Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

fekki

Must Have Voor 1 Gram Per Watt

Recommended Posts

klok 18/6 groei en 12/12 bloei (miss 11/13) goede afzuiging goede genitca van wietzaadje juiste ph en ec waarde, kweekschema volgen met voeding en boosters elke dag, lichtdichte tent, dikke 2 weken op kop laten drogen met blaadjes eraan, goede bemeste aarde. ontbreekt er nog iets belangrijks aan dit lijstje? 1 gram de watt mogelijk hiermee? ik lees veel maar kan best zijn dat er nog wat ontbreekt, alles tips zijn welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk heb je vooral ervaring nodig en moet je je planten kennen. Voedingsschema is een leidraad, geen 1 gr per watt handleiding.

 

Reken in het begin op 0,5 en alles erboven is een meevaller :).

Edited by Thanatos
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ja maar het doel van deze topic is om mn kennis te vergroten kan mn kweek pas begin maart gaan uitvoeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lezen en youtube heeft ook veel tips, staat ook veel junk. Maar dat moet je er wel tussenuit kunnen halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede stekken! Uit zaad word het moeilijker te halen. Enorme verschillen tussen de planten en met een beetje pech hermashit. Heb het een paar keer geprobeerd met zaad, maar de echte topoogsten waren altijd met stekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

must have voor gram de watt: Oppervlakte ;)

 

je zult met een 600w lampje eerder 1 op 1 draaien in een 1,5 X 1,5 tent dan in een 1X1m tent..

je haalt dan misschien niet de meeste grammen per m2 maar wel een hoger gram per watt percentage.. dus redelijk efficient.. maar niet optimaal

omdat je bijvoorbeeld in die zelfde tent van 1,5 x 1,5 ook een 1000W lamp op bijv kan1150w laten draaien... je oogst dan misschien geen 1 op 1 maar wel meer grammen vanaf de zelfde oppervlakte..

dus uhh... dat hele gramm de watt gelul kan je beter vergeten en de volgende keer vragen naar de beste manier om het meest aantal grammen per m2 te halen...

(efficient/optimaal)

 

"zelfde verhaal, ander jasje":

ik heb een tent van 1m2 met een 600w lamp die ik kan dimmen tot 50% (300w)

 

als ik hem de hele kweek op 300w laat staan haal ik die 1 op 1 wel (300gram)

maar als ik de lamp de hele kweek op 600w laat staan haal ik 0.75 Maar heb ik wel meer tomaten!!

 

begint het kwartje te vallen?

 

gram de watt kweken kan elke slimmert.. maar het gaat om het aantal grammen per vierkante meter

oftewel de maximaal haalbare opbrengst.. (mer m2) ;)

 

 

en dan zijn de volgende punten van belang:

 

-Belichting ("oppervlakte")

-klimaat

-genetica

 

 

er zit verschil in opbrengst/licht-sterkte & efficientie tussen verschillende lampen/ Vsa's & Evsa's

 

 

verder is goede voeding en goed bemeste aarde een vrij breed begrip vind ik..

en makkelijk gezegd,

de qualiteit van verschillende voedingsmerken kan nogal verschillen, net als je medium..aarde. niet elke all-mix is het zelfde.ien is hydro misschien wel een betere oplossing voor een hogere opbrengst. (icm Co2)

hiervoor wil je dan een kweekmedium met een hoog capillair

 

 

ook een kweekschema is maar een gemiddelde... (gebaseerd op gemiddelde behoeftes bij optimale omstandigheden)

en met zoveel variabelen in o.a je klimaat die invloed hebben..zul je eerst je plant moeten "leren kennen" om te weten wat de specifieke behoeftes van het soortje is waar je mee hobby't

 

een stabiel klimaat wat je kan sturen naar de gewenste waardes maakt het natuurlijk ook iets makkelijker omdat je dat minder hoeft in te springen op de invloeden die het klimaat op je voedingsgift heeft.

 

 

begin maar gewoon met 1 lampje en open een topic...

er valt een hoop te leren :)

 

 

Greetz Skunkmonster

:vape:

Edited by skunkmonster
  • Like 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben blij dat er mensen als skunkmonster op het forum zitten, hoe mooi en duidelijk wil je het krijgen!?

 

Doe er iets mee zou ik zeggen. :book: :comp:

 

Grtz,

El oro :j

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

goeie info, helaas maar 0,64 m2 tot beschikking vandaar de gram per watt verhaal, zal mn planten alle liefde en tijd geven die ik heb.

heb nog wat vragen over het klimaat, hoe hoog moet de luchtvochtigheid en de temperatuur zijn, met lamp aan en uit, groei en bloei etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

0,64 m2 dan zou ik een 250w lampje nemen.

 

zo ben ik ook begonnen:

http://www.wietforum.nl/topic/63659-eerste-binnen-kweek-dr60-250w/page__st__40

en wist ook nog helemaal niks,

 

maar als je DIT linkje aanklinkt kom je bij de basis info

 

alle topics met een groen balkje ervoor waar in staat: pinned

staan vol handige info..

