Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

shelby

Monsters In De Bio-Industrie

Recommended Posts

Goei'n dag!

 

De eerste ronde zit er bijna op en dus tijd om naar de tweede te gaan kijken.

 

Deze ronde ga ik ook weer shackzilla zetten. Ik weet nog niet nog het er 3, 4 of 5 gaan worden, dat hangt van de opkomst af.

Ik ga ze dit keer in smartpots zetten. Komen er 5 door de selectie, wil ik ze in 26 liter zetten, komen er minder dan wil ik ze in een 41 liter smartpot gaan zetten. Waarom toch weer voor 5? Ik zind die dikke hoofd knotsen er gewoon erg leuk uitzien... :likken:

 

De voeding zal ook weer het 4 stappen-plan van Sannie worden. Dit bevalt mij uitstekend. Geen moeilijk gedoe met bijsturen, meten, bijsturen... en dus kan ik me beter op de rest concentreren (waar ik al moeite genoeg mee heb ;) )

 

Ik heb nu een voorgroeihokje met twee keer 55 Watt. Afhankelijk van de opkomst zal ik de voorgroei tijd moeten bepalen. Maar ik moet dan natuurlijk ook rekening houden met de hoogte van mijn bloeitent...

De vorige ronde had ik net genoeg (of net niet eigenlijk) tussen de toppen en de lamp. Het grote geluk is dat de temp. nu niet hoog zijn buiten. Dat zal aan het einde van deze ronde wel anders zijn. Ze zullen dan pas eind april klaar zijn en dan kunnen de temperaturen al flink oplopen. Met dit in het achterhoofd vraag ik mij af of het dan slimmer is om deze ronde op 400 watt te gan draaien inplaats van 600 watt? Of gewoon weer op 600 en dan proberen om ze wat eerder te pletten (heb nu een idee van hoe dat WEL moet...) om ze op die manier wat in hoogte te temmen. Ook ga ik het knakken tot een minimum beperken (hoop ik) en wil ik "low stress training" toe gaan passen.

Ik kan de lamp op 4 stnden zetten, 400Watt, 400+boost, 600Watt en 600+boost. Wat denken jullie?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo snel als de plant het aankan naar boost...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, maar kan ik dan ook wel weer terug als het te warm gaat worden?

Bijvoorbeeld van 600 watt boost terug naar enkel 400 watt aan het eind van de rit?

Of vanaf het begin op 400 beginnen en dan, als de plant het aan kan, boosten op 400Watt en dan (mocht het nodig zijn) terug naar 400watt zonder boost?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou eig ideaal zijn om de laatse (2)week te kunnen dimmen naar 600 of 400w. Op die manier kan je de 'herfst' nabootsen en gaan je planten dit ook ervaren als herfst en dus afbloeien. Anderen die blijven boosten in de laatste weken om zo meer grammen te pakken.

 

Heb geen idee wat nu het beste werkt, misschien dat een ander forumlid hier nog wat kan aanvullen.

 

En wat Racker zegt.. Zo snel mogelijk boosten wanneer het kan, dit vinden ze fijn. Als je gehele ronde op 660w kunt draaien zo ik dit ook doen, hoe meer hoe beter.

Edited by VenaSnar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de verdere toelichting!

Ik heb nog even de tijd om te bekijken op welk wattage ik zal starten, dus wacht ik geduldig of er verdere reacties/adviezen komen.

Maar dat ik terug kan in wattage is wel een pluspunt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar dat ik terug kan in wattage is wel een pluspunt!

 

Jep, dat is het mooie aan een EVSA!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zaadjes heb ik laten kiemen tussen twee watjes. Ze hebben alle 5 een worteltje dus tijd om ze te begraven.

Ik heb dit keer de spongepots eerst goed ingewaterd met de bacto en vervolgens een beetje uitgeknepen zodat ze niet meer zeiknat zijn. Zaadjes erin en in de propagator en alles in de kast.

 

Foto's!

 

gallery_42313_17584_992532.jpg

 

gallery_42313_17584_983953.jpg

 

gallery_42313_17584_109329.jpg

 

gallery_42313_17584_1469160.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit! Ik kijk graag mee!

Veel succes en op naar een lekker rokertje!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste kopjes beginnen nu boven te komen dus ik denk dat ik morgen kan beginnen met poten. Nu dacht ik om ze in p9 potjes te zetten. Ik wil ze èèn of twee weken voorgroeien en dan in de smartpots onder het 600 watt zonnetje.

Is p9 een goede maat of beter een maatje groter of kleiner?

Hoe doe ik dat trouwens met de buffertabs, symbiosis, bacto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wens je veel succes, ik ga deze wel volgen.

Ik werk ook met een EVSA, voor mij is het de beste aankoop tot nog toe.

D'r zijn wel meer voordelen dan alleen de dim- en boostfunctie.

Ze worden niet erg warm en hebben een laag eigen verbruik.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je en schuif gezellig aan!

