Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Thanatos

Chemdawg X Heribei

Recommended Posts

Hoi luitjes, ff geleden.

 

Opstelling

 

Hok van in signature

Afzuiging is nu een Rhino 425 kuub op 125 flensmaat met 200 mm verloop.

Nieuwe 400 Philips lamp

 

Soorten

 

2 chemdawg X heribei 's in een 80 liter kuip (sannie freebee's)

Scrog waarbij alle scheuten onder het net heb verwijderd.

 

Medium

 

ik hergebruik m'n aarde nu derde keer.

Toevoegingen: 6 buffertabs, beendermeel, bloedmeel, vinasse kali, gk organics bio complete, wormenmest, guano, bentoniet, lavameel (en calgel wanneer nodig en 't was al eens nodig^^).

Mycorrizha & bacto

BAC groei, bloei en PK

 

'k Zit nu bij eerste bloeiharen, scrognet is niet volledig vol, maar chemdawg zou hard moeten groeien dus hopelijk komt dat goed :).

 

Xperimentje

 

Ik heb gelezen dat het verwijderen van alle stambladeren in 4e week bloei een zeer positief effect heeft op de bloei, dus dat ga ik eens proberen.

Verder alles onder het scrognet reeds gediefd.

 

Foto's

 

Morgen ofzo.

Edited by Thanatos
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, da's zeker lang geleden, maar ik schuif weer aan. :popcorn:

Ik heb hier zelf ook 2 zaadjes van liggen en ben erg benieuwd hoe ze het doen.

Ook ben ik benieuwd naar je Xperimentje, ook al druist het een beetje tegen mijn gevoel in. :rolleyes:

 

Succes! :tu

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Beaker! Ondertussen mod geworden zie ik! Gratz

 

Inderdaad beetje vreemd van die stambladeren, ik las dat ergens op hightimes, lijkt me het proberen waard.

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Defoiling is blijkbaar een zeer goede techniek voor de geschikte planten in een sea of green waar je niks dieft behalve stambladeren.

 

Ik zit met een scrog,heb alle scheuten gediefd onder het net en na het toppen enkel de uitlopers overgehouden van takken.

 

Dus...'k ga deze techniek pas volgende kweek testen. Maar 'k vind 'm wel heel interessant omdat je je plant minder stress bezorgd.

 

Maar nu zou het experiment wss sub optimaal aflopen.

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag tien

 

Verbrande bladpunten dus ff geen voeding. Als het net binnen week niet vol is gegroeid, zet ik in de twee potten links ook elk een stek van dezelfde soort.

 

gallery_16607_17869_2124387.jpg

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Medium

 

ik hergebruik m'n aarde nu derde keer.

Toevoegingen: 6 buffertabs, beendermeel, bloedmeel, vinasse kali, gk organics bio complete, wormenmest, guano, bentoniet, lavameel (en calgel wanneer nodig en 't was al eens nodig^^).

Mycorrizha & bacto

BAC groei, bloei en PK

Waarom gaf je ze eigenlijk al voeding mee?

Ik zou niet eerder beginnen met Bac bloei dan in week 3 of 4 en dan niet vaker dan 1 of 2 keer per week en al wel 1 keer per 2 weken 0,5 gr./L. bacto.

Je hebt ze in ieder geval weer stevig onder handen genomen. :whip:

 

Staan de stekken, die je er volgende week bij gaat zetten, ook al op 12/12?

Share this post


Link to post
Share on other sites

'k Had ff bladprobleempje (te zien aan de bladeren onderaan de rechtste plant).

 

'k Dacht eerst aan stikstoftekort en te weinig water. Dus gaf ze meer water mét groeivoeding.

Nou die groeivoeding was niet nodig en heeft m'n bladeren donkergroen gemaakt en verbrande punten gegeven. 't Was gwn te onregelmatig water geven en ik denk een pH onevenwicht dat de magnesium en kalk opname verstoort.

 

Heb ze naast driedagelijkse bacto al twee keer kleine dosis calgel gegeven. Goed spul om het evenwicht te herstellen, ook al zijn calc en magnesium voldoende aanwezig in het medium.

 

M'n pH zit wss wat van het optimale, maar niet veel zin om aan te zuren ivm het bodemleven. En die calgel is ook al mineraal (en slecht voor bodemleven).

 

Bac bloei doe ik enkel 4e tot 7e week en PK 5e tot 7e.

