Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

HarryvG

Eindelijk Gestart...

Recommended Posts

Nadat ik me gisteren middels "wie-is-wie" min of meer bekende gemaakt heb, vond ik het wel tijd worden voor mijn eerste topic.

 

Ik overdrijf niet wanneer ik zeg dat ik ruim anderhalf jaar geleden ben begonnen met het nadenken over c.q. samenstellen van mijn hokje...

 

Ik zag tot mijn verbazing op de factuur dat ik m'n cannafilter en ventilator reeds begin 2014 heb aangeschaft.

 

Allerlei uiteenlopende redenen hebben de boel enorm vertraagd; even kort de setup:

 

- 1,95m x 1,0m x 1,25m;

- 1x hps 600w, vsa "bovenop" ivm koeling;

- 1x buisfan (Sencys, 150mm, 298m3/h)

- 1x canna lite 300m3;

- 1x Fanline FCT-1500 fancontroller + thermostaat (volkomen nutteloos, fan blijkt niet te dimmen);

- 1x 30cm roterende fan;

- 1x 15cm (PC-)fan tbv actieve inlaat;

- blumat starterskit (5x), nog aan het testen c.q. afstellen op mijn kamerplanten.

 

Heb in de afgelopen periode al meerdere malen getracht een plantje op te kweken, aanvankelijk onder TL-Licht (de juiste buizen), helaas zonder noemenswaardig resultaat...

 

Van de eerste 3 zaadjes die ik kocht, ontkiemde er slechtst één, waarna mijn idee om vervolgens een moeder te kweken jammerlijk mislukt vanwege het doodeenvoudige feit het om autoflower seeds ging... :evil:

 

Inmiddels zijn er van het vervolgsetje (Crystal, gold, géén autoflower) 3 uitgekomen, waarvan er ééntje het overleefd heeft...

Van deze moeder staan er nu 8 trotse kleintjes in de ruimte en ben ik - na ongeveer 2 maanden groeien in totaal - eindelijk toe aan het echte werk!

 

We gaan beginnen!! :spliff:

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes man, goede voorbereiding is het halve werk. Goed bezig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou je er rekeing mee dat je met die blumat wel gelijk fase 2 ingaat mocht je gepakt worden?

 

 

Dat is voor die blauwe wel automatisch wateren he, beetje zonde met 8 dametjes.. .:)

 

(en ja, mijn vrouwtje is ook een blauwe.. hahah ::) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes, ik ben benieuwd naar je verslag en je dames.

Nu enkel nog in het juiste deel van het forum posten. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip Smellow, daar had ik dus geen moment bij stilgestaan... :wacko:

 

Tot op heden heb ik me eigenlijk voornamelijk verdiept in setup, combinaties, kweekschema;s en dergelijke...

 

Wel had ik al eens vernomen dat kweken op subtraat en hydro idd als (semi)professioneel wordt gezien door het OM.

 

Ergens wel logisch idd, ik zal me toch eens gaan verdiepen in de huidige wetgeving...

:rtfm:

Edited by HarryvG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met vijf plantjes of minder zou ik me niet al te veel zorgen maken. Ook niet met blumats e.d. Er zijn zeker wel mensen uit hun huis gezet met vijf plantjes of minder, maar dan wel als ze daar (onder druk) zelf voor getekend hadden. Laat je niet intimideren als er ineens zes man politie, twee man van de woningbouw en twee man van het energiebedrijf met bijbehorende auto's voor je deur staan. Gewoon niks tekenen, laat ze (woningbouw) maar naar de rechter stappen. Ik heb nog nooit een rechtzaak gezien waarbij iemand voor vijf plantjes of minder uit z'n huis gezet mocht worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou scheelt het in dit geval dat ik een koopwoning heb...;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

buisfan + filter van 300m3/h is te weinig voor een lamp van 600 watt, die is (in een kleine ruimte) goed voor een hps van slechts 250 watt

 

In een zeer kleine ruimte heb je best 1m3/h per watt minimum, rond 600m3/h dus, dan kan de fan controller misschien ook soms iets dimmen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou je er rekeing mee dat je met die blumat wel gelijk fase 2 ingaat mocht je gepakt worden?

