Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
skunkmonster

Achter De Achterdeur,

Recommended Posts

zomaar een hersenspinsel:

(misschien een beetje overdreven)

 

 

ik als eindgebruiker van de cannabis-markt.. de cunsument, de wietroker zou een rechtzaak willen zien tegen opstelten en de bibob ( nee ga en kan ik ook niet doen)

 

nee ik ben niet gepakt , k heb als hobbyist voor eigen gebruik eigenlijk niks te maken met bibob,

maar doordat een kennis van een vriendin op een verjaardag vertelde dat hij een baan had bij de bibob ben ik er eens over gaan denken wat ik er van vind..

 

door hun rook ik veelte duur betaalde kutwiet uit de shop die slecht is voor mijn gezondheid.

 

wel zit ik er steeds vaker aan te denken om te stoppen met de hobby, en twijfel ik of het 't risico nog waard is...

ooit begon ik met jointjes roken(*niet de eerste keer) tijdens het spijbel-uurtje met vriendjes om lekker rebels jezelf af te zetten tegen de rest,

het was het stukje vrijheid waarvan ik besloot me nooit af te laten pakken, die zelfde vrijheid voelde ik toen ik ooit mn eerste wiet-zaadje ontkiemde

 

nu hoor ik steeds vaker verhalen die ook steeds vaker dichter in de buurt komen:

 

"een kroegbaas die sinds het rookverbod ende verhoging van 16-18 op bier zn bar niet meer bovenwater hield is gepakt met grote kwekerij"

"mensen met hypotheek schulden in een kindvriendelijke buurt die van kruipluik tot zolder-nok vol hebben staan en uiteraard ook worden gepakt"

"hobbyist met 1 of 2 lampjes op zolder gepakt"

 

de tweestrijd van angst en vrijheid is begonnen en ik heb besloten wat shit op papier te zetten..

 

 

 

opstelten moet stoppen,en bibob moet zich niet met softdrugs bezig houden,

dat de bibob soft-drugs zaken behandeld is belachelijk, komt door de minister van justitie en veiligheid

die deze illegale markt zelf heeft

gecreëerd bij het verscherpen van het gedoogbeleid.

 

daar nu de 5 planten niet meer worden gedoogd bij het gebruiken van een lamp.

 

hierdoor zijn de risico's te groot geworden voor de thuiskweker,hippie of hobbyist die voor eigen gebruik, zn vriendenkring,of

de passie voor de plant zijn geliefde hobby niet meer kan uitoefenen.

uit ervaring blijkt dat deze verdwijnende groep mensen die met passie cannabis telen,voor zichzelf aan 5 tot 15 planten voldoende hebben.

of als hobby en verkoop aan de shop vaak niet meer dan 50 tot 80 planten verzorgen.

deze groep telers waarvan het grootste deel ernaast een vast(legaal) inkomen(baan) heeft zien dit dan ook echt als extra'tje of hobby en

zijn bewust van de moeilijkheids-- graad om een kwaliteits- wietje te maken en het soms "mislukken door omstandigheden"

 

door het weg vallen van deze groep telers/kwekers is de prijs gestegen en de kwaliteit van de wiet achteruit gegaan:

door minder aanbod stijgen de prijzen en is het aantrekkelijk geworden voor opportunisten,geldwolven,oftewel mensen met de verkeerde intenties die

zich nu in deze doorlopende markt storten.

en lijkt het voor mensen die financieel in de put zitten de oplossing voor hun problemen,en al gauw word het plan gemaakt snel en veel te kweken,

dit zijn echter vaak mensen zonder enige compassie voor de plant maar enkel op geld bewust zijn en vaak geen enkel idee hebben waar ze aan zijn begonnen

,en lopen hierdoor al vaak tegen het probleem aan.

in alle gevallen blijken ze het wiet-kweken te hebben onderschat.. ( de spreuk wiet-telen is als panenkoeken bakken, de eerste mislukt altijd is vele bekend)

van wegen het aanwezige risico waarbij in het geval een oogst dreigt te mislukken waar veel op het spel komt te staan zullen ze niet uit morele motieven handelen,

 

en deze enkel op geld bewust "brood-kwekerts" zullen er alles aan zullen doen om hun oogst te redden

en er niet voor schuwen te grijpen naar illegale en kankerverwekkende bestrijdings middelen,

de gekste fratsen uithalen om hun oogst te vergroten door hun product te verzwaren met synthetische middelen of zware metalen,

zelfs het "indampen" van vetten/oliën

en dit komt allemaal op het bordje van de eindgebruiker terecht, de consument die nietsvermoedend een jointje koopt in de shop.

en zich vaak totaal geen idee heeft wat er zich achter de achter deur afspeelt

maar wel met de consequenties te maken heeft en letterlijk "troep" inhaleert.

