Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Netherweed

Mapito Medium Maar Welke Pot ( Mapitopot)

Recommended Posts

Manne broeders en dames ( of course),

 

Ik ga een systeem opzetten met kweektafels

-afmetingen 1,6 x 6m,

- 1 ruimte eb en vloed, ( waterdichte bakken)

- 1 ruimte druppel systeem

 

http://www.wietforum.nl/gallery/image/599422-kweektafel-a/

 

http://www.wietforum.nl/gallery/image/599423-mapitopot-1/

 

Wat ik op het forum heb gezien is dat de meeste van jullie gewone bakken gebruiken ( hornbach o.i.d. ) en maken zelf gaten als je eb/vloed gaat draaien maar welke bak is beter geschikt als je gaat druppelen?

Zijn er nog alternatieven als je gaat druppelen op mapito

 

@netherweed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben sinds kort dit systeem gaan gebruiken:

http://www.autopot.nl/productinformatie/over-autopot-systemen

Voordeel hier van is dat de plant water neemt naar behoefte.

Ook werkt het zonder pomp.

Wel wordt afgeraden bij dit systeem biologische voeding te gebruiken i.v.m. verstoppingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben sinds kort dit systeem gaan gebruiken:

http://www.autopot.nl/productinformatie/over-autopot-systemen

Voordeel hier van is dat de plant water neemt naar behoefte.

Ook werkt het zonder pomp.

Wel wordt afgeraden bij dit systeem biologische voeding te gebruiken i.v.m. verstoppingen.

 

Thanks interresant, autopot had ik nog nie van gehoord, wat zijn je ervaringen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe momenteel mijn eerste ronde maar heb hier verslagen gelezen waar men er wel over te spreken is.

De theorie er achter is in ieder geval logisch en daarmee in mijn ogen wel doeltreffend.

Zie mijn verslag "in progress".

http://www.wietforum.nl/topic/113861-herijuana-op-mapito/page__fromsearch__1

Share this post


Link to post
Share on other sites

19L smartpots.

Waarom ga je druppelen op Mapito?

Ik zou gewoon eb en vloed doen met mapito en 5 Gallon smartpots. Is gemakkelijker. Geen geklooi met slangetjes, druk, verstopte sproeiers etc.

Als je perse wilt topfeeden zou ik om de dag drain to waste doen op coco in smartpots tot 10% runoff en als je flinke rootmass hebt iedere dag.

 

(Die benches zijn trouwens perfect voor eb en vloed. Als je van plan bent om in dezelfde ruimte later uit te breiden, kijk dan naar 'rolling benches'. Bijna hetzelfde maar er liggen buizen op de benches waar de trays op liggen zodat ze dus naar links en rechts kunnen rollen totdat ze de muur of een andere bench raken. Op die manier hoef je in een grote ruimte met veel benches maar 1x ruimte voor een gangpad op te offeren.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een grote bak maken vijverfolie erin en aan een kant aflopend met een gaatje zodat het water eruit kan stromen.

Bakken werken beter dan potten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat jij denkt (.) dat de gaten erin zitten zodat er genoeg water in de pot kan bij vloed. Dit is echter maar half waar, de grootste reden is dat je genoeg drain hebt waardoor het medium luchtiger blijft en dus meer zuurstof bevat. Heb je te weing pot-drain dan krijg je een natte bende onderin.

 

Of je dus druppelt of vloed maakt imo niet veel uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om die reden maakt het inderdaad niet uit maar eb en vloed is imo gewoon gemakkelijker. Al dat gepiel met die slangetjes en verstoppingen heb je met eb en vloed geen last van.

 

In de US zijn (vouw)kratjes moeilijk te vinden en duur. Daar zal Netherweed ook tegenaan lopen.

Ik heb plannen om ooit nog eens zelf kratjes te gaan maken met iets als kippengaas. Lijkt me ideaal voor mapito maar helaas ook veel werk..

