Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
p. craboes

Craboes Goes Guerilla

Recommended Posts

Mijn eerste post, maar zeker niet mijn laatste! Ik voel me weer de deugniet van vroeger, want ik wil iets doen wat niet mag en in mijn ogen toch zo onschuldig is; plantjes kweken :)

 

Na veel inlezen, plannen en schrijven wil ik dit jaar mijn eerste buitenkweek gaan doen. Ik woon in een landelijk (wel erg toeristisch) gebied, dus mogelijkheden genoeg dacht ik. Omdat veel potentiële spots in wandelgebieden liggen ben ik uitgeweken naar een gebied dat omringd wordt door weilanden (hardloopkleding aan en gaan).

 

Voor dat ik te enthousiast wordt wil ik allereerst de spot bespreken met jullie. Misschien is de grond wel helemaal niet geschikt...

 

De spot:

De ligging is bizar, de locatie (een klein bosje) is slechts op 15 min. lopen van waar ik woon. Het bosje wordt omringd door weilanden waar koeien grazen en een enkele verlopen hoogstamfruitboom staan. Als je er naartoe loopt kom je 4 prikkeldraad-obstakels tegen, loop je 100m. door een weiland en moet je door een dichte haag van groen. De weg er naartoe kun je ongezien afleggen. Dit alles is geen openbaar gebied en je kunt vanaf een voetpad alle omliggende weilanden bekijken. Tot zo ver ideaal!

 

De grond:

- Het is dus een klein bosje waar jongen bomen staan (1m-5m hoog).

- het bos is ongeveer 60x100m

- Ik heb een aantal dierenroutes zien lopen, maar geen enkel teken van mensen.

- Midden in het bos zijn een aantal open plekken. Hier komt veel zon, ligt op het zuiden!

- De grond is vrij drassig, beetje moerasachtig zelfs (kan ook komen door het natte weer)

- De begroeiing bestaat naast bomen uit enorm veel riet, braamstruiken, enkele jonge groene plantjes en brandnetel.

- Een kant van het bos wordt gescheiden met de weilanden door een zijtak van een rivier. Vers stromend water dus!

 

De grond baart me dus een beetje zorgen.

Edited by p. craboes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn eerste post, maar zeker niet mijn laatste! Ik voel me weer de deugniet van vroeger, want ik wil iets doen wat niet mag en in mijn ogen toch zo onschuldig is; plantjes kweken :)

 

Na veel inlezen, plannen en schrijven wil ik dit jaar mijn eerste buitenkweek gaan doen. Ik woon in een landelijk (wel erg toeristisch) gebied, dus mogelijkheden genoeg dacht ik. Omdat veel potentiële spots in wandelgebieden liggen ben ik uitgeweken naar een gebied dat omringd wordt door weilanden (hardloopkleding aan en gaan).

 

De spot:

De ligging is bizar, de locatie (een klein bosje) is slechts op 15 min. lopen van waar ik woon. Het bosje wordt omringd door weilanden waar koeien grazen en een enkele verlopen hoogstamfruitboom staan. Als je er naartoe loopt kom je 4 prikkeldraad-obstakels tegen, loop je 100m. door een weiland en moet je door een dichte haag van groen. De weg er naartoe kun je ongezien afleggen. Dit alles is geen openbaar gebied en je kunt vanaf een voetpad alle omliggende weilanden bekijken. Tot zo ver ideaal!

 

Met die beschrijving kan iedereen die ook maar enige kennis heeft van de ongeving je spot zo makkelihk vinden als de weg naar de lokale albertheijn. Complete routebesvhrijvig van begin tot eind mooier kan je het de rippers niet maken.

 

Niemand heeft er wat aan dat er weilanden omheen liggen en je dan een of twee fruitbomen langs moet en een zooitje prikkeldraad voorbij moet dat is allemaal nutteloze informatie dus kap met die onzin als je enige kans van slagen wilt dat is punt 1

 

Punt 2 waar riet groeid is het vaak erg nat, te nat vaak om rechstreks de grond in te gaan sommige gooien eeen bult op de grond om wat waterpijl te verlagen of een kuip met uitgezaagde bodem.

 

Punt 3 ik heb je ff een pm gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punt 4, klinkt als ook veel vocht in de lucht die blijft hangen tussen de bomen en dus snel toprot, maar het kan wel.

