Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
papichuloo

Gavita Plasma Of Dimlux Dual Full Spectrum

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ben nog aan het brainstormen of ik voor de lijn van gavita ga of van dimlux maar tot nu toe past dimlux meer bij mijn opstelling. Maar nu ben ik benieuwd wat het verschil is tussen deze twee

 

Omdat de Dimlux dual full spectrum twee verschillende lampen van philips kan gebruiken (groei en bloei) vraag ik me af hoe dat zit met de plasma van gavita.

 

Is deze alleen voor de groei omdat het meer blauw licht bevat?? of kan deze ook ingezet worden in de bloei fase ??

Heb de vorige LEP in de bloei fase gebruikt en resultaat was wel beter.

 

Alvast bedankt

 

Gr

Papichuloo

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vraag is; Wat wil je ermee gaan doen?

 

Groeien?

Bloeien?

Alle 2?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Papi,

 

Ik heb een LEP van Gavita. Om te groeien en voor moeders onder te bewaren is deze ideaal.

Ik heb vorig jaar geprobeerd om hieronder ook te bloeien maar daar kwam ze terkort en de buds bleven klein.

Daarom hebben we de planten de laatste weken onder HPS gezet

De LEP hangt nu in mijn tent naast de HPS en moet zeggen ze buds worden wel mooier/dikker tov enkel HPS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

De LEP hangt nu in mijn tent naast de HPS en moet zeggen ze buds worden wel mooier/dikker tov enkel HPS.

 

De dimlux doet hetzelfde maar dan met 1 armatuur mits de greenpower lampen erin zitten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dimlux doet hetzelfde maar dan met 1 armatuur mits de greenpower lampen erin zitten.

 

Inderdaad racker, dat zal ooit nog wel eens vervangen worden. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ racker

Wil er beide mee gaan doen. En wou graag weten of het in combinatie met de hps dan ook ideaal is ten opzichte van dimlux omdat voor de lamp van dimlux er twee keuze lampen zijn groei en bloei. Betekend het dat de LEP beide bevat??

 

@ Tune

Ja zo'n opstelling heb ik nu ook maar vroeg me af of het meer groeilicht bevat of beide

 

 

Is er ooit een test gedaan om te kijken welke combi het dicht bij het zonlicht komt??

 

ff twee grafieken erbij gezet

 

Gavita

Weet niet of ze bij deze grafiek een combi hebben genomen van LEP + HPS

gallery_35969_17879_12750.png

 

En de E-series

 

gallery_35969_17879_110734.png

 

Philips Greenpower CDM 315W (Welke bij de Dimlux wordt gebruikt )

En ik weet dat in deze lamp er twee in passen maar daar kon ik geen grafiek van vinden

 

gallery_35969_17879_9775.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 2 lampen in de dimlux zijn gelijk.niet 1 bloei en 1 groei dus. De dual heeft 2 lampen om het wattage te verhogen. Als je wil draaien met bv 600watt/m2, dan moet je bij plasma en bij de dimlux met 1 lamp, je reflectors bijna tegen elkaar hangen. Dure hobby. De kleur van beide lampen lampen zijn geschikt voor bloei en groei.

 

Voor bloei heb je ver rood nodig, dat is in de onderste grafiek die piek rond de 700nm. Bij de plasma ga je die niet vinden.

 

Als je je dan nog verdiept in mmols/watt en het totale wattage van de dual vs plasma en de prijs kom je tot een betere conclusie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De 2 lampen in de dimlux zijn gelijk.niet 1 bloei en 1 groei dus. De dual heeft 2 lampen om het wattage te verhogen. Als je wil draaien met bv 600watt/m2, dan moet je bij plasma en bij de dimlux met 1 lamp, je reflectors bijna tegen elkaar hangen. Dure hobby. De kleur van beide lampen lampen zijn geschikt voor bloei en groei. Voor bloei heb je ver rood nodig, dat is in de onderste grafiek die piek rond de 700nm. Bij de plasma ga je die niet vinden. Als je je dan nog verdiept in mmols/watt en het totale wattage van de dual vs plasma en de prijs kom je tot een betere conclusie.

 

ok

En hoeveel plasma's van dimlux moet je ophangen

 

Bij gavita is dat volgens mij per 4 lampen 1 plasma of bereken je dat anders?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) Dimlux heeft geen plasma maar cdm.

2) Geen, je hangt alleen cdm anders niks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gavita sucks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) Dimlux heeft geen plasma maar cdm.

2) Geen, je hangt alleen cdm anders niks.

 

Ok

Een cdm geeft 1,9 Umol/s dus wil je zeggen dat een dimlux dual 2 x zoveel geeft?

Zo te zien is het dus beter een ruimte vol te hangen met cdm omdat het fullspectrum geeft.

Maar zou het wel dan werken met een oc?? of moet je bij verwarmen??

En wat zou het verschil zijn met een 1000W ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,9 Umol/s per watt, dat veranderd niet wanneer je meerdere lampen gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,9 Umol/s per watt, dat veranderd niet wanneer je meerdere lampen gebruikt.

Meerdere lampen is meer watt dus ook meer Umol per m2 dacht ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha,

 

Als de cdm 1,9mmol per watt geeft, dan komt er uit 1 lamp 315watt x 1,9mmol=595mmol.

Neem je de dual dan 630watt x 1,9mmol = 1197mmol

Ge je boosten met de dual dan ga je over de 1450mmol heen.

 

Een plasma doet geloof ik 300mmol bij 300watt en je moet er om te bloeien een hps bij hangen.

 

Een 1000watt hps geeft kwantiteit

Een cdm geeft kwantiteit + kwalitieit

Een plasma + hps geeft ook kwantiteit + kwaliteit.

 

Als alleen kwantiteit een rol speelt, ben je goedkoper uit met alleen 1000watt hps, plasma en cdm zijn rete-duur.

 

1 cdm dual is met boost 760watt. Een oc3500 koelt 3500watt. 3500watt:760watt = 4,6 lampen. Ik zou dan voor 5 gaan en als het net niet kan een beetje dimmen.

 

Pappilon maakt trouwens ook armaturen met cdm lampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm ok

Ja in mijn geval betalen ze ook voor kwaliteit dus wil voor beide gaan.

Alleen zijn inderdaad duur. Papillon heeft maar 1 cdm dus met de dual ben ik goedkoper uit alleen ff kijken of ik een goeie deal voor alle 5 kan maken ben benieuwd of dat veel gaat verschillen met een 1000W omdat ik nog geen verslagen of iets over gezien heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dat is wel mooi speelgoed maar denk dat ik toch voor de dimlux dual ga alleen weet je wat voor afstand deze tot de planten moet zijn??

En je kan ze toch dicht bij elkaar plaatsen toch of is er een bepaalde afstand dat je er tussen moet houden??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vuistregel is;

 

De helft van de afstand wat de armaturen uit elkaar hangen = de minimale afstand tussen lamp en bovenkant gewas. (heeft met uniformiteit te maken, niet met het wel of niet verbranden van de plant)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok nou dan worden ze 5 op een rij achter elkaar ben benieuwd hoe de kwaliteit wordt zo te zien ben ik een van de weinige die zo iets gaat doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo?

zo als ik het zeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...