Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Iceberg2k

Herijuana Op Mapito

Recommended Posts

Hoi luitjes,

 

Ik ben een kweek begonnen met 5x Herijuana op de volgende setup:

 

-Tent Greenroom GR-100

-1x 400W HPS op Gavita Digistar, aparte lampen voor groei en bloei periode

-Actieve in en uitlaat van lucht

-Autopot watersysteem

- Ferro groei- en bloeivoeding

- Hesi Wortelcomplex

- Hesi Powerzyme

 

Ik heb de mapito ingewaterd op PH5.0 en EC1.4 aldus het voedingsschema van Ferro

Momenteel staan de zaailingen 48uur in de potten op 18/6 en is er nog weinig actie te bespeuren

Temp min20 max28

licht ingesteld op 250w, 40cm boven de potten.

 

Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met dit soort op mapito en of dit een plantje is wat doorgaans honger heeft of juist niet en welke voedingswaarde ik het beste kan aanhouden tijdens de kweek.

Ik ga dit keer scroggen en dus een langere groeiperiode hanteren.

 

Graag jullie inbreng en tips daar ik nog een beginner ben.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

tomaten die van steenwolplug naar aarde bak of welk ander medium dan steenwol verpot worden moeten ook even wennen

 

gewoon je plant vertroetelen met lv van minimaal 50% en temp tussen 19 en 26 en het zal vanzelf goedkomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

tomaten die van steenwolplug naar aarde bak of welk ander medium dan steenwol verpot worden moeten ook even wennen

 

gewoon je plant vertroetelen met lv van minimaal 50% en temp tussen 19 en 26 en het zal vanzelf goedkomen

Bedankt voor uw antwoord maar kan ik dit kweekschema gewoon aanhouden of vereist deze plant aanpassingen binnen het schema

 

http://www.ferro.nu/downloads/nl/scheme_hydro.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mapito & Ferro, LOL

 

gathering info..... thanks iceberg2k

 

tomaten die van steenwolplug naar aarde bak of welk ander medium dan steenwol verpot worden moeten ook even wennen

 

gewoon je plant vertroetelen met lv van minimaal 50% en temp tussen 19 en 26 en het zal vanzelf goedkomen

 

Kort maar krachtig.... en zo moet het ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mapito & Ferro, LOL

 

gathering info..... thanks iceberg2k

 

tomaten die van steenwolplug naar aarde bak of welk ander medium dan steenwol verpot worden moeten ook even wennen

 

gewoon je plant vertroetelen met lv van minimaal 50% en temp tussen 19 en 26 en het zal vanzelf goedkomen

 

Kort maar krachtig.... en zo moet het ook

 

Hoezo LOL??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Like minded....... Ik ga eenzelfde systeem draaien alleen wat meer m2

Ga je met nutrients dosing ( voedingcomputer) werken??

 

Cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zaailingen doen 't naar mijn mening goed.

Morgen staan ze 1week in de mapito, vrijdag wil ik het voedingsvat gaan vullen en zondag gaat de kraan open en zullen ze water van onder uit verkrijgen.

Ik ben van plan om met een ec waarde van 1.4 te beginnen zoals het voedingsschema voor schrijft.

Ph wordt 5.4 aanbevolen maar dit wil ik iets lager aanhouden omdat de ph op mapito hoger uit kan vallen.

Heeft iemand hier nog op of aanmerkingen op?

Share this post


Link to post
Share on other sites

liever te weinig voeding dan teveel

te weinig kan je later nog goedmaken

teveel eigenlijk niet

 

maar ja , das tomaten ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is 1.4 zo hoog dan? Het is wat het voedingschema voor schrijft.

Ik geef toe dat ik over deze waarde nogal aan het twijfelen ben vandaar natuurlijk ook de vraag.

1.2 was ik ook over na aan het denken en nu ik het antwoord van meneer jansen lees weet ik zeker dat ik dat ook ga doen, bedankt hier voor.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 9 18/6

 

Vandaag het voedingsvat gevuld met 30L groei voeding en de kraan open gezet.

Wortelstimulator en enzymen toegevoegd.

EC 1.25 PH 5.3

de dames hebben nu 9dagen op ingewaterd mapito gestaan, hier heb ik volzet van ferro bij gebruikt i.p.v. groei voeding.

ze maken het goed, bij de meesten is het 3e set blaadjes al goed te zien.

 

Vraag:

De lamp staat nu op 275W en hangt 30cm boven de planten.

Heeft het nut op deze nu al op 400W te zetten en iets hoger te hangen??

