Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
klaver90

Slimme Meter / Stroomverbruik

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik wil een kweekje beginnen met 2x600Watt lampen. Ik heb een kweektent (200x200x200) dus kan eigenlijk met 4x600Watt lampen draaien. Maar ik wil eerst met 2x600Watt gaan beginnen en daarna me hobby eventueel uitbreiden naar 4 lampen of ik hou het gewoon bij 2 maar dat zie ik nog wel.

 

Maar ik heb een 'slimme meter' (op afstand uitleesbaar) hangen. En met dit aantal lampen wil ik uiteraard gewoon de stroom betalen. Ik heb me over dit onderwerp al in gelezen in andere topics, maar dit waren topics van een aantal jaar terug en toen der tijd kon je de meter zelfs nog weigeren. Maar aan gezien het nu 2015 is kan dat niet meer(ik niet in ieder geval). En ik denk dat de meningen/tips/adviezen nu weer anders zijn dus vandaar dat ik een nieuwe topic ben gestart.

 

Dus nu is mijn vraag of je kan kweken over een slimme meter met 2,3,4 lampen zonder dat het opvalt bij de stroomleverancier? En dan bedoel ik gewoon met een licht cyclus van 18/6 12/12 dus niet met 2 ruimtes om en om zodat je een (bijna) 24uur verbruik heb.

 

liever voorkomen dan genezen, vandaar dat ik het vraag;)

 

Alvast bedankt:)

Gr Klaver.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet of je nu verplicht bent om de slimme meter te accepteren, eind vorig jaar heb ik deze nog geweigerd zonder problemen, al moest ik er wel zelf over beginnen.

 

Je kunt anders nog wel kiezen om het op afstand uitlezen uit te schakelen toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo wel relax dat jij hem nog kon weigeren djbroertje:). Ik heb het net ff opgezocht en hij wordt vanaf 2015 grootschalig aan geboden maar je kan hem nog wel weigeren indd. Maar ik woon in een nieuwbouw huis dus had er zowieso weinig grip op helaas. Op afstand uitlezen kan je laten uitschakelen indd maar ik vraag me af of ze dit ook echt doen. Daarom vroeg ik me af of er mensen zijn die zonder problemen over de slimme meter draaien en die hem gewoon laten uitlezen.

Edited by klaver90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je enig idee, wat bv een waterbed, terrarium, en dat soort dingen aan stroom verbruiken..

Nee hoor. 2 lampen a 600 gaat echt niet "opvallen".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie oude rocker. Ik heb wel aardig verstand van elektra en dacht zelf ook dat hoeveelheid (ampère) met 2x600Watt niet echt zou opvallen. Maar ik heb totaal geen ervaring en verstand van de slimme meter. Ik vraag me af of hij alleen het totaal verbruik meet, of dat hij bijvoorbeeld ook piekstromen (lichtcylus) registreert of eventuele vervuiling van het net (vsa's), misschien is het ver gezocht maarja ik neem liever het zekere dan het onzekere. En omdat je ook andere huishoudelijke apparaten gebruikt zal de lichtcyclus iets minder zichtbaar zijn maar als deze slimme meter nauwkeurig meet dan zie je het echt wel. En dan is het natuurlijk de vraag of de stroomleveranciers hier opletten of dat ze hier totaal niet op letten zolang jij maar betaalt??

 

zijn er mensen die zonder problemen draaien over de slimme meter ook al wordt hij uit gelezen? of kunnen jullie mij er eventueel meer over vertellen?

 

het liefste gooi ik nu de tomaten erin en knalle met die handel, maar als er binnen een jaar wouten op de stoep staan schiet dat niet op natuurlijk!

 

gr klaver

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf ook een slimme meter, maar daarop nog niet "gedraaid"

Als het energie bedrijf percee zou willen, ja dan pikken ze je er zo uit.

Maar het energiebedrijf interesseert zich totaal niet wat jij met de stroom doet, als je maar betaald.

 

Ergens is hier deze discussie al meer gevoerd en je hebt altijd mensen, die overal "iets" achter zoeken.

Maar zo werkt het, naar mijn idee althans, niet in ons land.

 

Ik denk, dat 98% gepakt worden omdat ze de mond veel te ver openen doen in kroegen en verjaardagsfeestjes.

Dat 1% gepakt worden, omdat ze "te veel" geld uitgeven.

En die andere 1% is domme pech..

 

Maar "we" (1/2 lampje) zijn niet de criminelen, waar op een recherche, dagen/weken/maanden onderzoek gaat doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Klaver als het goed is ben je nooit verplicht om een slimme meter te hebben, dat uitlezen kan inderdaad sowieso uit laten schakelen, maar er zit nog veel meer meetapparatuur in dat ding.

