Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GrowingP

10 X Super Lemon Haze

Recommended Posts

gallery_40695_17805_2536842.jpg

 

gallery_40695_17805_1130042.jpg

 

Hier alvast 8, zijn er 2 nog aan het ontkiemen.

 

600 watt

groenrijk potgrond

bananenschillen + cacao en koeien mestkorrels

 

Heb de planten eerst 1 week onder me bureaulamp laten groeien aangezien de tent het in het begin niet deed dus zijn helaas wat gaan strekken.

Helaas geen goede start maar ben allang blij dat ik nu draai. :D

Moet ik me daar overigens zorgen om maken?

 

Zomer een buiten kweek gehad van 2 plantjes en nu dus voor het eerst binnen.

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je gaat overpotten gewoon wat dieper in de grond.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet hoe lang ze nu al staan, maar als je ze er net in gezet hebt, graaf dan nog even voorzichtig wat aarde weg aan de onderkant, zo veel dat ze net met hun lobblaadjes boven de grond uit steken.

De bananenschillen en cacao doppen gaat denk ik weinig verschil maken, maar ik ben benieuwd hoe je ronde gaat.

Succes!

 

Ohh, en maak volgende keer aub foto's zonder hps. ;)

Edited by bosrand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zaten er om 21.30 in.

 

Aarde weggraven aan de onderkant, hoe bedoel je dat?

Dat er om de plant gewoon een rand geen grond zit?

 

Is overigens gewone cacao omdat cacao enorm voedingsrijk is leek het me een leuk extraatje.

Het idee was ook verschillende voedingsstoffen in de hoop zo compleet mogelijk te zijn.

 

Weet nog niet wat ik voor de bloei neem, maar wil ik wel wat extra aandacht aan besteden.

 

Zal ik doen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ze er net in gezet hebt, dan kun je ze er wel even voorzichtig uit scheppen met 2 handen, zo'n grote kluit meenemen als dat het plantje aan wortels had, daarna haal je net zoveel aarde uit het midden van de pot dat als je je plantje er weer in terug zet, de eerste blaadjes net boven de aarde uit steken als die weer aangevuld is.

Op die manier staan de plantjes straks lekker stevig en het steeltje wat je in de grond stopt, daar groeien weer worteltjes aan straks.

 

Cacao kan best beel voedingsstoffen bevatten, maar het lijkt me niet dat het binnen 1 kweek die voedingsstoffen ook los gaat laten, daar zal wel een langere tijd overheen gaan lijkt me.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips, want het zag er droevig uit haha.

 

Cacao is gewoon poeder, en dus heel fijn, maar hoe het met de opname zit weet ik niet.

Maar las dat koeien mest sowieso goed was, want wil niet te veel gokken. :D

Lijkt me in de toekomst wel leuk dingen uit te proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

Ik heb ook een rondje super lemin gedraaid van greenhouse bij mij wouden ze bijna niks vsn voeding weten hopelijk er je hier iets aan,succes mvg xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor voeding gaf je dan, en zijn dus snel dood gegaan neem ik aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee dood zijn ze niet gegaan haha, heb gekweekt op de sannie way is zelfs nog mooi rondje geworden,ma ik heb echt minimaal bijgevoed omdat ze weinig woude hebben

 

en wat original bedoeld is meer zand in de potten dat de plantjes net met de lobblaatjes boven de grond komen,dan kunnen ze de energie meer in et ontwikkelen van kartetelblad steken dan dat ze de de moeite moete doen om overeind te blijven

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je foto's van die slh, want zie ze niet staan?

 

Heb ze gisteren diep in de grond gedaan.

Vind ze er wel wat slapjes uitzien, moeten echt aansterken.

 

Hoop dat ik met een beetje mazzel het net zo goed als jou doe met je sugar punch :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee sorry geen fotos geen kweekverslag van bij gehouden,goed gedaan van dat dieper ingraven.die trekke wel bij in et begin lijkt net of ze stilstaan omdat ze meeste nu onder de grond gebeurt de pen wortel is zich aan et ontwikkelen,let maat op binne 8 tot 12 dagen is et een heel ander gezicht ,nogmaals over de voeding less is more blijf goed na de planten kijken dan kom je een heel eind,en probeer et potten wegen onder de knie te krijgen daar zul je profijt vsn hebben in et begin gaf ik ze ook te ve water of te weinig hoop dat je hier iets aan hebt mvg xl

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jazeker.

