Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Starter 1.0

Condens Op Ramen Niet Weg Te Krijgen

Recommended Posts

Hoi mensen.

 

Ik blaas ongeveer 400kub uit mijn hok inpandig af. Ik kon niks openzetten waardoor alles uitslaat van de schimmel en de druppels aan t plafond hingen. Nu kleine kier gecreëerd dus de ruimte verergerd niet meer. Ga er morgen ff schimmeldodend spul op gooien en latexen. Echter dit pand heeft nog een ruimte met 4 grote ramen. Tussen het hok en de ruimte met de ramen zit 1 deur die altijd dicht is.

 

nu t kouder wordt beslaan mn ramen heftig. Ik heb bij de ramen 1 opengezet voor meer ventilatie en ook dicht gehad maakt allemaal niet uit. T blijft beslaan. Vandaag raam dicht gemaakt en de cv aangezet. 1 verarming in de ruimte met de ramen aangezet. Of dit helpt? Denk t niet.

 

iemand een tip?

Share this post


Link to post
Share on other sites

van dat plakfolie op de ramen mischien een optie voor voorlopig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lastig... Misschien is de gemakkelijkste dat je van die folie op de ramen plakt dan zie je de druppels niet meer zo, maar feitelijk is het kut met peren. Ook kun je plexi glas plaat voor het raam schroeven en dan warme lucht tussen het raam en het plexiglas blazen.

 

Ontvochtigen en verwarmen met een bouwdroger zou goed kunnen functioneren.

 

Ps. Natuurlijk wel folie op dat raam plakken zodat je dat plexiglas niet echt ziet. Als je er een gordijntje voor hangt kun je ook gewoon hout gebruiken, essentieel is die warme lucht er tussen blazen!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had tot vandaag de cv uit staan. Warme lucht kan meer vocht dragen dus ik dacht fan wordt t nog erger.

zal ik alle verwarmingen open zetten in de ruimte met de ramen en t raam dicht laten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt dat je zegt dat warme lucht meer vocht kan bevatten.

Dus door je verwarming uit te laten, kan de daar aanwezige lucht dus minder vocht bevatten.

 

Dat overtollige vocht, slaat dus naar op de koudste plekken, je raam dus.

 

Verwarming open en de lucht ventileren...!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blaas ongeveer 400kub uit mijn hok inpandig af. Ik kon niks openzetten waardoor alles uitslaat van de schimmel en de druppels aan t plafond hingen. Nu kleine kier gecreëerd dus de ruimte verergerd niet meer.

 

Echter dit pand heeft nog een ruimte met 4 grote ramen. Tussen het hok en de ruimte met de ramen zit 1 deur die altijd dicht is.

 

nu t kouder wordt beslaan mn ramen heftig. Ik heb bij de ramen 1 opengezet voor meer ventilatie en ook dicht gehad maakt allemaal niet uit. T blijft beslaan. Vandaag raam dicht gemaakt en de cv aangezet. 1 verarming in de ruimte met de ramen aangezet. Of dit helpt? Denk t niet.

 

iemand een tip?

 

Ja,

 

2 ramen open op de kierstand zodat je een 'trek' krijgt en die tussendeur (ook al is het maar voor 1/4) open.

Folie is niet nodig, als een raam in kweekkamer dan optie van wel, daar beslaat het wat eerder meestal, helemaal enkel glas is het zo raak na watergeven.

 

Ik blaas ongeveer 800 af in huis en doe hydro, heb er amper last van en als ik er last van heb is 1 blik op ramen buren genoeg.

We hebben hier allemaal boven enkel glas dus ff een wasje drogen en dan wind verkeerd is het bij iedereen kassa, houdt daar ook rekening mee, straks val je op met niet beslagen :withstupid:

 

CV zachtjes aan in die kamer en uurtje voordat licht uit gaat zorgen dat kamer op temperatuur is, heb je ook niet meteen zo'n dauwpunt gedoe als lampen afslaan in de kamer waar de tent/hok zich bevindt.

 

Hoog afblazen (zodat de warme lucht op de koudere vd verdieping 'valt' en dus mengt met koude die altijd op vloerhoogte hangt (of je moet vloerverwarming hebben) scheelt ook weer een beetje

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruit uit het raam halen........nooit meer condens.

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, dat is niet gek!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik opgelost!

 

Dat is ook zo, was ik alweer vergeten Donner. Werkt dat goed? Geprobeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slimme opmerking oude rucker.

 

Afijn tis de oplossing voor enkel glas en verdampende planten ;)

Edited by P H donner
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

actief afzuigen naar een andere ruimte.

 

vergeet dan vooral niet vanaf t plafond af te zuigen ! Anders heeft t nog geen zin.

 

schimmel gaat niet weg met middeltjes,je moet de oorzaak aanpakken en dat is je vocht icm je warmte .

die haal je weg…en weg is je zwarte schimmel,wat ook nog eens erg slecht voor je gezondheid is .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is niet mijn winkel, ouwe rocker.

Maar dit topic is saai zonder wat plaatjes.

Of zonder filmpjes.

 

http://youtu.be/OG272NCmp7c

Edited by FoolOnTheHill

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed idee !

Klinkt simpel....en (te) gemakkelijk

Maar je moet volgens mij wel erg prettig gestoord zijn om elke dag of 2? je korrels te verversen.

1 ton van 65liter +vocht

Of zijn het vocht drinkende korrels ?

 

Leg eens uit ik heb er geen plaatje bij.....waar gaan die liters heen?

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...