 

Verhoging is wel nodig, tenminste mijn ervaring is dat ze anders wegrotten. Kan ook met potten/kuipen zoals hack the system zei. ( check ff swamptubes) En hou rekening met boze boeren als die in de buurt wonen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn hier en daar wat boompjes geplant in het bos (jaren geleden), dus ik denk dat het niet te vochtig is. Het is ook geen echt moeras, maar toch hebben de swamptubes me op andere gedachten gebracht. Waarschijnlijk ga ik ze in zakken of potten groot trekken.

 

Boze boeren kan ik me goed voorstellen. Ik kan de spot van een afstand goed bekijken en dus ook zien of er iemand op het land bezig is. is dat het geval dan ga ik natuurlijk geen risico lopen en naar de spot gaan.

 

Ik zal snel een (geen details vrijgevende) foto posten van de spot!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Anders wat potten ernaar toe brengen waar de bodem uit is gezaagd ,dan kan je de planten wat hoger zetten ,dan heb je minder last van het water ,maar ik denk dat het alleen zo in de winter is daar .

Zoals jij zegt ,kan je daar prima kweken hoor ,als ze je maar niet zien ,op waarderen die hab ,luchtig maken en planten maar ,ook een gaas rondom zetten ,anders vreten de reeen en de konijnen alles op .

Snoeischaar mee .schop ,wormenmest ,kippestront in korrels ,en gaan met die banaan ,en dat van die wijlanden dat zegt niks ,overal zijn ze .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de checklist Wiet61! En ik denk dat je gelijk hebt wat betreft moeras, zal in de zomer best meevallen. Die weilanden was ook al niet doorheen te komen. Mocht het een kutzomer worden dan volg ik 't advies van Monti/swampgrowers op. heb in ieder geval wat pics gemaakt vandaag.

 

Dank je Wannaroll!

Edited by p. craboes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet eruit als een goed plan! Zelf gebruik ik specikuipen met een paar gaten in de bodem werkt ook goed wens je veel succes in 2015 en laat maar wat pics zien van lekkere toppen! Heb je al een idee welke soortjes je gaat doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke begin situatie, ik kijk graag mee.

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een paar foto's van spot 1 en heb vandaag ook spot 2 bezocht en oké bevonden. Niet zo ideaal als spot 1, maar toch de moeite waard.

 

Wat ik me wel afvraag; deze plaatsen zijn ooit aangelegd door de plantsoenendienst of iets dergelijks. Ze worden niet jaarlijks onderhouden, maar toch. Weet iemand wanneer er gesnoeid wordt door dit soort mensen? Is dat bijvoorbeeld alleen in het najaar?

 

Locatie 1 Veel riet/gras. En momenteel erg drassig.

G1-3

 

G1-2

 

G1-1

 

Locatie 2 Droog en beschut

G2-1

 

G2-3

 

G2-2

Edited by p. craboes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm ja soortjes Toppert.. Ik rook zelf graag OG en Grapefruit. Maar ik heb nog geen idee of dat geschikt is voor buiten. Heb wel al goede verhalen gelezen over Old Nepal.

 

Tips zijn dus welkom! Waar ik naar op zoek ben voor locatie 1 is een soort die redelijk wat opbrengt en een beetje idiotproof is. op deze locatie kan ik de planten iets vaker bezoeken. Voor locatie 2 dacht ik eerder aan een kleinere soort die niet veel verzorging nodig heeft.

 

Vroeg me ook af op welk tijdstip of welke dag jullie je eigen spot bezoeken of juist niet.

Edited by p. craboes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk de guerilla topics en outdoor topics welke soortjes er met succes zijn gekweekt en maak daar je keuze uit.

 

Ik heb geleerd door de jaren heen dat de soort eigenlijk vrij weinig uitmaakt, ja oke een sterk soortje is natuurlijk nodig maar het is meer afhankelijk van het weer dan van wat anders. Zo heb ik auto's in juli weg kunnen tyfen en haze in oktober kunnen oogsten het is maar net wanneer en op welk moment het weer mee zit.

 

Ennuh.. Maak een wietforum album aan want we kunnen geen foto's zien als je ze via een online host uploed.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan je foto's niet zien :whistle:

 

ik ben eens een flinke groep van die oranje hesjes tegen gekomen in de bossen.

dit was net nadat het outdoorseizoen voorbij was.

die lui komen overal, onderschat ze niet!

in de winter worden veel natuurgebieden onder de loep genomen om te kijken of er paden en bossen zijn dicht gegroeid.

hier maken ze dat namelijk in de winter weer helemaal open voor de herten e.d.