Je kan gewoon de netbeheerder benaderen om een analoge meter te installeren. Je kan op internet uitgebreide brieven vinden aan de directie van netbeheerder X & Y, waarin uitgebreid beargumenteerd wordt hoe, wat en waarom. Je hoeft dan aalleen een paar dingen in te vullen.

 

Of je ze kan vertrouwen met de "uit-schakelaar" van de uitleesapparatuur dat is natuurlijk maar de vraag.

 

Vergis je niet, ook veel niet-kwekers hebben geen behoefte aan een slimme meter :P (licht uitgedrukt); daarom dat ze mensen ook de mogelijkheid bieden om te weigeren, anders krijgen ze gezeik met "de velen". Het liefste drukken ze 'm door je strot natuurlijk.. (van horen zeggen)

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds 1 jan dit jaar kun je hem meen ik niet meer weigeren.

En geloof me, je gaat veel aandacht trekken, als je de slimme meter wil gaan laten vervangen door een analoge.

 

Nogmaals. Ik vind het paranoia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/slimme-meter/vraag-en-antwoord/slimme-meter-weigeren.html

 

Mag ik een slimme meter weigeren?

 

 

Wanneer u geen slimme energiemeter wilt, kunt u 2 dingen doen. U kunt de meter ‘administratief uit’ laten zetten. De meter kan dan niet op afstand worden uitgelezen. Of u kunt de meter weigeren.

Administratief uitzetten van de slimme meter

 

U bent niet verplicht uw meterstanden op afstand uit te laten lezen. Heeft u hier bezwaar tegen, dan kan de netbeheerder deze functie uitzetten. Op afstand uitlezen is dan niet mogelijk.

U krijgt in dat geval wel een slimme meter, maar geen tweemaandelijkse overzichten van uw verbruik. Ook moet u dan nog steeds zelf jaarlijks uw meterstanden doorgeven, zodat uw energieleverancier uw jaarrekening kan maken.

Weigeren van de slimme meter

 

Wilt u de slimme meter echt niet? Dan kunt u hem weigeren. U behoudt dan uw oude meter en kunt geen gebruik maken van nieuwe diensten en toepassingen om energie te besparen.

Ook moet u zelf uw meterstanden doorgeven. En u ontvangt geen tweemaandelijks overzicht van uw energieverbruik.

Is uw oude meter echt aan vervanging toe, dan ontvangt u een andere meter. Dit is geen slimme meter, maar een digitale meter die niet op afstand uitleesbaar is.

Heeft u een slimme meter geweigerd en wilt u later toch een meter aanvragen? Dan mag de netbeheerder kosten voor de slimme meter in rekening brengen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het met je eens dat de meeste worden gepakt omdat ze hun mondje voorbij praten of geuroverlast oude rocker. Dat is ook precies de rede dat ik via dit forum informatie zoek inplaats van rond vragen in me eigen omgeving (verraders slapen nooit).

 

crazyhenkie het is indd niet verplicht om een slimme meter te hebben. Ze bieden hem sinds 1 jan grootschalig aan dus als je oude meter bijvoorbeeld kapot is dan installeren ze het liefst gelijk een slimme meter maar je kan dit nu nog steeds weigeren. Maar ik woon nu in een nieuwbouw woning en daar hebben ze gelijk een slimme meter in gezet. En daar had ik helaas weinig grip op, dus bij mij hangt hij er al een tijdje. En om nou een (redelijk) nieuwe meter in een nieuwbouw woning te laten vervangen door een 'niet slimme meter' lijkt me geen goed plan, dan maak ik slapende honden wakker. En de kosten die daar aan vast zitten zie ik niet zitten.

 

paashaas je kan hem indd administratief uit laten zetten. Maar of ze dit ook echt doen is de vraag, ze installeren die dingen niet voor niks. Daarom vroeg ik me af of er andere zonder problemen hun hobby voortzetten over de slimme meter ook al wordt hij gewoon uit gelezen??

 

gr klaver

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ik wat ik je juist probeerde te vertellen Klaver, je maakt geen slapende honden wakker. Er zijn momenteel grootschalig mensen brieven naar de directie van hun netbeheerder aan het schrijven om de plaatsing te weigeren en/of een huidige slimme meter te laten verwijderen.

 

Als je er al een tijdje woont is het anders, maar als je nieuw bent daar is er niets aan de hand denk ik.

 

@oude rocker, je mag hem nog steeds weigeren, maar ze laten mensen het liefst in onwetendheid. Dan kunnen ze 'm zo veel mogelijk plaatsen.