 

Hier wat foto's:

 

De Setup:

gallery_42284_17840_200753.jpg

 

De Dames:

gallery_42284_17840_981690.jpg

 

gallery_42284_17840_1738352.jpg

 

gallery_42284_17840_255227.jpg

 

gallery_42284_17840_628048.jpg

 

Achterblijvertje:

gallery_42284_17840_1451752.jpg

 

Excuses voor t HPS licht

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier ergens op het forum gelezen dat er uit de PU vlokken in mapito weekmakers vrij kunnen komen die niet goed zijn voor je planten.

Wat zijn hier de meningen over bij de rest van de forumleden?

Dit blijft toch wel n beetje door mijn hoofd spoken en ben in overweging om het de volgende ronde er uit te gaan halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn er dan zo weinig mapito kwekers op dit forum; of heb ik dit verslag in de verkeerde rubriek staan. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn er dan zo weinig mapito kwekers op dit forum; of heb ik dit verslag in de verkeerde rubriek staan. :huh:

 

@Icberg 2K goeie rubriek? geen idee? Ik vermoedt dat de meeste mapito gebruikers broodkwekers zijn en meekijken maar niet echt bijdragen Er zijn meerdere verslagen mapito verslagen ( cannaz ) die een goeie handleiding geven voor wat je opties zijn.

Waarom heb je geen folie/ plastic kap om de RV op peil te houden? Cannaz volgde de handleiding van schenkie en ging direct op 12/12 op mapito maar zag je foto's van het begin en de meiden onder het plastic staan,

 

Ik ben overigens wel benieuwd waar je de mapito vandaan hebt en welk merk je gebruikt ( cultilene / atami e.d.)

Zie er iets anders uit dan wat ik vaker op het forum zie.

 

cheers

Edited by Netherweed

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Netherweed

Wat bedoel je met een plastic folie of kap?

Is dat iets wat je boven je plantjes spant?

Reden dat ik niet meteen op 12/12 ga is omdat ik ga scroggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebbie de mapito handleiding op de site van www.ferro.nu gedownload??

 

@netherweed

 

@Netherweed

Wat bedoel je met een plastic folie of kap?

Is dat iets wat je boven je plantjes spant?

Reden dat ik niet meteen op 12/12 ga is omdat ik ga scroggen

 

Ik ben van de systems design ( klimaat /regelingen e.d. ) en wat minder van de groene vingers maar de dames zijn nog jong er ogen me wat aan de droge kant ( en je weet droge dames hebbie nix an :-)

 

LOL hahahah @meneer jansen

F*ck zeg het www.tomatenforum.nl bestaat echt

hahahaha

moeten we geen subje aanmaken daaro??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ze wat aan de droge kant lijken dat kan goed kloppen, ik heb vanaf gisteren dan ook het voedingsvat open gezet

mapito komt van de lokale growshop, merk weet ik zo niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe geef je ze water, eb en vloed of gewoon met een gieter van bovenaf? Op mapito bepaal je meestal aan de hand van de drain welke ec je de volgende keer moet geven, ik zou niet blindelings op het voedings schema afgaan.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ sjaak, zoals in het begin staat vermeld maak ik gebruik van het Autopot systeem http://www.autopot.nl dus heb geen drain die ik kan meten.

Ik heb nu de EC waarde dan ook wat laag gehouden om te zien hoe de planten hier op reageren en daar ga ik het op bij sturen.

Om de waarde in het medium te meten heb ik ergens op internet een spuit gezien met een lange naald maar ik weet bij god niet meer waar dat was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knakenpoetser,

dat heb ik de 1e week dat ze er in stonden gedaan om ze op gang te helpen. mijn gedachte was dat ze zelf op zoek gaan naar het water onderin en daarom juist met mate water van boven geven.

zojuist heb ik voorzichtig vanuit de hoek wat mapito weg gegraven en merkte dat het op de helft van de pot vochtig begon te worden.

zal ik nu alsnog water van boven geven of klopt mijn filisofie en moeten ze maar aan het werk gaan om naar beneden te kruipen voor water.

ze staan er best netjes bij als je t mij vraagt en ze zijn ook goed gegroeid de afgelopen 2dagen sinds het voedingsvat open staat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je verlichting gelijk op 400w en 40cm afstand, hoe meer licht hoe sneller ze groeien.

Stekken zet je vaak onder plastic om de luchtvochtigheid op peil te houden, met zaailingen is dat niet nodig.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt bosrand, wordt vanavond meteen geregeld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 14 18/6

 

 

Temp: 21/27

LV: 55/30

 

gallery_42284_17840_1465740.jpg

 

gallery_42284_17840_2017445.jpg

 

gallery_42284_17840_902522.jpg

 

gallery_42284_17840_1675701.jpg

 

De achterblijver doet het ook goed

gallery_42284_17840_1509354.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...