 

Die stekken zijn nu 10 cm groot en net getopt.

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag twintig

 

Bladprobleem is opgelost (die lelijke bladeren van onderaan zijn die van weken geleden).

Net is niet geheel vol, dat gaat grammen schelen :( .

 

gallery_16607_17869_3233636.jpg

 

gallery_16607_17869_2132219.jpg

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel jammer dat je netje niet vol is gekomen, maar ik zie toch een hoop topjes.

Als dat allemaal dikke toppen gaan worden, heb je toch wel een leuk voorraadje. ;)

 

Ondanks problemen, zijn je vorige rondes ook altijd goed geëindigd, toch?

Let maar op, dit gaan dikke toppen worden!

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Héhé thanks. Gwn wat jammer dat ik de oppervlakte niet volledig gebruik. Ik ga ad buitenkant vh net radiotor folie plaatsen en tijdens de kweek die buitenste toppen ook steeds blijven knakken dat ze horizontaal groeien naar de buitenkant. Dat gaan wel kanjers worden dan :) .

 

Die stekken waren absoluut nog niet voldoende groot om ze in het twaalf twaalf hok te zetten..

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe gaat het hier?

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 56

 

Leuk dat je nog volgt, Beaker!

 

Niet zo een goede ronde. Na drie keer aarde hergebruiken zit ik met een aantal onevenwichten qua voeding en pH :(.De startaarde was van die cheap BASELINE die nauwelijks luchtig is (geen veen, maar werkelijk aarde) en keihard inklinkt na paar ronden. Bovendien een niet-ademende kuip waar ik het water moeilijk kan reguleren.

 

'k Ga blij zijn als ik meer heb dan 250 gr ! Maar de toppen zijn wel vrij compact en ruiken heerlijk...:)

 

Maar we kijken vooruit. Hierna direct weer een nieuwe ronde.

 

5X Herijuana in smartpot.

Nieuwe zeer luchtige potgrond met enkel GKorganics en buffertabs.

Dat wordt wel weer een knaller.

 

Had m'n 'winning team' niet mogen veranderen naar slechte oude recepten :P .

 

 

 

gallery_16607_17869_1209151.jpg

gallery_16607_17869_3778540.jpg

Edited by Thanatos
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij al weet wat er fout ging hoeven wij natuurlijk niet veel te doen :lol:

 

Ziet er niet slecht uit ondanks de onevenwichtigheden die je hebt in je aarde enz. Op naar die volgende ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, thx Vena. Zal idd niet slecht zijn, maar er zat veel meer potentieel in zonder de fouten.

 

Tips zijn ntrlk altijd welkom hé :).

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, wel jammer, maar het zijn toch wel mooie topjes en volgens mij genoeg te roken totdat de Herijuana's klaar zijn. ;)

Kun je een close-upje maken van een top?

 

Ze staan al 8 weken op 12/12, dus zul je niks meer aan die tips en tricks hebben. :likken:

Hoe lang laat je ze staan?

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat ze wss nog twee weken staan. Ze bouwen nog steeds, nog geen amber trichomen (wel al veel melkachtige) en de herijuana's moeten nog voorgroeien :) .

 

 

 

Close-ups proberen nemen, maar mijn camera is te brak... Dit is de 'beste' van de tien close-ups :P.

 

gallery_16607_17869_2932477.jpg

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je geeft ze dus goed de tijd om af te bloeien. :tu

Jammer van de close-up (komt volgens mij door de reflecterende achtergrond), maar ze zijn wel goed bezaaid met trichs, of niet?

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zowel herijuana als heribei doen normaal rond de 8 weken, maar gezien het een niet-stabiele kruising is durft dat wel eens uitlopen dus kijk ik naar de trichomen.

 

Enja sowieso de tijd geven gezien ze de laatste weken het meest aankomen. Te vroeg oogsten is je return on investment tenietdoen en da's zonde :).

 

Ze zijn vrij goed bezaaid met trichs maar ook niet om te zeggen 'waauw zo frosty'. Ik neem nog wel mooie pics na het oogsten :) .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf dag 70 gestart met oogsten. Nu week later zijn ze praktisch droog

 

Resultaat : 265 gr. Geen vetpot, maar wel lekker soortje :).

 

gallery_16607_17869_4510762.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geniet van je oogst. :tu

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...