Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Faded

2X Nlx Daimond Auto (Buitenland)

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Zoals de titel al zegt ben ik bezig met 2 nlx plantjes in een klein kastje. Ik doe dit in Georgie en er is hier echt heel weinig te vinden voor planten en lampen.

 

Maar ik heb nu toch een kastje gebouwdt met een ventilatortje en 5 lampjes.

 

4x 20watt phillips tornado warmwit

1x 23watt phillips tornado coolwit

 

De plantjes zijn nu 10 dagen na dat ze hun kopje lieten zien. En omdat ik de eerste zes dagen daarvan maar 1 spaarlamp had zijn ze wat gestrekt. Nu heb ik 1 plant soort van opgegeven om de andere meer kans te geven.

 

 

gallery_44020_17859_256257.jpg

 

Er zit nu alleen geel puntje op het blad.

 

gallery_44020_17859_556229.jpg

 

 

Ik probeer om tneons te importeren en anders overstappen op 32 watt tornado.

 

als jullie nog tips hebben zijn die welkom :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

Het gele puntje is omdat je grond beetje te zwaar bemest is het kleine plantje heeft nu bijna nis van voeding noding het beste is om ze te ontkiemen is stek aarde mvg xl

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand heeft mij grond uit z'n tuin gegeven en dat heb ik gemixed met wat aarde met turf wat ik bij een lokale bloemenshop gekocht heb. Zou niet weten wat er verder nog in zit.Voeding geef ik niet want dat is hier niet te koop :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij is tijdens de donkere uren omgevallen doordat de verhoging onder de pot het had begeven. Maar ondanks het blaadje dat nu scheef hangt ziet het er nog normaal uit denk ik :rolleyes2:

 

gallery_44020_17859_333714.jpg

 

De plant staat op 18 uur licht en 6 uur donker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt goed, hoe zit het eigelijk met de wetgeving daar ?

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop het !! :tu en als ik er uiteindelijk nog een paar gram van af kan halen zou dat al heel mooi zijn.

 

De wetgeving is als volgt: 2 gram mag je in bezit hebben. (word wel in beslag genomen als ze het vinden) Daarboven krijg je de eerste keer een boete van 500 lari. dat is ongeveer 235 euro. Word je voor de tweede keer gepakt dan kan je echter tot een jaar de gevangenis in. Er word geen onderscheid gemaakt tussen gebruiker of verkoper. :ph34r:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een vraagje, staat ie nou te droog of te nat? Voor mijn gevoel heb ik genoeg water gegeven maar de grond voelt droog. Ook als ik me vinger een beetje in de grond stop voelt het droog.

 

gallery_44020_17859_886700.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

25 ml als ze zo klein zijn is zat.per dag

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier even een kleine update. Vandaag heb ik voor de eerste keer een bescheiden wietlucht geroken, ik heb dit al maanden niet meer geroken en het voelde een beetje als thuis komen :jump:

 

gallery_44020_17859_466514.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed uit. Iets aan de lichte kant denk ik.

Flesje canna zal je niet vinden daar denk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de foto is ze erg licht inderdaad. In het echt is ze meer donker groen. Canna is hier helaas niet te vinden maar via amazon heb ik een pakketje biobizz grow-bloom-top bestelt. Is dit ook goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja das best niks mis mee. Gaat goed komen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 21

 

gallery_44020_17859_895418.jpg

 

Hier zijn net de lampen aan vandaar dat de leaves een beetje hangen.Ze begint echt heerlijk te ruiken nu.

Als jullie verder nog wat opvalt hoor ik dat graag B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wordt al een leuk plantje daar.

 

Ik vind de aarde er wel erg droog uitzien. Maar misschien net voor wateren de foto gemaakt.

 

Succes ermee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje wel!

Ja dat klopt ik ga ze zo water geven :) maar ik ben ook een beetje bang om ze teveel water te geven,

Share this post


Link to post
Share on other sites

350ml voldoet wel per dag. Staan er verder goed bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweken in georgie, TOF!

Ik ga dit zeker volgen, succes!

Via aliexpress is ook veel te krijgen qua kweekmaterialen

Share this post


Link to post
Share on other sites

your welcome B)

 

Ja aliexpress is inderdaad ook een optie waar ik naar heb gekeken.

Ben nu bezig met een test zending nieuwe zaadjes uit nederland. Kijken of ik dat ontvang,

 

Heb deze lamp bestelt http://www.amazon.com/gp/product/B0055F80H0/ref=s9_psimh_gw_p86_d0_i4?pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_s=desktop-1&pf_rd_r=0KRMVA28W385FWRXN8H4&pf_rd_t=36701&pf_rd_p=1970559082&pf_rd_i=desktop

 

Alleen afzuiging is nog een probleem. Voorlopig staat het 24/7raam open en zit er een opening in de kast waar de warme temperatuur uit ontsnapt. De temperatuur hier is gelukkig wat aangenamer dan in NL; gemiddeld 16-18 graden buiten.

Gister een meting gedaan en het is zo'n 25 graden onder de lampen en de lv is 50% als ik niet gesproeit heb. De pot is 9 liter groter kon ik nu niet vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temp en lv is prima zo. Zaad plantje trekken zich weinig aan van lv.perfect lampje ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke goed om te weten B) Lamp en biobizz producten is alleen nog 2 weken wachten helaas. hopelijk maakt het nog wat uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat maakt zeker nog uit. Lekker laten door groeien en als je lamp er is een dag of 5 laten wennen aan het licht en dan zelf bepalen wanneer je ze in de bloei trekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...