Klopt er zitten inderdaad meer voordelen aan. Voor mijn gevoel zijn ze ook veiliger, maar dat is puur een gevoelskwestie en zal misschien helemaal niet zo zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

natuurlijk zijn ze veiliger.

dit met betrekking tot brandgevaar,mijn vorige vsa kon ik mijn hand niet aan houden als hij n paar uurtjes aan stond.

Ik vond het meteen een onding wat veel te warm werd en ook nog bromde.

Ze zijn ook nog eens foei lelijk maar dat ter zijde :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kiem gewoon in zaai -en stekgrond en laat ze daar een dikke week instaan, tot de wortels goed zichtbaar zijn langs de onderkant.

Dan zet ik ze over naar hun uiteindelijk medium( dat al een paar dagen op voorhand klaarstaat= grond met tabs en schimmels, dit water ik dan in met bacto en laat dit een paar dagen 'rusten' zodat het bodemleven op gang kan komen. Werkt hier altijd, is eigenlijk gwn het stappenplan van Sannie hoor.

 

Je houdt blijkbaar niet van stilzitten :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie VenaSnar!

 

Ik heb ze de vorige ronde gelijk vanuit de kiempluggen in de uiteindelijke potten gezet en onder de 600 watt voor gegroeid.

Nu wil ik niet weer twee weken extra wachten (kan inderdaad totaal niet stilzitten ^_^ ) voor ze inde bloei kunnen.

 

Ik heb nu lightmix gemengd met bacto en symbiosis mycorrhiza. Dit staat nu twee dagen. Ik wou ze hier in zetten en de buffertabs krijgen ze dan als ze in de smartpot komen, waar natuurlijk ook weer dezelfde grond mix in zit. Maar gewone zaai en stekgrond is natuurlijk ook wel een goeie optie...

 

Twijfels, twijfels, twijfels....... :comp:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is natuurlijk wat je zelf wilt. Ik heb hier al gelezen dat er leden zijn die kiemen in hun uiteindelijke pot waar alles al toegevoegd is(wormenstront en derg). Er zijn zoveel manieren en het is aan jou om te beslissen dewelke je het gemakkelijkst vindt.

 

Wat ik altijd met de tabs doe is ze verkruimelen en zo verdelen in de pot, heb het gevoel dat dit beter werkt, maar vraag me niet waarom :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wèèr tig verslagen gelezen ( gelukkig komt het kiemen en poten al aan het begin van de topics en niet pas aan het eind) en ik heb besloten om ze in de lightmix met toevoeging te plaatsen.

Ivm. plaatgebrek kan ik ze niet gelijk in de smartpot zetten, maar nu staan ze tenminste al wel in dezelfde grond.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren zijn ook de laatste twee onder de lamp gezet.

Ik ga er 4 uitzoeken om mee verder te gaan en ik heb nu al wel een vermoeden welke het gaan worden ;)

 

gallery_42313_17584_1913969.jpg

 

gallery_42313_17584_2252586.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ps. ik heb er twee keer 55 watt boven hangen. Zet ik dan de lamp op ongeveer 5-6 cm. of ga ik dan uit van 110 watt en dus op ongeveer 10-11 cm. ?

Ik heb hem nu op 6,5 cm. hangen (foto is van gisteren) omdat ik wat veranderd heb aan de aan en afvoer van de lucht heb ik het iets koeler kunnen krijgen. De temp. op de potjes is nu 26 graden. Gewoon zo dicht mogelijk erop toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ze direct in de uiteindelijke potten wil zetten dan doe je in deze potten gewoon een kuiltje van 2 liter zaai en stek grond.

 

Ongeveer 4 cm aanhouden tussen bovenste blaadje em t neon buis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie Predator. Ik ga kijken of ik de lamp nog lager kan gaan hangen.

 

Hoe bedoel je dat precies met de grond?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig. Denk niet dat het nodig is de bodem af te dekken met deze lamp overigens. Dat doe ik sowieso nooit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je! Door dat er een ventilator tussen de lamp en de plantjes blaast droogt de grond erg snel uit. Vandaar dat ik het afgedekt heb, dus in dit geval meer voor de luchtstroom dan voor de lamp. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Up-date (je)

 

Ze hebben nu 10 dagen hun kopje boven de grond.

Ik dacht van alle 5 een foto te hebben, maar het zijn er maar 3 :wacko:

 

gallery_42313_17584_1039536.jpg

 

gallery_42313_17584_2291480.jpg

 

gallery_42313_17584_1561691.jpg

 

Ik heb ze nog geen voeding gegeven. Volgens mij zien ze er nog prima uit.

Ik heb ze vorige week en vanavond een half uurtje in een cm. water gezet omdat de potjes een beetje begonnen te drogen. Zal ik nog een keertje een kleine dosis bacto bij moeten geven? Er staat dat je dit eens in de 7 tot 14 dagen moet "voeren", maar ik denk dat deze nog wel even zonder kunnen toch???

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey shelby, die sannie way bevalt je? Ik ben nu bezig met gold label, maar is bijna op ik zit te denken om ook over te stappen.

De volgende ronde, eerst ff alles opmaken, is immers zonde en werkt ook gold label.

Maar die sannie ziet er super en simpel uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...