 

beetje zoeken en je bent er zo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

1=klimaat

2=licht

3=genetica

15=kwekert

 

in die volgorde

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom is dat zo belangrijk 1gr-watt waarom niet minder maar dan een topkwaliteit

je kan better minder hebben met topkwaliteit dan van die flufie wiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan beter topkwaliteit en 1 gr-watt hebben :innocent: en flufie wiet weegt niet echt zo door

dus met fluff 1gr de watt halen is al een kunst op zichzelf, Skunk monster bedankt voor de info

zeer duidelijk verwoord, ook denk ik dat bepaalde technieken zoals scroggen ook wel iets meet grammen

kan opleveren, duurt wat langer maar levert als je het goed doet ook wat meer op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen moeten zich niet blind staren op die1gram/watt.

Als je wat wilt leren over je plantje pak je een jaar lang dezelfde soort en ga elke ronde wat expirimenteren ph/ec,temperatuur,vochtgehalte,hoeveelheid voeding en water enz. Op deze manier leer je vanzelf wat goed enof beter is. En schrijf op wat je doet elke dat zodat je later terug kan kijken wat je gedaan hebt en kan vergelijken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
helaas maar 0,64 m2 tot beschikking vandaar de gram per watt verhaal
Voor jouw is g/W juist niet belangrijk. Jij moet g/m2 hebben.

Zoveel mogelijk wiet van jouw kleine oppervlakte. Het stroomverbruik is bij jouw van ondergeschikt belang lijkt me.

Edited by Zwemvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede stekken! Uit zaad word het moeilijker te halen. Enorme verschillen tussen de planten en met een beetje pech hermashit. Heb het een paar keer geprobeerd met zaad, maar de echte topoogsten waren altijd met stekken.

 

Broodje aap verhaal.

Normaal gesproken, is een plantje uit zaad nogal wat sterker. (penwortel)

Nadeel is, dat je verschillende pheno's hebt.

Maar uit zaad, kun je zeker net zoveel grammen halen als uit stekken.

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd ouwerocker wat een kwats.

Volgensmij trek je van een zaadplant meer vanaf als een stek

Dat is wat ik zie bij vergelijkingen

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Must have is een lamp van 1watt. Dan haal je het net denk ik.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dames, en heren

 

op plaats een geëindigd , na lang intern beraad; om te eindigen met de dikste tomaten : moet je beginnen met zaadjes uit de dikste tomaten:GENETICA

 

op een gedeelde tweede plaats : klimaat en verzorging gaan hand in hand VOEDING-/Watergift EN RUIMTE

 

en op plaats drie de kweker want je bent slechts zo verstandig als je meest losse schroefje...en de tomaat valt nooit ver van de Ggz; echte kwekers zijn een beetje geschift , en dat is goed zo.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een tijdje terug de YOR database met 175 kweekresultaten geanalyseerd en de stekken gaven gemiddeld 30% meer opbrengst. Bij de zaad kweken was de spreiding ook groter (afwisseling van top oogsten en mindere oogstjes).

 

Al weet je dan niet of dat kwam doordat er onder de zaadkwekers veel beginners (of prutsende veteranen) zaten, maar datzelfde verschil zal wel door de hele database zo verdeeld, dus het waren geen uitschieters ofzo.

 

Het is mijn ervaring toch ook wel dat je met zaad vaker planten hebt die echt volslagen kansloos blijken. Of dat je grote pheno verschillen hebt. Beide kost je dan uiteindelijk toch ook opbrengst. Met stekken zijn alle planten op zich hetzelfde en dan heb je dat soort problemen niet. Of toch veel minder.

 

Een vergelijkbaar verschil zat er tussen hydro en aarde kweken. Hydro gaf gemiddeld ook 30% meer opbrengst dan op aarde.

 

Als je beide doet dan scheelt het dubbelop ook. Een zaadkweek op aarde gaf, over een selectie van 101 "normale" kweekjes, gemiddeld 236 gram droog per m2 (bij redelijk optimale belichting) en bij een stekkenkweek op hydro was dat gemiddeld 404g/m2 droog. Dat is een verschil van 71% meer voor de hydro stekken kweek tov zaad op aarde.

 

CO2 gaf niet zoveel verchil, maar er waren ook maar weinig CO2 kweekjes in die database dus die getallen lijken me niet zo betrouwbaar.

 

Als ik op die database afga dan zijn voor een hoge g/W ratio wel een basis:

- hydro

- stekken

- lichtdruk van 60.000 tot 70.000 lumen/m2 (of PAR 750 tot 900 umol/m2/s)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yor database?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja YOR. dat is een website met wat research dingen erop. Bijvoorbeeld ook een rekenmodel om een oogst voorspelling te doen.

 

Al had ik zelf de analyse iets anders uitgevoerd dan zij deden. Ik had bijvoorbeeld de database wat opgeschoond door de sterk afwijkende regels eruit te gooien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...