Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

paranoidfromtheweed

Amnesia Op Rfx

Recommended Posts

Hallo iedereen!

 

Ik vroeg mij af waarom deze blaadjes een beetje droppy zijn.

 

Tot nu toe alleen van boven water gegeven ec 1.3, ph 5.3. Ik gebruik canna vega a en b. Ik voel de rfx om te kijken of ik wel of geen water moet geven. Vandaag weer water gegeven. Ik heb de eerste week beneden wel een cm water gelaten na het spoelen. Dit heb ik gedaan omdat het is aangeraden door enkele mensen op de forum. Staan inmiddels 3 dagen op 12/12 en de dames zijn op dag 7 groei gefimmed (mischien droppy van de stress door het fimmen). Temperatuur is max 26 graden nacht minimaal 22. Ook heb Ik een vlakzuiger van aquaking (blauwe van 40 euro) alleen die zuigt niet direct. Als ik de zuiger eerst in emmer water doe en dan snel op zeil zet trekt die het wel weg (geen druk?). Ik vroeg mij af of dit komt doordat ik een redelijk grote diameter slang heb of moet ik een sterkere pomp kopen?

 

 

2ihotwn.jpg

 

14x1b8n.jpg

 

eju6tg.jpg

 

2v0k22r.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij licht uit is het normaal dat je planten wat hangen ( ze slapen)

 

je vlakzuigpomp zuigt waarschijnlijk je vijverfolie vast , even iets eronder leggen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat heb ik al gecontroleerd. Ik heb een stuk plastic onder gezet zodat zeil niet wordt meegetrokken, maar helpt ook niet. Ik krijg de pomp alleen aan het zuigen door eerst diep onder water te zetten in een emmer en vervolgens snel op de zeil te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zit er lucht in ,.

 

de pomp waar je mee je hok onder water zet , sluit die is aan op de zelfde slang als van de vlakzuigpomp .

 

je pompt dan door de zelfde slang je water erin als eruit , bij inpompen pomp je door je vlakzuigpomp heen en bij leegpompen door je pomp in watervat.

 

op deze manier zit er water in je slangen en vlakzuigpomp ( geen lucht),

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je straks gaat vloeden zorg dat de onderkant van de pomp in +- 5 cm water staat.. Dan gaat het wss wel goed..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is idd lucht. Wat knakie zegt of er een air-lock/ontluchter op maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je goed inwatert hoef je helemaal niet meer van boven te geven en kun je rustig een week wegblijven en dan beginnen met eb vloeden. van te nat gaan ze ook hangen, maar in donker ook normaal.

 

soms helpt t om stekker er een paar keer in en uit te doen. en als ik t zat ben zuig ik ff aan de slang met mn vuist ervoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ingewaterd (ec 1.3) met ong 450-500liter verdeeld over 36, 18L potten. Toch doe ik soms een litertje of twee van boven erin gieten om de ph laag te houden (geen idee of zo werkt voorheen altijd met aarde gewerkt). Sinds de watergift van gisteren staan ze er allemaal weer fit bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inwateren is weinig. ik gebruik 20 liter per 18 liter pot. en 2 liter van boven is teveel. over ph hoef je je niet druk te maken. is normaal dat die hoog is in de 1e weken. ik blijf gewoon een week weg met water na het inwateren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie foto lekkere dikke top

 

 

GR ABI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen,

 

Ik heb last van beginnende verbrande bladpuntjes . Ik gebruik canna bloei A en B inmiddels. De vorige keer heb ik een EC van 1.5 gegeven, maar dat bleek iets teveel te zijn. Inmiddels derde week bloei begonnen overigens. Nu heb ik gisteren gevloed met een EC van 1.1 om te corrigeren. Ik vroeg mij af of het erg is om alleen water een keer te geven tussendoor of gewoon verminderde ec blijven geven? Ik ebvloed om de twee dagen dus iedere derde dag.

 

Foto's dag 9 bloei:

 

 

 

ayaxx3.jpg

 

flm5ab.jpg

 

14m5pxs.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou gewoon lager in je ec gaan zitten ( niet 1 malig water) , ik zit met haze gehele kweek rond ec 1.3 ( als bladeren donker zijn zit ik op 1.1ec)

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet druk maken om verbrande bladpuntjes, die heb ik altijd wel iets

 

hele kweek op 1.4 blijven. laatste 2 weken omlaag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, ik zal een iets lagere EC aanhouden. Hoe gebruiken jullie pk 13/14? Canna zegt een weekje aanhouden, maar met bio nova deed ik vanaf week 3 t/m 7 en dan rustig opbouwen maar dan wel op aarde. Ik probeer altijd zoveel mogelijk naar eigen inzicht te doen dus naar de planten kijken, maar ik weet niet hoe de reactie op rfx zal zijn. Op aarde wist ik altijd wel wat ik kon verwachten, maar ben bang dat op mapito het effect direct groter is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met canna 1 weekje doen idd, 2/3 x meegeven met eb vloed op aanbevolen dosis, geloof in week 6 tot 7.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hè paranoïd,

 

Ik zie dat je 3 verschillende voorgroeipotjes gebruikt. De ronde en vierkante netcups en de normale voorgroeipotjes. Zie jij hier verschil in groei of iets dergelijks. Ik ben namelijk ook bezig op rfx en heb ook voorgegroeid op normale voorgroeipotjes met alleen gaten onderin, ik wil ze deze week in de rfx zetten. Alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb twee verschillende netpotjes gebruikt. De ronde en de vierkante. De kleine potjes die je ziet waren de twee die er als soort safety zaten mocht er een stekje niet aanslaan. Maar tussen de ronde en vierkante netpotje merk ik geen verschil. Als je de onderkant van het potje van 8 bij 8 wegknipt zal die even goed werken denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft iemand enig idee waarom de filter geur los laat bij het aan en uit gaan de lampen? Zou dit te maken hebben met de relatieve luchtvochtigheid? Dat temperatuur bijv. te snel daalt of iets dergelijks, want koude lucht kan minder vocht vasthouden dan warme lucht en vica verda of sla ik de plank volledig mis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 31 12/12, EC 1.2/1.3! Tot nu toe alleen canna a bloei canna b bloei en canna accelerator gebruikt. Volgende week even pk 13/14 7 dagen meegeven. Bladeren zitten overigens vol kristallen.

 

a1614k.jpg

 

v8o1ef.jpg

 

28cg1v8.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...