Leer ook ontzettend snel bij, juist van dit topic, want ik had rustig die steeltjes zo lang gelaten hoor.

Overwoog eerst zelfs nieuwe zaden te kopen omdat ik al dacht dat ze mislukt waren. :whistling

 

Denk wat je zegt ook eigenlijk het geheim is, je planten in de gaten houden en leren lezen.

Kan toch niet alles in 1 x leren dus als ik bij problemen opzoek ga en eventueel tips krijg, zou het gewoon goed moeten komen.

 

Heb nu geen weegschaal, maar zal er op letten.

Vind het wel een interessante tip, thnx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk man suc6 iig met deze kweek .

 

Maar waarom heb je toch voor deze aarde gekozen terwijl in je 1 van je vorige topics toch werd afgeraden?

en aan je ingredienten te zien ga je verder ook geen voeding gebruiken?

 

je mag overigens ook je lamp wel gaan laten zakken je hebt ze dan wel verder ingegraven maar als je lamp zo hoog blijft strekken ze zeker verder 55/60 cm is wel een goede afstand

en volgende keer of nu als je lobblaadjes er nog boven uitkomen je potten helemaal vullen.

en idd oppassen met water geven zoveel verbruiken ze nu nog niet . heb je wel goed ingewaterd trouwens?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje.

 

Omdat ik momenteel elke euro aan elkaar moet knopen aangezien ik een bedrijf aan het opstarten ben.

Dus dat wellicht minder oogst heb besef ik en accepteer ik.

Hoop dat de koeienmest en de rest ook wat doen.

Koeienmest is prima voeding wat ik begreep.

Wil voor de bloei wel nog echt voeding aanschaffen en verder ga ik nog wat cacao en brandnetelthee gebruiken.

 

Heb juist gelezen dat je bij beginnende plantjes de lamp beter even op 1 meter kan houden en dan bij een 600 watt op 60 cm. (jaja ik lees me echt in)

Heb er 1 liter ongeveer in gedaan per 15 liter bak, PH enzo niet gemeten.

Want wederom, geen geld voor en de risico's die dit met zich mee brengt accepteer ik en neem ik graag.

Vermoed dat er de 2e kweek meer mogelijkheden zijn en dan wil ik bijv ook een automatische brandblusser.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zien ik??? :dribble:

 

De lamp brand, ik zie potten, met zaailingen, het gaat de goede kant op, zo lijkt het.

 

Je hebt weinig geld momenteel, tja dan wordt het al snel lastig.

 

Cacao, bananenschillen, gewone potgrond, geen meters, tja eerlijk gezegd zou ik er dan niet aan durven beginnen, maakt niet uit, jij gaat het proberen zo!

 

Een tip: Vul je potten af tot de rand dan staan ze ook al wat dieper, en geef ze niet teveel water in het begin, laat de wortels zoeken naar vocht.

 

Voor de rest blijft het allemaal moeilijk hoor zonder hygro/thermo's en PH/Ec meters, tensio, enz.

 

Wat is je dagtemp?

Wat is je nachttemp?

Wat is LV?

Wat is de temp van je aarde?

Wat is je PH?

Wat is je EC?

Wat is de vochtigheid van je aarde?

Hoeveel graden is je water als je water geeft?

 

Zo al 8 vragen die heel belangrijk zijn om een beetje ronde te draaien, en waar je geen antwoord op weet!

 

Zuig je wel af?

 

Buiten gaan dit soort dingen redelijk vanzelf, maar binnen is een heel ander verhaal, dan ben jij degene die ze de beste omstandigheden zou moeten kunnen geven om uiteindelijk tot een redelijk eindresultaat te komen.

 

Vergeet niet dat je lamp ook 600 watt aan stroom verbruikt, en dat loopt best aardig op, op een gegeven moment.

 

Maar goed, als je het zo niet probeert, zal je het nooit weten.

 

Ik ben benieuwd.

 

Goed te lezen dat je voor je 2e rondje, mocht die er komen, een automatische brandblusser in gedachten hebt.

 

Succes!

 

 

Grtz,

El oro

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potten zien er droog uit? Heb je inderdaad wel goed ingewaterd?

 

Veel succes met deze alternatieve kweek ;p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij stekken hang je de lamp in het begin eerst wat hoger.

De lamp hang je bij zaailingen meteen op de goede hoogte, dus in jou geval op 60 centimeter.