Of je veel aandacht trekt is dus de vraag; zie bovenstaande. Maar zou inderdaad het gewoon laten en geen slapende honden wakker maken.

Luister naar oude rocker ;)

Terrarium, zonnebank, etc. verbruikt ook een hoop. Geen haan die kraait naar jouw 2 lampies hoor. Als je maar netjes betaald (het blijft een bedrijf, die zoveel mogelijk winst wil maken)

 

Als je gaat tappen is het een ander verhaal natuurlijk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nu met een paar kilo watt gaat draaien zou ik zeggen ga voor een oude maar zolang je onder de 2kw blijft zou ik me zeker niet druk maken

 

600 wat aan hps een probleem .... ik heb een 750 watt pc draaien 24/24 geen electra bedrijf die is komen klagen tot nu zolang je de rekening gewoon mooi optijd betaald zal het hun een zorg zijn hoeveel je gebruikt

 

Bang voor netvervuiling plaats er een condensator over die het eruit filtert ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bron; www.rtlnieuws.nl

Privacylek in slimme meter

meterkast_ANP_0.jpg?itok=p3OPITg4

© ANP

 

 

 

De slimme meter is niet waterdicht. Het blijkt in sommige gevallen mogelijk om door slechts iemands naam, adres en telefoonnummer in te vullen, online de verbruiksgegevens van die persoon in te zien.

Daarvoor waarschuwen de brancheorganisaties Netbeheer Nederland en Energie-Nederland. Consumenten die een slimme meter hebben, kunnen hun verbruiksgegevens bekijken op bepaalde websites en apps. De aanbieders van deze websites en apps moeten controleren of de aanvrager inderdaad op het opgegeven adres woont.

ZIE OOK: Slimme energiemeter wordt grootschalig aangeboden

Maar volgens de brancheorganisatie is het op sommige websites heel ‘eenvoudig’ om die check te passeren. ‘Er worden erg weinig gegevens gevraagd’, zegt een woordvoerder.

De brancheorganisatie zegt het lek hoog op te nemen en extra maatregelen te nemen om ervoor te zorgen dat de veiligheid van klantgegevens gewaarborgd wordt. Zo worden partijen die informatie uit de slimme meter kunnen opvragen bij de netbeheerder, ‘nogmaals kritisch gecontroleerd of zij voldoende geborgd hebben of zij en de door hen aangeboden applicaties aan de regels voldoen’.

 

 

RTL Z

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had het ook gelezen op nu,nl Predator.

 

Maar als je goed leest,

Dan gaat het hier over informatie, welke de gebruiker zelf achterlaat bij vage websites en aps.

Net zoiets als je bonus kaart gebruiken dus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

over een aantal jaar willen we niks liever dan een slimme meter, zullen vast programma's op de zwarte markt komen om de meter te manipuleren.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus met 1200watt + randapparatuur draaien over een slimme meter is geen probleem?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bevestig; kan gemakkelijk. No worries man....

Share this post


Link to post
Share on other sites

En toch ga ik 'm weigeren als die aangeboden wordt.

Ik heb al een digitale -domme- meter, dus ik zie het nut niet van een slimme meter.

Volgens de minister is het om klanten inzicht te geven in hun energieverbruik.

Fook dat, ik heb al genoeg inzicht, en als ik meer inzicht wil, schrijf ik de standen zelf wel elke twee maanden op.

Ik kan niet geloven dat DAT de reden is om grootschalig alle meters te gaan vervangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je hem kan weigeren moet je hem weigeren indd. Ik ben sinds deze week begonnen met een 1000watt lamp over de slimme meter. Veel zeggen dat het makkelijk kan als je maar betaalt. Dus we gaan het zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000watt kan makkelijk als je maar betaald, er zijn zat mensen die meerdere computers hebben die meer dan dat trekken..

 

wederom als je maar netjes betaald..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel computers heb je dan, 5 of 6?

Het is maar een vraag hoor, maar als ik er op google verbruikt zo'n ding 200W ongeveer?

Snap wel dat er freaks zijn met alles erop en eraan dat dat meer verbruikt, maar dan nog lang niet zoveel toch of zie ik dat verkeerd?

 

Groeten

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik woonde met een maatje waar ik denk het 3voudige aan computers en servers draaide, zeker 1000w altijd..

daar bij zijn er ook gewoon 1000watt voeding voor desktops beschikbaar..

 

http://www.processorstore.nl/product/352238/cooler-master-silent-pro-m-ii-1000w.html

 

ik bedoel maar te zeggen dat 1000w niet heel spectaculair is..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha overtuigd, zit ik hier met m'n simpel goedkoop laptopje!:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...