat hoger zetten zodat er een ruime spleet tussen dak-technische ruimte en onderkant opti onstaat.

 

De kachel zou ik tegen de wand van de technische ruimte hangen. Nu zit de generator te dicht bij je dak.

 

Lager bedoel je toch?? Want hoger dan zit ie tegen het dak aan

De technische ruimte is net om in te klimmen zeg maar en met een deur naar de ruimte zit een beetje met ruimte gebrek of moet ik toch hoe piepers zei met flessen gaan werken??

En denk aan 3 dimlux expert 1000W (de nieuwe) te gaan gebruiken met een plasma ook dimlux erbij.

 

Met de kachel boven zijn bak? Lijkt mij ook niet echt ideaal.

Misschien is er een mogelijkheid om de technische ruimte gedeeltelijk wat lager te maken om zo wat meer ruimte bovenin te krijgen.

 

Lager gaat niet lukken dan kom ik er niet meer in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Papichuloo.

 

Hoe staat het met je hok? Is het allemaal gelukt?

Ben wel benieuwd.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ook benieuwd.

Edited by Murdoch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update hij heeft die opti in de nok gehangen en deze is een dag later op zijn hoofd gevallen. Rip vriend!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahah nee ik leef nog onkruid vergaat niet he ;)

Hok wat groter gemaakt en cd 1200 bij gehaald nu alleen nog een afzuigertje met een filter erbij

Alleen nog een x gedraaid met de oude opstelling

enigste nu wat er veranderd is dat ik met flessen ga werken ipv een brander veiliger en beter

het is verder een opti 6000 geworden met 4 x 1000

dat verhaal van max lampen geloof ik niet in omdat de laatste x 1 op 1 was met inbl en uitbl en 4 x 1000 op een rij achter elkaar met 5 cm ertussen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...