Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

brechtius

Loden Waterleiding

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik ben aan het verhuizen en mogenlijks verhuis ik naar een oud huis met loden waterleiding

Nu weet ik dat je met dat water niet mag koken/drinken

en weet ik dat lood ook opgenomen word door planten.

nu was ik wat aan het opzoeken en vond dat er planten zijn die lood uit het water filteren

Kroos (duckweed in t engels) is zo 'n plant

nu vroeg ik me af of ik zo het water zou kunnen effecient zou kunnen filteren voor dan aan de planten te schenken.

 

bronnen

 

Kroos

https://www.google.b...r+with+duckweed

 

 

Over opname in planten

http://www.rst2.edu/...als/animal1.htm

 

En iemand die weet hoe ik mijn naam verander hier??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest snah

Het lijkt mij sterk dat er anno 2015 nog loden waterleidingen zijn in Nederland .

Effe informeren bij het waterleidingsbedrijf .

 

En ja , waterplanten ( de snel groeiende ) kunnen het water filteren maar metalen zoals bv lood worden niet afgebroken .

 

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

terwijl de cannabisplant zware metalen erg goed opneemt

en opslaat.

uhm, wel stof tot nadenken dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even de loden waterleiding in huis vervangen door modernere (kunststof, koperen) buizen lijkt me het eenvoudigst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen contract tekenen voor dat de leidingen vervangen zijn.

Loden leidingen mag in Nederland niet meer en moeten vervangen worden bij een nieuwe bewoner in een pand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewone Waternavel

 

Waternavel wordt vaak gebruikt als een groen ondertapijt tussen de hoge verticale planten.

Het plantje is in staat om zware metalen uit het water te verwijderen en bloeit ook nog eens met leuke witte of rode bloempjes.

 

er zijn wel meer snel groeiende plantjes die dit doen. maar geen van allen(ook waternavel) verwijdert echt iets.

zware metalen worden ingekapseld als het ware, en worden dus alleen verwijderd door snoeien of verwijderen.

 

even teruggezocht uit de tijd dat ik een plantenfilter aanlegde voor mn visjes...maar als je nog in de gelegenheid bent gewoon laten vervangen uiteraard... dit hoort niet in een thuis en is symptoombestrijding.

achterlijkeharry boven me heeft veel gelijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...