Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GrowingP

95% Wiet Voor Het Export

Recommended Posts

WODC: ’95 procent wiet voor export’

klom-140x110.jpg

Uit onderzoek van het Wetenschappelijk Onderzoeks- en Documentatiecentrum (WODC) blijkt dat liefst 95 procent van de in Nederland gekweekte wiet naar het buitenland verdwijnt. Daarbij is de verkoop in coffeeshops meegerekend, zonder die ‘export’ zou er nog altijd 91% over de grens verdwijnen. Het rapport is regelrechte onzin, maar helaas koren op de molen van minister Opstelten van Justitie dus die het rapport vandaag aan de Tweede Kamer presenteert.

De Telegraaf juicht al dat het WODC-rapport “een tegenvaller is voor voorstanders van regulering van de wietteelt, die zich steeds luider laten horen”. Daarbij haalt de krant het argument erbij dat ‘wij’ zouden claimen dat de criminaliteit daalt door legalisering, iets wat volgens De Telegraaf, het WODC en minister Opstelten dus NIET zo is. Jammer dat deze partijen niet de moeite hebben genomen om naar de misdaadcijfers van de Amerikaanse staat Colorado te kijken, de enige plek op de wereld waar cannabis volledig gelegaliseerd is en ze beschikken over keiharde datagegevens over criminaliteit NA legalisering. Dus geen theorie (zoals Opstelten bezigt) maar PRAKTIJK. Uit die cijfers blijkt dat alle belangrijke misdaadcijfers – gewelddadige overvallen, seksueel geweld, drugsdoden et cetera – gedaald zijn in 2014, inclusief zelfmoord…

Nattevingerwerk van het WODC

bl.jpgDat neemt niet weg dat Opstelten dit rapport zal gebruiken om nog harder tekeer te gaan tegen alles wat met cannabis te maken heeft, daar kan je vergif op innemen. Volgens het bijzonder twijfelachtige rapport van het WODC (omdat alle wietteelt nu eenmaal een ‘illegale’ industrie betreft zijn de cijfers per definitie schattingen en nattevingerwerk, nietwaar?) exporteert Nederland per jaar tussen de 231 en 573 ton wiet. Dat is hetzelfde als je zegt dat er tussen de 1 en 1 miljoen aanhangers van SM rondlopen in ons land, zo ruim is de marge. Deze schattingen tonen ook aan dat ze het eigenlijk helemaal niet weten hoeveel wiet er gekweekt wordt, laat staan welk percentage daarvan naar het buitenland verdwijnt. Een verschil van 342.000 kilo wiet tussen de laagste en hoogste schatting, kom op zeg! En dat geeft het WODC eigenlijk zelf al toe tegenover De Telegraaf: “Omdat het moeilijk vast te stellen is hoeveel wiet er precies gekweekt wordt, zijn de marges groot. Naar schatting is 86 tot 95 procent van alle in Nederland gekweekte cannabis voor de export.”

Buitenland kweekt zelf al wiet

Doet ons ook denken aan dat flutrapport van de Universiteit van Tilburg eerder dit jaar, waaruit zou blijken dat alleen in die stad voor 800 miljoen euro per jaar wiet gekweekt wordt. Complete onzin, want dan zou Nederland (ervan uitgaande dat er ook buiten Tilburg wiet gekweekt wordt) veel meer cannabis produceren dan tussen de 231 en 573 ton zoals het WODC zegt. Het Tilburgse document bleek gebaseerd op de verklaringen van een (1!) overgelopen crimineel die ging praten….

Daarbij wordt er ook volstrekt voorbijgegaan aan het feit dat ze tegenwoordig heel goed weten hoe ze zelf moeten kweken in België, Frankrijk, Duitsland, Spanje en Engeland. En het is ook wel heel flauw om de verkoop van wiet – met een maximum hoeveelheid van 5 gram, mind you – aan buitenlanders in onze coffeeshops mee te rekenen. Dat zijn piepkleine hoeveelheden en meestal worden die in de shops zelf of in het Amsterdamse uitgaansleven stante pede geconsumeerd. Geloof nou niet dat de Italianen wiet mee terugnemen via Schiphol als ze ons land bezoeken. En het WODC-rapport zou dus ook betekenen dat de half tot 1 miljoen cannabisgebruikers in Nederland slechts 5 procent van de wiet oproken!

