Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

triplanar

Mijn Erste Kweek Ca. 80X Powerplant Onder 3X 600Watt

Recommended Posts

Goede avond mede kweeker

 

Het is nu zo ver en ik begin voor het erste met het kweeken van de plantjes op aarde.

 

Het word gekweekt in en homebox par+ 280cm x 140cm waar van 230x140 voor de planten zijn en de rest voor voeding in en vat en zo maar wat dingen zoals en fan etc.

 

Ik heb op 30.12.14 de zaadjes ontfangen van Marko77 van het forum.

 

het zijn 100 PPtjes gefem. zaad

 

gallery_11464_17817_445597.jpg

 

gallery_11464_17817_1086890.jpg

 

 

 

Naar dat ze binnen waaren gelijk maar in de doos met papier en waater gegooid

 

 

gallery_11464_17817_596068.jpg

 

gallery_11464_17817_2181238.jpg

 

Naar 48uur waaren ze ook al klaar om in de grond te komen:D

 

gallery_11464_17817_653395.jpg

Daar gaan ze zo in

 

gallery_11464_17817_1617528.jpg

 

gallery_11464_17817_87402.jpg

 

Beetje waater aangemaakt op ph 6.2 en plagron pure zyme en eroverheen gegooten en in het bloihock

 

gallery_11464_17817_2464818.jpg

 

het glas van de kappen passt er perfekt op om de fogtighijd op pijl te houden ook al zijn het zaadjes, ik will ze en goede dady zijn :D

 

 

 

Naar 12uur licht waren al de eerste koppen boven en keeken naar de zon

 

gallery_11464_17817_2062554.jpg

 

gallery_11464_17817_245063.jpg

 

gallery_11464_17817_435513.jpg

 

gallery_11464_17817_2466903.jpg

 

gallery_11464_17817_1754965.jpg

 

 

Ik hoop dat ze morgen alle eruit zijn om ze te bewonderen en weer en paar druppel waater te geven.

 

morgen weer en update.

 

Als er tips zijn of dingen die ik cmoet veranderen laat het maar weeten. ik ben ook maar en beginnende duitse zonder kennis daarvaan:)

 

 

Groetjes Triplanar

 

 

 

 

nog ff: het is de bedoeling om ze onder 12/12 te groeien en te bloeien zo als het op de nomercy website staat. daar om ook zo veel plantjes onder 3 Lampen.

 

Ik gaa voor de 1ne hooftbud als het goed gaat

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes ben benieuwd naar zoveel planten in deze ruimte :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze meteen in de pot zetten waar ze in moeten komen, dan kan de penwortel in een keer door groeien naar beneden.

Hoeveel potten ben je van plan te gaan zetten en hoeveel liter per pot?

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze meteen in de pot zetten waar ze in moeten komen, dan kan de penwortel in een keer door groeien naar beneden.

Hoeveel potten ben je van plan te gaan zetten en hoeveel liter per pot?

Succes!

 

Bedankt voor de reakties.

ze komen per 5 stuks in de rooze kratjes van 32liter te staan. mijn gedachte was om gewoon iedere plant zo veel mogelijk ruimte voor de wortels ter beschikking te stellen. in total 18 kratjes war ze in komen.

 

@mapitolover31

 

omdat ze gelijk op 12/12 kiemen worden ze maar 50 tot 80 cm groot en niet zo breed als ik het goed begreepen heb en word het gewoon en kerstboom zonder veel breedte te verkreegen. het nomercy concept van cees zeggt dat je dan rond de 30 planten per m² moet zetten en dan ook de zaadjes voor de volgende ronde al 2 weeken voor dat deze ronde klaar is al onder de NDL kunt ontkiemen.

je hebt dan geen duure 18uur light nodig en bespaart dus ook tijd die je met minder planten in de groei moet steeken.

 

Ik zit in duitsland en het is gewoon niet de bedoeling om stekken te koopen want ik find de zaadkweek gewoon mooier en heb geen kans op ziektes en ongedierte.

daar overheen komt nog dat ik de stekkenboer niet hoef te betaalen voor iets waar ik net niet echt wat over weet qua soort en genetika.

