Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Malavita

400 Watt

Recommended Posts

Beste mede wfers ben al enige tijd aan het twijfelen tussen een dr60 met 250 watt of dr90 met 400 watt.

 

Nu heb ik een leuke set op het oog dr90 met 400 watt.

 

Maar nu zit ik hier mee ik zou nooit stroom stelen alleen zou 400 watt opvallen zit in de onderhuur vandaar ;) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe onze kerstboom verbruikt nog meer dus daar zou ik je geen zorgen over maken.

Desnoods even je dikke plasma tv, wat vaker uit zetten ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oohw oke bedabkt casto.

 

Dan nog een dingetje ik heb der geen aparte slaapkamer voor en in me eigen slaapkamer kom ik er niet mee weg.

 

Nou heb ik een plek tussen de keuken en woonkamer maar das dus midden in mijn huis.

 

Heeft iemand hier misschien een idee over of een tip.

 

Zelf zit ik te denken om er een kast omheen te bouwen van 1 bij 1 en dan nog een laag erboven dus boven de 180 cm van de dr 90 en dan daar me softbox in met een stuk waar de trafo komt in 2 aparte afdelingen zeg maar.

 

Of is dit idioot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je vaak bezoek krijgt en niemand het mag weten ja dan is het idioot.. En als je dan toch gaat bouwen laat die tent dan weg...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderhuur als in de verhuurder kan langskomen wanneer hij wilt aangezien t zijn eigendom is ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat klopt orange.

 

Dat is niet her geval normaal maar indd je weet het nooit dan zou ik eventueel de slaapkamer kunnen gebruiken alleen dan zit ik heel krap met 90x90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu heb ik eigenlijk maar 1 keus en dat is dan een dr 60 in de slaapkamer te doen dat past wel.

 

Ik zat te denken aan een lumatek evsa met lumatek reflector.

 

Mijn vraag is nu kan 400 watt lumatek in een dr60

 

En bij deze set zit een buisafzuiger 400m met filter.

Als ik 65 eu bij betaal dan word de buisafzuiger 325m maar dan krijg je er een silentfan bij twv 130 euro.

 

Zou hier graag wat tips over krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

een duur mooi inklapbaar bed dat in een wandkast veranderd in je huiskamer en hup die hele slaapkamer vol !

Edited by knakenpoetser

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een DR60 zou ik voor 250watt gaan. (of 150watt).

Met 400watt in een DR60 moet je maximaal afzuigen én een actieve luchtinlaat gebruiken, dus ik denk dat je geen oog dicht doet 's nachts als je dit op je slaapkamer hebt staan. :P

De silentfan kan ik je niets over zeggen, maar waarom neem je geen softbox(je)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@beaker bedankt voor je uitleg is niet allemaal wat ik wil horen maar wel de werkelijkheid

Ik heb het niet over een softbox omdat die kan ik er niet bij kiezen en ik zit al met ruimte.

 

Ik wil in de dr60 de buisafz en de filter in de tent als dat te realiseren is ?

 

Nu zit ik nog met een paar kleine dingetjes.

 

250 watt gaat dus in de dr60

Maar bij desjop kan ik als extra ook de lumatek 250watt variant kiezen voor een meerprijs.

 

Lijkt jullie dat ook slim en als ik dat dan doe kan ik dan beter ook de lumatek kap erbij nemen of gewoon een spiegel / hamerslag?

 

Dit omdat als je de lumatek evsa en de lumatek kap heb het echt plug en play is en daar houd ik wel van.

 

Dan nog de laatste vraag zou een 400 watt lumatek dimbaar ook niet lukken ?

 

Als iemand hier even goed naar zou kunnen kijken en met wat ervaring zijn mening kunnen geven zou ik heel dankbaar zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je afzuiging met filter in de tent past ligt natuurlijk puur aan de lengte van het filter. :rolleyes:

 

Ik zou gewoon de 250watt Lumatek evsa nemen.

Is efficiënter om een HPS lamp voor het wattage te gebruiken, waar die voor bedoeld is (+ boost natuurlijk nog beter), dan dat je deze dimt.

Als je de mogelijkheid hebt, zou ik een Gavita Digistar 400 nemen of een Lumatek evsa met 250, 275, 400 en 440watt.

Deze kun je gebruiken voor een 250watt + boost (275watt) en een 400watt + boost (440watt).

Je twijfelt mij nog iets teveel over 250watt of 400watt. :lol:

Mocht je je op den duur toch nog bedenken, hoef je je i.i.g. geen nieuwe evsa aan te schaffen. ;)

Op de site van De Sjop staan de wattages van de Lumatek 400 dimbaar niet vermeld.

Volgens mij zijn er ook versies met 200, 300, 400 en 440watt. Deze moet je dus niet hebben, want daar heb je niets aan met 250watt HPS.

 

Over de lumatek kap kan ik je niets vertellen, omdat ik zelf altijd standaard hamerslag kapjes gebruik.

Ik denk zelf dat deze dure kap in zo'n kleine ruimte niet zoveel meerwaarde heeft t.o.v. een standaard hamerslagkap.

Als je zoveel geld over hebt voor puur en alleen voor plug and play? Maar misschien zit ik er wel helemaal naast en is deze kap ook in een kleine ruimte een betere keuze dan een standaard kapje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De silentfan kan ik je niets over zeggen, maar waarom neem je geen softbox(je)?

Pfff, ik dacht dat je een afzuiger bedoelde die silentfan heet, maar je bedoelde er een Silent Fan trafo klimaatcontroller mee. :oeps

Ik heb zelf een S-vent traforegelaar en da's volgens mij gewoon dezelfde. TOP APPARAAT!! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beaker bedankt man ik had eerst een ander idee over hoe die dinfunctie werkte maar als je dus een 400 watt lumatek haalt en je wil hem op 250 of 250sl moet der ook een 250 watt bulb in.

 

Nu twijfel ik wel echt over die 250 of 400 juist omdat die 400 ook op 250 kan en als ik dan wel een keer 400 kan gebruiken hoef ik alleen een andere bulb te halen.

 

Ik doe ook wel gewoon een normale hamerslag inplaas van de lumatek scheelt ook weer en alleen voor plug en play is indd niet waard.

 

En ja ik bedoelde die silentfan trafo klimaat regelaar.

 

Als ik hem er bij neem kost het 65 extra normaal is die 130 daarom wou ik hem en indd volgens mij werkt zon ding top.

 

Misschien dat ik die settup hier op zet nog voordat ik van stag ga als je daar wat aan heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je zeker weet dat die Lumatek ingesteld kan worden op 250, 250sl, 400 en 400sl, dan zou ik die zeker nemen, want ik zag al dat ze bij de sjop geen digistars hebben (of ik moet er overheen hebben gekeken).

Ja, 250watt HPS voor 250 en 250sl en 400watt HPS voor 400 en 400sl (HPI/MH mogen niet op sl stand, alleen hun eigen wattage).

 

Zo'n trafo regelaar is echt perfect, op 1 klein dingetje na: je kunt niet de minimale stand instellen.

Als je aan het eind van je ronde zit en de lv is hoog, kun je de afzuiger niet harder af laten zuigen (ook 's nachts niet).

In zo'n situatie schakel ik de laatste periode over op een variac en regel de afzuiging dan even handmatig.

Voor velen zal dit echter een groot punt zijn. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb me set gekocht kweekverslag komt binnenkort bedankt jongens !

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...