Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

JackHerrer

Beginnende Blad Problemen!

Recommended Posts

Beste Wietforumers,

 

Ik ben deze ronde bezig met Amnesia haze autoflowers.

Ik heb er 3 staan en zijn nu 4 weken oud 2 van de 3 plantjes krijgen blad problemen.

Ik kweek met een 250 watt hps en als voeding geef ik Plagron Grow/Bloom, wortelstimulator, Pure enzym, Sugar royal en co2 tabs van no mercy.

De ph en ec heb ik op het begin niet al te hoog gedaan rond de 1.2 ik zit nu op ec 1.5 kan iemand mij vertellen welk tekort of teveel mijn planten hebben ik heb geen idee wat er ontbreekt.

 

Hier foto's:

 

kbymp1.jpg

 

2rzfk1s.jpg

 

Hier het plantje zonder blad problemen deze is 6 dagen jonger dan de anderen 2 planten.

 

zk6fjb.jpg

 

Mvg, JackHerrer!

Edited by JackHerrer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo eerste foto ziet er uit dat ze een n tekort hebben, na mijn mening mvg xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het antwoord!

Ik geef 2ml terra grow op 1 liter water en 1ml terra bloom en 1 keer per week 1.5ml sugar royal per liter water.

Mijn medium is trouwens lightmix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan helaass geen foto posten met me tel anders had je een bladproblemen foto gestuurd met verschillende bladproblemen ma die is ook gewoon te googlen hoop dat je hier iets aan hebt mvg xl

 

Hey jack over je voeding kan helaas niet veel zeggen of je meer of minder moet geven ben er niet mee bekend meschien dat iemand anders hier op kan antwoorden ma aan de fotos te zien na mijm mening lusten ze wel wat n

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die foto heb ik al gezien maar ik weet niet zeker welk probleem het is het begon met wat gele puntjes op de bladeren hier een foto van een anderen plant die ook langzaam geler blad krijgt:

 

23r0pcm.jpg

 

Onderaan de bladeren zie je de gele stippen.

Edited by JackHerrer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begin van gele puntjes dan zit je te hoog in je voeding of je grond is te droog waardoor je ec opgelopen is mvg xl

Neem aa je bedoelt de gele platpunten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reactie maar ik bedoel niet aan het einde van de bladpunten maar gewoon op het blad kwamen gele stippen op de laatste foto zie je ook van die gele vlekken bij de bladeren onderin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dat een foto wat meer in close-up het wat duidelijker maakt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De laatste foto die ik poste zo ziet het blad er nu uit bij de hangende bladen zie je het probleem goed ook zijn de stengels half paars bij sommigen bladeren.

 

Hier nog een foto van de plant waar de bladeren licht van vergelen:

 

esrb0p.jpg

Edited by JackHerrer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind ook sommige bladeren opvallend naar beneden hangen. Ik wil me niet als deskundige opwerpen, maar krijgen ze wel genoeg water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat vind ik een goed antwoord van jou ik zat me dit zelf ook af te vragen ik geef de 2 grootste 350ml per dag en de 6 dagen jongere plant 250ml per dag maar volgens mij zijn ze meer gaan drinken. Ik kweek in een dr60 dus de grond droogt best snel op.

 

Wat denk jij ervan?

 

Mvg, JackHerrer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn die hangende bladeren en de bijbehorende stengels slap of gewoon stevig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voelen je potten zwaar of licht aan als je ze even optilt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand die weet wat het kan zijn ik heb ze nu 500ml water gegeven en nu staan alle bladeren omhoog weer.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan lijkt het er toch op dat je eerder te weinig water gaf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind ik heel moeilijk te zeggen, daarvoor acht ik mezelf niet deskundig genoeg. Ik weet wel dat je ook door teveel of te weinig water geven vergeling in je blad kan krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had ooit dergelijke problemen toen ik led lampen gebruikte. Vanwege het lage hitte gebruikte ik een hele lage capaciteits afzuiger (180kub). Toen kreeg ik exact hetzelfde probleem.. blad van binnenuit beetje gele "vierkantjes" volgens mij kwam dat OF door te weinig luchtverversing of door in jouw geval door een vergiftiging in de lucht. Heb je zeil of nylon in je hok/omgeving?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik gebruik een dr60 II en ik voeg extra co2 toe aan het voedingswater wel is er een cv ketel aanwezig in de ruimte waar de tent staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand die mij verder kan helpen het is wel erger geworden ik denk dat ik ze misschien teveel voeding geef?

Deze symptonen had ik bij de vorige kweek ook al met sativas bij indicas zag je niks.

Op een geel blad zie ik ook paarse stipjes en als ik aan de onderkant kijk is het blad paars hoe kan dit? Iemand die weet wat ik verkeerd doe?

 

dnc8m1.jpg

 

2qn1ukw.jpg

 

qotw6h.jpg

 

De hoofdtop ziet er wel mooi uit en maakt ook al flink thc aan ik zit nu pas in week 5 vanaf dat ik ze geplant heb.

 

4sn2py.jpg

 

Moet ik me verder zorgen maken of zit het er redelijk goed uit?

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze lijken er wat beter uit te zien als op eerdere foto's. Je blad hangt in elk geval niet meer. Verder vind ik het nog steeds lastig om er wat over te zeggen. Ik zit alleen te denken aan je CO2 tabs. Volgens mij heeft het geen zin om CO2 aan je voedingswater toe te voegen, maar het zou wel de pH van je grond kunnen veranderen. Het heet niet voor niks koolzuur hè. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik voeg dit toe zodat als de temp van de zomer hoger is ze er niet onderleiden verder heb ik nu een dr 90 met 600 watt dimbare ballast ze staan nu onder 450watt zonnetje met lekker veel ruimte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...