Opstelten: OM gaat gemeenten aanpakken die reguleren

Maar goed, al deze onzinnigheid is uiteraard koren op de anti-wietmolen van minister Opstelten. Een woordvoerder van hem concludeert – nog voordat de Tweede Kamer het rapport gezien heeft dus – al: “Regulering van de teelt lost dus de criminaliteit niet op”. Ook tekent De Telegraaf – slaafse volger van de lijn Opstelten inzake drugs – dat de minister “verheugd” heeft gereageerd op de cijfers van het WODC. En voor de gemeenten die toch willen gaan reguleren, heeft hij alvast een onvervalst dreigement in petto: die moeten zich aan de wet houden “anders zullen ze het OM ook tegenover zich vinden”.

 

http://www.rollingstoned.nl/17-12-14-wodc-95-procent-wiet-is-voor-export/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit rapport is natuurlijk klinklare nonsens. Ik heb van verscheidene coffeeshophouders vernomen dat ze slecht aan goede wiet kunnen komen. Gewoon omdat er te weinig geteelt wordt en er teveel wordt opgepakt. Er wordt in Nederland dagelijks 700 kg. wiet verkocht. Alleen in Amsterdam al 100 kg daags.Bovendien wordt er in het buitenland zelden of nooit een grote partij uit Nederland aan getroffen.

 

Oplossing is natuurlijk heel simpel. Je legaliseert de teelt voor de coffeeshops en particulier gebruik en verklaart de wiethandel met het buitenland strafbaar. Dan hoef je je ook niet meer op de totale teelt te richten, maar alleen nog maar op de export.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterker nog,

 

Ik denk dat er meer wordt geimporteerd dan geexporteerd. Ik vertoef wel eens in het buitenland, er wordt gekweekt dat t de moord stikt. Een georganiseerde afzetmarkt bestaat echter alleen in Nederland.

Share this post


Link to post
Share on other sites

700 x 365 = 255,5 ton zegt Doede. WODC zegt max 573 ton gekweekt in het ultieme geval, dus 44,59 procent daarvan is al terecht.

 

Of laten we andersom kijken: 573 ton, 95% gaat naar het buitenland/buitenlanders, dus 28,65 ton naar Nederlanders. 28.650 / 365 = 78,49 kg per dag / 800.000 gebruikers = 0,000098 kg pp. = 0,098 gr per Nederlandse blower per dag. Da's ongeveer 1 korrel zand. Lekker wetenschappelijk bezig WODC!

 

Dat is gdvdmme 1 trekje per Nederlandse blower per dag, want meer wiet is er voor ons niet aldus het WODC. :angry:

Edited by Ponix

Share this post


Link to post
Share on other sites

werkelijk klinkklare onzin!! In mijn hele leven nog geen grammetje aan het buitenland verkocht/geëxporteerd, waarom zouden we eigenijk? Ze weten daar echt wel waar Abraham de mosterd haalt...

directe link om deze onzin te lezen voor de liefhebbers hier

 

de onzin van dit stuk verbaasd me ook niets als je ziet wat voor on-af-gestudeerde auteurs zonder universitaire titel dit hebben samengeraapt, niet doorheen te komen dit geschreven pleidooi voor Van Opstelten.

 

Hamvraag is: Wat is het nut en de mogelijke winst voor Hollandse kwekers om het pak hem beet bv naar de UK te brengen? Los van het risico levert daar een kilo opeens het 2, 3 4 of meer voudige op? Krijgen we daar opeens 25.000 euro... Tja, in dat geval begrijp ik het.