 

 

Het is mn eerste kweek dus please do not kill me if I am wrong.

 

Als iemand me fouten doen ziet laat maar weeten en ik zou verandering in brengen :wave:

 

Groetjes Triplanar

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik volg je maat leuke opstelling.. heb geen verstand van no mercy gelijk 12/12 dus ik ga je volgen

 

alleen met zaad vind ik toch risico vanwege ze kunne later in de stadium herna/man worden..

 

je geeft ze liefde en je denkt lady en later zie je opeens ballen !

 

dus ik kijk rustig mee

 

MVG Mapitolover

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga je ook volgen ;) heb zelf nu ook 3 PP tussen staan en ben dan ook erg nieuwsgierig naar jou methode. Ik hoop dat het wat wordt, je eerste kweekje en dan al zoveel.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt.

 

Ik hoop niet dat er niet zoo veel ballen ten voorschijn komen want teperatuur dag en nacht zijn gewoon stabiel en stress hebben ze tot nu toe nog niet leren kennen.

 

Ik ga je ook volgen ;) heb zelf nu ook 3 PP tussen staan en ben dan ook erg nieuwsgierig naar jou methode. Ik hoop dat het wat wordt, je eerste kweekje en dan al zoveel.

 

Succes

 

Ja ik hou niet zo van halve zaaken. gelijk goed doen of beter laaten :D Dat is mijn instelling

 

Komen er zo fotos fan de eerste buitenschieters

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog ff wat picas

 

gallery_11464_17817_2323360.jpg

 

back 1

gallery_11464_17817_228788.jpg

 

back 2

gallery_11464_17817_904494.jpg

 

ze zijn alle boven, aleen 3 zijn nog aan het licht zoeken

 

gallery_11464_17817_119716.jpg

 

tot zo ver

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ben ik weer.

 

vandaag n klijne anpassing gemaakt

 

heb nu al 2 lampen er boven hangen want ik dacht dat het anders te wijnig kon zijn en ze gaan strecken dus de kratjes op en rijtje gezet en het licht laaten branden :D

 

gallery_11464_17817_2090483.jpg

 

 

 

De volgende ronde zou dan ook op Mapito moeten zijn want ik heb nog en hoop zooi in de kelder liggen, was net eens kijken

 

gallery_11464_17817_1944628.jpg

 

gallery_11464_17817_654749.jpg

 

 

Als nog imand behoeftes heeft in en wilma 16pot system ff en PM Ik heb het over en om in de kelder te laate liggen is het volgens mij jammer....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt wel ballen, ken verhalen van mensen die in Duitsland gepakt zijn.

 

Die waren wel even een paar jaar weg. brrrrrrr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die ken ik ook, maar daar gaan we niet van uit ^^ dus gewoon opletten en de rekening op tijd betaalen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd en met een paar lampjes wordt je niet gepakt zolang je zelf je mond dicht houdt

Over onze mooie hobby

 

Succes verder ook k volg je

 

Gr ABI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit denk ik ook, en mn mond is lekker dicht behalve hier dan. Ik heb volgens mij nu al wat raars... Ze worden zins 2 dagen niet grooter.

Het lijkt wel als of ze still staan. Heelerg raar.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je kijk teveel er naar

 

Twee dagen stil staan is niet best, vooral niet als ze het allemaal doen. Had het laast met 1 ww die is gaan schimmelen in het omhulsel

 

Kan het zijn dat de temperatuur te hoog is, in die bakken onder glas ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is normaal hoorde pen wortel is in ontwikkeling daarna gaat et snel mvg xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het mms beter om het glas weg te halen en de lampen er wat hoger te zetten of gaan ze dan strekken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vanochtend tijdens het watergifte wat picas gemaakt om ze eens te laaten zien.

 

Ik heb ook het glas er van af gehald en de Lampen er wat verder weg gehangen. als vanavond de luchtventilatie omgebouwd is zal ik door de lampen afzuigen en ze en beetje dichter op de dames gaan hangen. Ik ben beetje bang voor de stralingswarmte want 6stucks zijn doodgegaan onder het glas tot nu en het zijn nog en paar meiden die heel erg hard moeten werken om te overleven....