 

Het lastige van koeienmest is dat het moeilijk in te schatten is hoeveel je er bij moet doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad daar waar jij je hebt ingelezen ging het over stekken dit zijn zaailingen met een pen wortel die kan meer water uit de pot opnemen je lv is nu ook niet heel belangrijk..

 

Over die voeding e.d dat zijn echt de kosten niet en die ph meter kan je ook zonder als je bio gaat kweken maar doe dan wat tabs in je pot erbij weinig budget okey ... maar dan lijkt t mij dat je dat beetje wat je erin steekt wel eruit moet komen.

 

En je zaadjes in de grond steken en maar roepen dat t je t risico wel waard is gaat nergens over.. t kan aan alle kanten goed fout gaan en dan is dit gewoon weggegooid geld lijkt mij niet de bedoeling.

 

De mensen hier hebben echt wel ervaring zij kunnen je zomaar helpen naar een goede oogst ook als noob. Genoeg voorbeelden hier op t forum te vinden.

Maar helaas ook genoeg noobs die dachten dat ze t wel wisten en die nog geeneens de omschakeling van de klok haalden voordat alles alweer in de kliko lag.

Doe er je voordeel mee met alle info die je wordt aangereikt.

 

Suc6 man

Edited by Beaker
Off-topic verwijderd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit in koemest korrel uberhaupt wel voeding? Er staat namelijk geen npk aanduiding op en zover ik weet is het meer om je bodemorganismen te voeden dan je planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten net weer wat cacao en brandnetel thee gegeven en hoop hier 4 weken mee door te komen.

 

El oro verde,

 

Heb wel een hygro/thermo meter er in en ook een afzuiger.

Tsjah de omstandigheden zijn niet ideaal.

Maar dat zijn zoveel dingen in het leven niet, als je daar op moet wachten kom je nooit ergens.

Nu leer ik iig, zelfs als de oogst mislukt.

 

Bedankt voor je uitgebreide uitleg!

 

Delta9,

 

Hadden een litertje, werd idd snel opgenomen door de aarde.

 

Bosrand,

 

Mja maar dit was onder een bureaulamp 1 week, dus dacht just in case..

Maar heb hem al weer lager gehangen :)

 

Agent orange,

 

Ging er vanuit dat de koeienmest zou voldoen, want dat las ik hier ook op het forum dat je dit er prima voor kon gebruiken bij low budget.

Je schetst het nu wel heel dramatisch met zaadjes en hopen dat het het risico waard is.

Heb er koeienmest bij gedaan, cacao, bananenschillen en nu ook wat brandnetelthee.

Die zijn over het algemeen goed voor planten.

 

Als ik dan wel wat voor de bloei koop, moet het toch goed zijn?

En zou je me uit kunnen leggen wat het verschil is tussen bijv koeienmest en goede voeding die jij bedoelt, hoeveel meerwaarde heeft dat?

Zou het in ieder geval wel eerst even zo willen aankijken.

 

En wat voor tabs bedoel je, die sannietabs?

 

Ja de hulp is super!

 

Bedankt voor je info. :)

 

Shelby,

 

Wat ik begreep wel, maar wat precies zou ik je zo niet kunnen vertellen.

Edited by Beaker
Off-topic verwijderd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koemestkorrels zou ik niet doen, krijg je een vieze bijsmaak van in je wiet, en de plant neemt het heel langzaam op, en als het eenmaal vrij komt, vergiftig je je planten door overvoeding.

 

Geef het dan minimaal geconcentreerd als een soort thee met voedingswater mee (eerst op laten lossen) maar nu zeker nog niet, ze hebben echt nog niks nodig alleen wortelstimulator, maar dat heb je niet.

 

Buffertabs altijd goed (1 op 5 liter) zijn niet zo heel duur, maar moeten er wel snel (10 cm) in i.v.m. wortelbeschadiging.

 

Tip: hou alles bij wat je doet/geeft/verandert/je temperaturen, enz. Een soort back-up voor een volgende ronde, kan je altijd weer aanpassen, en steeds beter afstellen, zodat je betere rondes gaat draaien. Maar dan ben je wel een tijdje verder.

Edited by Beaker
Off-topic verwijderd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan ga ik die inderdaad niet meer strooien.

Heb er nu dus van alles ingeflikkerd kan ik niet beter nu dan die tabs even achterwege laten?

 

temperatuur meet net 35.9 C, beetje warm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes gaan niet zo goed, worden geel en verleppen.

Zal morgen foto's posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag dus tijdens dat het licht aan staat even de stekker eruit halen of beter als al vanuit het donker is?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...