 

Nu gebruik ik smartpots. Super luchtig, nooit gezeik. Wel even zoeken want er zijn enorme prijsverschillen. Helemaal als je in bulk koopt.

Het enige nadeel van smartpots is dat je wat meer werk hebt tijdens het schoonmaken, opnieuw vullen en spoelen. Met kratjes ben je sneller klaar. En met nieuwe mapito moet je ze de eerste paar keer van bovenaf water geven en niet helemaal laten uitdrogen anders komen ze omhoog tijdens het vloeden. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

(Die benches zijn trouwens perfect voor eb en vloed. Als je van plan bent om in dezelfde ruimte later uit te breiden, kijk dan naar 'rolling benches'. Bijna hetzelfde maar er liggen buizen op de benches waar de trays op liggen zodat ze dus naar links en rechts kunnen rollen totdat ze de muur of een andere bench raken. Op die manier hoef je in een grote ruimte met veel benches maar 1x ruimte voor een gangpad op te offeren.)

 

Thanks lucas,

 

Ja dat was ik al van plan, moet ze alleen nog hierheen zien te krijgen....

Keuze voor druppelen vanwege nog geen ervaring met eb/vloed grote schaal...Wel voorbereiden zodat makkelijk kan worden overgestapt..( Wil ook niet gelijk de LCB te veel inside info geven :-)

 

@racker,

Je wil dus dat er geen nattigheid onderin blijft hangen, had al een klein vermoeden....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is het idee.....................

 

onderstel, ( waterpas te stellen)

tn_gallery_43032_17839_125355.jpg

onderstel ( detail )

tn_gallery_43032_17839_177947.jpg

 

kweektafel

tn_gallery_43032_17839_19063.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alternatief voor pot gevonden.

tn_gallery_43032_17839_5479.jpg

Zou dit wat zijn??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor die kweektafel is dat een mooie pot, zou er wel een klein laagje hydrokorrels in doen of een stuk worteldoek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor die kweektafel is dat een mooie pot, zou er wel een klein laagje hydrokorrels in doen of een stuk worteldoek

Hydro korrels?? Die snap ik niet die vallen er direct doorheen.

Wortel doek snap ik wel en lijkt me een goeie optie om de "kleinere delen"mapito tegen te houden bij mogelijk doorvallen.

Kan er nog onderzettertjes voor krijgen dat je bakken los staan van de tafel. Minder capilaire werking waardoor er minder restant na het voeden ( ebb n flow ) achter blijft. Maar of dat nou beter of slechter is??

Enige mapito kenners hier een mening of welgemeend advies over ?

 

l8rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alternatief voor pot gevonden.

tn_gallery_43032_17839_5479.jpg

Zou dit wat zijn??

 

Foto van de nieuwe pot is pleite, moet em ff opnieuw uploaden....

cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

prima pot , lijkt me , eb en vloed tafel werkt ook prima ( heb je wel hoogte voor nodig , en liefst mogelijkheid om naar binnen te rijden)

 

wat kost die pot en waar zijn ze te koop ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die pito pot is wel mooi om in voor te groeien. heb je wss niet zo snel last van het droogtrekken van je medium door verdamping zoals bij de standaard netpotjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

prima pot , lijkt me , eb en vloed tafel werkt ook prima ( heb je wel hoogte voor nodig , en liefst mogelijkheid om naar binnen te rijden)

 

wat kost die pot en waar zijn ze te koop ?

 

Bedankt voor de info mensen die pot heb ik gevonden bij een boomkweker USA. ( off all places.........) Kosten $ 4,50 per stuk alleen de afmetingen zit ik ff mee 33x33x25 cm. Ik heb gevraagd of ie in 25x25x25 geleverd kon worden maar nog geen antwoord gehad.

Is niet online verkrijgbaar en moet ik locaal afnemen. Kontant geen webwinkel.

 

Keep you guys in the loop......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...