 

Hir heb ik wat plaatjes van de klijntjes:

 

gallery_11464_17817_3026151.jpg

 

gallery_11464_17817_1583635.jpg

 

gallery_11464_17817_3015685.jpg

 

gallery_11464_17817_2398783.jpg

 

gallery_11464_17817_1859215.jpg

 

gallery_11464_17817_1219258.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

goede morgen.

 

Ik wou net en aantal beelden uploaden maar ik kan ze maar een for een uploaden. Ik heb dus niet deze drop down button waar ik kan kiezen om merdere picas te uppen... hoe werkt dit nu op de nieuwe site? Of ben ik gewoon blind???? :whistle:

 

 

Ik hoop dat er iemand iets van weet want ik wil zoooooo graag weer n update platzen..

 

groetjes

 

 

Heb de Dames nu al in de kratjes gezet en onder 2x600 staan. het zijn tot nu toe nog maar krappe 50 plantjes omdat er zommige te weinig water hadden en andere verbrand zijn. Het was n tegenslag maar nu ben ik aan het denken om gewoon over 2 weeken da andere kant voll te zetten om dus idere maand te kunnen oogsten

 

 

Picas volgen als de mogelijkheid bestaat om te uploaden.

Groetjes Triplanar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede Avond Heeren en Dames

 

Nu eindelijk weer wat kunnen uploaden.

 

 

De dames zitten nu zins ontkiemen 13 daagen onder de hps op 12/12 en beginnen heel langzam te groeien.

 

Voeding nu de heele Hesi aarde lijn inkl. super fit en nu nog wortelcomplex en stim

 

 

 

Het gaat niet zo goed met de dames en het zijn nog maar rond de 40 stucks. geen idee wat ik fout heb gedaan of de zaadjes niet zo goed zij geweest.

 

Ik heb inmiddels en vent onder de lampen gehangen die er blaast en de klijntjes laat dansen. overgepot zijn ze ook al.

 

gallery_11464_17817_3167035.jpg

 

 

Ik heb net naar dat de lampen uit gingen maar wat fotos gemaakt van de meiden. Mms dat er iemand weet wat er aan de hand is.

Ze hebben gisteren de eerste keer van onderen waater gehad en vandaag gewoon schon waater. De lamp hangt op zo n 50cm boven de plantjes.

 

 

Hir wat close up´s

 

gallery_11464_17817_2362789.jpg

 

gallery_11464_17817_2669544.jpg

 

gallery_11464_17817_2669544.jpg

 

gallery_11464_17817_1658404.jpg

 

gallery_11464_17817_3741761.jpg

 

gallery_11464_17817_2362449.jpg

 

gallery_11464_17817_1834535.jpg

 

Er zijn heel wat plantjes met erg verbrande bladpunten zo als op de eene foto te zien. Ik heb geen idee wat het is!

 

Ik hoop dat julli weeten wat er aan de hand is.

 

 

 

Groetjes Triplanar

Share this post


Link to post
Share on other sites

je lamp hangt te laag .

600 watt moet op 60 cm afstand.

50 cm is te laag.

zo snel mogelijk regelen .

 

je kweekt op lightmix.

in grote bakken .

en ze zijn 13 dagen oud .

dan kan je nog niet van onder wateren.

want je wortelstelsel is nog niet groot genoeg

Edited by chucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

direct de hps er zo kort op is te veel geweld voor zo'n jonkies.

en/of gemorst met water op de kleintjes icm probleem hierboven?

 

als je de hoogte hebt kan je er gerust een meter of meer zelfs tussen laten.

genoeg mensen die hun lamp vast aan het plafond hebben hangen op 1.80/2.00m

het is anders als ze al wat ouder en voor gegroeid zijn , dan kunnen ze wel wat hebben

 

eerst beetje laten aansterken en puberen en dan pas lampjes naar beneden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook dat de lampen hoger moeten.

Wat zijn je dag- en nachttemperaturen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...