Produceren en verkopen de Nederlandse boertjes net zo goedkoop als onze collega Riff boertjes in Marokko en arme Coca verbouwers vrienden in Zuid Amerika? Het antwoordt is "Nee", dus gaat het brengen van de kilos naar het buitenland pas echt zin hebben als je er gelijk 100/1000+ kg heenbrengt, waar koop je dat überhaupt nog met al die controles met alleen maar zolders, tentjes, caravans, kelders etc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omgeving Allicante/Benidorm wordt meer wiet gekweekt als in heel Nederland bij mekaar. Ken verscheidene jongens die daarheen zijn gegaan om hokken op te zetten. En dan praten we niet over 18 lampjes, maar villa's vol. Wat moeten ze daar met onze wiet?? Volgens mij komt het juist weer hierheen. Inkopers hebben hier juist moeite om aan fatsoenlijke wiet te komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De laatste stuiptrekkingen van een falend beleid...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

. Ken verscheidene jongens die daarheen zijn gegaan om hokken op te zetten. En dan praten we niet over 18 lampjes, maar villa's vol. Wat moeten ze daar met onze wiet?? Volgens mij komt het juist weer hierheen.

 

Dat heet import

Share this post


Link to post
Share on other sites

De laatste stuiptrekkingen van een falend beleid...

Ik zal er niet op rekenen als ik jou was.

 

 

Ook wel lachten om de achtergronden van de zelf benoemde "experts" te lezen. Zijn allemaal gelinkt aan OM of politie. Hoe onafhankelijk?

 

De bronnen zijn vaak oud en achterhaalt. Een onderzoek gebaseerd op totale onzin. Ponix rekenend het al even voor.

 

En net zoals Racker zegt, ik kan mijn buitenwietje de laatste jaren veel moeilijker kwijt om dat de markt overspoelt wordt met Spaanse buitenwiet. Ook binnen komt gigantisch veel deze kant op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is vooral de beeldvorming. Dit bericht staat er nu en 80% leest alleen de kop en dat is aldus hen 'de waarheid', staat nl in een 'krant' (of op nu.nl) en een of andere minister zegt het.

 

Mensen moeten dus juist dit soort beeldvorming doorbreken door puur voor te rekenen wat Ivo claimt. Dat is nl lichtelijk absurd en het steunt feitelijk het gedoogbeleid, want aldus hem wordt er amper geblowt in NL (minder dan 80kg per dag). Dat is toch prachtig.

 

Maw. Als Doede weer een stukje gaat schrijven voor de LC, dan moet de kop zijn: 'Gedogen werkt aldus Ivo Opstelten'.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 trekje per dag, stel je voor. Krijg je een land vol heethoofden

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Export en de inport dan ,ik kan je vertellen dat volle vrachtwagens wiet vanuit spanje naar nederland verscheept worden ,waar dat weer naar toe gaat weet ik ook niet .

Share this post


Link to post
Share on other sites

de spaanse white widow op het menu van lokale coffeeshop, mag die van de import afgetrokken worden?

 

heb vol ontzag naar de kringspier van een poepende koe gekeken vanochtend, en besefte dat ik naar een grotere hoeveelheid iq keek dan in die hele kop van Ivo.O. .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

de spaanse white widow ,die zal hier ook wel gekweekt worden denk ik nietwaar ,wat word hier niet gekweekt trouwens .

En die opstellten ,wat is dat een slome duikelaar ,hij kan bijna niet uit zijn woorden komen ,en dat is hier minister .Het zal wel allemaal mee vallen met die nieuwe wet ,denkt hij nu echt dat de kwekers stoppen met kweken omdat die wet er is ,echt niet .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb wel eens franse buitenwiet gekocht een tijdje, en die had een kenmerkend bloeipatroon, en een typische geur

de spaanse widow had exact diezelfde eigenschappen in versterkte mate : met ander woorden ik weet wel zeker dat die spanisch widow niet van nederlandse zon kwam...ze leek teveel op zuidfranse wiet ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...