 

 

Dat is voor die blauwe wel automatisch wateren he, beetje zonde met 8 dametjes.. .:)

 

(en ja, mijn vrouwtje is ook een blauwe.. hahah ::) )

 

Meen je dit nou ? Is je vrouw agente ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mij noemen ze in de volksmond ook een "blauwe", maar dat heeft in mijn geval echt geen fuck met politie te maken... ;)

 

@agent orange: jouw opmerking inzake mijn te krappe afzuiging... Kan dat er mee te maken dat ik de temp in de lichtcyclus nauwlijks onder de 30 graden kan houden?

 

Momenteel zet ik bij wijze van "work-around" met enige regelmaar de deur even open...

 

Dat ik me dan zo vergist heb?! Was er toch echt van overtuigd dat ik eea - op basis van informatie uit kweeksverslagen ijn dit forum, waarvoor dank! - toch aardig in balans had... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indrukje, helaas onder hps...

Share this post


Link to post
Share on other sites

er vanuit gaande dat dit toch een kweekverslag wordt even verplaatst naar de juiste sectie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Wel had ik al eens vernomen dat kweken op subtraat en hydro idd als (semi)professioneel wordt gezien door het OM.

 

Ergens wel logisch idd, ik zal me toch eens gaan verdiepen in de huidige wetgeving...

:rtfm:

Sorry, maar ik vind er niks logisch aan. Logica is ver te zoeken in onze wetgeving. :wacko:

Maar da's :offtopic , sorry.

 

Succes deze ronde.

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij voorbaat mijn excuses voor de teleurstellende kwaliteit van de pics.. :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je kweek!

 

Ik zou even wachten met de foto's tot je lichten uit staan. Kan er nu niks van maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik overweeg ten einde de start van de bloei enigszins te "forceren", enkele nachten van 13 à 14u in te lassen, iemand daar ervaring mee??

 

Ik kijk uit naar reacties/ervaringen....

 

2015 01 14 Aanblik 2

2015 01 14 Aanblik 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik zo de setup bekijk denk ik dat je straks temperatuurproblemen krijg.

Je aanvoer van lucht is onvoldoende als je met 600W op 1,25m hoogte gaat werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat de hoogte 1.95 is. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan nog is het krap hoor

nu zal je er nog wel mee wegkomen maar in de warme zomer maanden niet vrees ik

 

@iceberg2k

haha wel goed kijken he :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemiddag,

 

inmiddels zitten de dames op de 16e dag met de klok op 12/12.

Sinds een dag of 5 beginnen er zich - welliswaar kleine - mooie gezonde topjes te vormen.

 

Nu ben ik benieuwd, voordat ik de meisjes helemaal "kortwiek" hoever het raadzaam is te gaan qua verwijderen van topjes onder de "lichtspiegel"...

 

 

Rede dat ik deze vraag stel in de vorm van een niew topic, is dat ik in de diverse forums alhier nogal tegenstrijdige adviezen c.q. methoden tegen kom...

 

Het lijkt me logisch dat ik sowieso alle groei uit de "oksels" verwijder, maar ik kan de verleiding bijna niet weerstaan om ze ook van de lager gelegen - significant kleinere - topjes te ontdoen.

En als ik dat doe, laat ik dan de interleaves en fanleaves waaruit deze ontsproten wel gewoon zitten, of moeten deze dan ook verwijderd worden?

 

"Vergeelde blaadjes helemaal onderin lijken me sowieso ballast, of kan het geen kwaad om deze te laten zitten?

 

Graag jullie mening/advies...

 

:j

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een scrog is het interessant om te dieven onder het net.

In een sea of green interessanter om grote bladeren weg te nemen en zo het licht dieper te laten schijnen (defoliation).

 

Maar een en ander hangt van in welke mate je planten je hok vullen, hoe groot ze zijn ed

 

Ga in ieder geval niet zomaar je planten ontdoen van veel bladeren en groeischeuten id oksels zonder zeker te zijn wat je aan het doen bent...

 

'k Zou je zelfs aanraden om in je eerste rond NIET te dieven of bladeren weg te nemen. Dan ga je op het einde van je kweek veel beter inzicht krijgen welke takken precies veel toppen aanmaken en welke niet. En dan weet je wat te dieven in de tweede ronde.

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...