 

ook in andere gebieden die niet direct beheert worden (denk aan duinen) heb ik ze rond zien lopen

oranje hesjes aan en zo'n benzine onkruid maaier om de paden weer open te gooien.

 

goed rondkijken want de sporen die zij achterlaten (snoei sporen)

kun je altijd goed terug vinden en dan weet je meteen waar je aan toe bent

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol dit lijkt op mijn achtertuin zoals ik al het weiland hier bij mij mijn tuin noem

 

Ik leer hier elke dag bij door opzoek te gaan naar anderen hun vragen :)

 

Wat ik las

brandnetels geven aan dat je goede grond hebt voor cannabis planten

Wat ook aan te raden is nu dus wanneer het niet vriest je grond te gaan voorbereiden bemesten dus

Niet vlak voor je gaat planten en hem goed luchten wat boeren nu ook doen met hun akkers

 

En dan las ik ook dat je moet zien dat je kan verduisteren dit zou zijn omdat je anders niet klaar komt tegen eind september dit doe je dan begin julie met die bomen is dat ideaal

Omdat het pas eind augustus minder dan 15 uur zonlicht is

Begin half april dan zit het weer goed

 

Goede soorten zijn zei die goed tegen schimmel en meeldouw kunnen

 

Zaden voor buiten zijn vooral zei die een korte bloei hebben

 

guerilla's gusto

durban

hollans hope

early girl

Nothern light

dutch passion:

durban poison

hollands hope

Skunk

 

 

Vergeef me als ik iets verkeerds zeg ik ben ook een starter :)

 

 

Ik moest er nog bij zeggen dat het allemaal pepers zijn en zeker geen cannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

verduisteren en guerilla gaat niet tesamen

gewoon vroege soorten nemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie er wat gesnoeide bomen. Pas hiermee op, dit zijn sporen en dus een teken dat er gedaan word aan natuurbeheer/groenvoorziening. Veel succes verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

verduisteren en guerilla gaat niet tesamen

gewoon vroege soorten nemen

 

 

Met verduisteren bedoelen ze dat je door middel van zakken en rekening houdend met de draai van de zon

Het aantal uren zon verminderd zodat die begin augustus in bloei gaat en niet eind augustus

Zodat je zeker tegen eind september klaar bent

Reden is dat het weer na september snel zeer slecht wordt wanneer je het niet moet hebben

Schimmel toprot

 

Is wat ik eruit haalde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eind september oogsten is ideaal.

 

En dagelijks bezoeken om te verduisteren :thumbsdown: Ik ben echt niet in de gelegenheid om iedere dag een uitje te maken, haha!

 

Het snoeiwerk is minstens 2 jaar oud. dus ik gok dat ik dit jaar geluk heb. De spots zijn erg mooi, dus het risico waard. Straks ga ik spot nr. 3 bekijken. Totaal onbekend terrein, spannend!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spot 3 valt nu al af... Veel jagerhokjes. Ik wil niet voor mn raap geschoten worden als ik bij de dames op bezoek ga :)

 

Wanneer is het jachtseizoen trouwens?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Spot 3 valt nu al af... Veel jagerhokjes. Ik wil niet voor mn raap geschoten worden als ik bij de dames op bezoek ga :)

 

Wanneer is het jachtseizoen trouwens?

Hieronder een opsomming van de verschillende data.

 

Wilde eend jachtseizoen: van 15 augustus tot 31 januari.

De wilde eend komt in heel Europa voor, vooral in waterrijke gebieden. De eend heeft een gewicht van 450 tot 700 gr. Heeft een lichtrode tot donkerrode vleeskleur. De jonge wilde eend is geschikt voor de bereiding in zijn geheel.

Fazant jachtseizoen: van 15 oktober tot 31 januari.

De fazant komt in heel Europa voor. De fazant is in de Romeinse tijd in noord Europa geïntroduceerd. De fazantenhaan herken je aan zijn kleurrijke verendek en sporen aan de poten. De hennen zijn kleiner van stuk en hebben een minder uitbundig verendek. Hennen zijn fijner van structuur. Het borstvlees heeft een geelrose vleeskleur, het vlees van de bout is licht purperrood.

Patrijs jachtseizoen: van 1 september tot 31 december.

De patrijs komt in heel Europa voor. De grijze patrijs komt bijna niet meer voor in Nederland. Op dit moment is er voldoende aanvoer van de roodpootpatrijs uit Schotland. Het borstvlees is geelrose van kleur en heeft een heel fijne structuur.

Duif jachtseizoen: gehele jaar.

De houtduif komt met name voor aan de bosrand. Als het graan rijp is, is er een grote trek naar de graanvelden. De duif is een ondergewaardeerd stuk wild. Met name de jonge duif op karkas bereid is een delicatesse. Het borstvlees heeft een purperrode kleur. De jacht is het gehele jaar geopend. De grootste aanvoer is van 1 juli tot eind september.

Grouse jachtseizoen: september.

De grouse komt voor op de Schotse hooglanden. 2 weken in september is de jacht geopend. De grouse heeft een typische smaak en een bijzondere tweekleurige vleeskleur van lichtpurperrood naar donkerpurperrood. De jacht op de grouse is een Schotse traditie.

Houtsnip jachtseizoen: van 15 oktober tot 31 december.

De houtsnip komt in heel Europa voor. Maar is heel moeilijk te bejagen. De handel van Nederlandse snippen is niet toegestaan. De houtsnip komt wel op kleine schaal uit Schotland. Houtsnip heeft een heel eigen smaak. Borstvlees is licht purperrood.

Haas jachtseizoen: van 15 oktober tot 31 december.

Komt met name voor in landbouwgebieden en in geringere mate in bos en heide. Hazenvlees heeft een heerlijke smaak. Vooral vlees van jonge haas op karkas bereid is een delicatesse. De haas weegt ca. 2000 gr. per stuk. Heeft een fijne structuur vlees met een purperrode vleeskleur. Voor een goede smaak is van belang de haas te laten besterven.

Wild konijn jachtseizoen: gehele jaar.

Het wilde konijn komt in heel Europa voor. De stand is heel gevarieerd. Het konijn is neutraler van smaak. Het gewicht van een konijn is ca. 900 gr. Het vlees heeft een fijne structuur met een purperrode vleeskleur. De jacht is het hele jaar open. Konijnen kunnen veel schade aanrichten aan landbouw en duingebieden.

Edelhert jachtseizoen: van 1 augustus tot 28 februari.

Het edelhert komt in heel Europa voor. De bouw van het hert vanuit de verschillende gebieden kan sterk variëren. Ook het geslacht en de leeftijd geeft een verschil in structuur en smaak. De vleeskleur is purperrood en de structuur afhankelijk van het geslacht en leeftijd.

Nieuw Zeelands hert jachtseizoen: gehele jaar.

Het edelhert wordt ook gekweekt. De herten worden grootgebracht en geslacht. Het voordeel is een gelijkmatiger kwaliteit van vlees. Het vlees heeft een purperrode kleur. De smaak is echter neutraler van smaak dan de wilde edelherten.

Hertenkalf jachtseizoen: van 1 augustus tot 28 februari.

Het kalf van het edelhert is een delicatesse. Het vlees is fijn van structuur en smaak. De kwaliteit constant. Het vlees heeft een purperrose vleeskleur. De aanvoer is onregelmatiger en de aanvoer kleiner.

 

Ree jachtseizoen: van 1 januari tot 15 maart, 1 mei tot 1 oktober.

Het ree komt in heel Europa voor. Het is het fijnste stukje wild. Met name de jonge reeën. Ze hebben een fijne vlees structuur met een purperrode kleur. En verfijnde smaak. De jacht op geiten is van 1 januari tot 15 maart. De jacht op reebokken van 1 mei tot 15 september.

Wild zwijn jachtseizoen: van 1 juli tot 28 februari.

Wild varken, komt voor in bosgebieden met name de Veluwe. Mooie purperrose vleeskleur. De smaak en de structuur zijn sterk afhankelijk van de leeftijd en het geslacht mannelijk of vrouwelijk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In jachtgebieden kan je ook gewoon spots zetten!

 

Ik zou er alleen tijdens de carneval weg blijven :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga eigenlijk gwn elk moment dat ik wil je moet gwn oppassen waarneer je vlak bij de plek bent zelf ga ik ook een kweekje opzetten met 2 vrienden van me we doen wat outdoor zaden van spliff we hadden vorig jaar goldrush echt heel goed en dit jaar doen we easy sativa erbij en hollands hoop en AMS https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/37444-Guerillakweek-2015 en miss nog wat autoflowers als ik hou was zal ik ff op hy-seeds kijken is goedkoop en prima plantjes

 

Mvg toppert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...