 

we zijn eindelijk uit het oog verloren waarom we in Nederland een gedoogbeleid hebben,

dit met het oog op de volksgezondheid

daar er overtuigend minder hard-drugs word gebruikt in verhouding tot landen waar geen duidelijke scheidings- lijn tussen soft- en hard drugs bestaat.

 

in Nederland zag je in het verleden ook geen extreem misbruik van medicijnen (morfine,ritalin,oxazepam) of mensen die zelf thuis als wannabe-chemicus drugs "kookte"

zelf is mij de stijgende lijn van het gebruik van GHB en deze medicijnen wel opgevallen en dit loopt bijna gelijk met de propaganda tegen cannabis,

het verscherpen van het gedoogbeleid,het gecreëerde stigma rond de de thc percentages,

ghb is ook makkelijk zelf te maken met velgenreiniger en gootsteen ontstopper, en vanwege de lage kostprijs mateloos populair onder jongeren.

 

 

tuurlijk opstelten,het is ook waar dat momenteel het de criminelen zijn die zich met de grootschalige hennep teelt bezig houden,

 

maar dan zeker niet als kweker, dit zijn vaak mensen in geld problemen en de criminelen zich richten op het deze makkelijke slachtoffers en helpen met opzetten van plantages, geld-schieten, rippen of ze als Katvanger op te laten draaien,

 

deze criminele markt is explosief gegroeid sinds opstelten bezig is de wetgeving rondom cannabis te verscherpen.

 

en zolang er straffen tegenover staan bij het kweken onder een lamp waarbij de max van 5 planten niet meer word gedoogd,

zal de thuiskweker die voor zichzelf kweekt altijd toegewezen zijn op buitenwiet.

waarvan algemeen bekend is deze van mindere kwaliteit is door het lagere thc gehalte,

dit betekend dat om het zelfde effect te krijgen meer moet worden gerookt,

in verhouding tot binnen wiet die bij een bestemd klimaat en assimilatie een kwaliteits- product oplevert,

 

door dat er in verhouding meer van de buitenwiet gerookt moet worden om het gewenste effect te benaderen, is het hierdoor slechter voor de gezondheid:

meer roken betekend meer verbranding,

ondertussen weten we allemaal al lang dat het niet de cannabis is dat schadelijk voor de gezondheid kan zijn maar juist het verbranden van cannabis

een schadelijk effect op het lichaam heeft. (doelend op de longen)

de reden dat er voor medisch gebruik speciale "elektrische pijpen" zijn: de verdamper/vaporizer

 

 

vanuit het oogpunt : volksgezondheid en de veiligheid waaruit de Hulstman commissie in 1968 het gedoogbeleid heeft bedacht

was met "het doel om de hennepteelt de De-Criminaliseren en te voorkomen dat er een sterke criminele markt zou ontstaan,

de wetten waren er om eventueel iets te kunnen doen maar het beleid was er zo weinig mogelijk aan te doen"

 

 

Bron:

 

(Loek Hulstman zou zich omdraaien in zn graf als hij zou weten hoe de heer opstelten het gedoogbeleid uit elkaar aan het slopen is, en het is meer dan opvallend dat sinds het overlijden van de heer Hulstman in 2008 de hetse tegen het duivelskruid weer is begonnen)

 

de bibob is niks meer als het incassobureau van de heer opstelten die via zijn eigen gecreëerde geldmachine(de illegale markt) een vast inkomen heeft gecreëerd voor de schatkist van de staat!

en blijft zich tegen alle adviezen en pogingen hem tot een realistisch beleid te komen zichzelf schouderklopjes geven, en in tunnelvisie over alle kritiek heen te walsen met een onverstaanbaar gebrabbel..

 

en zijn het de mensen die laag aan wal zijn geraakt,/financiële problemen hebben die hier de dupe van worden..

de mensen die al niks meer te verliezen hebben..

 

en zijn het de criminele-opportunisten die uit zo'n makkelijk slachtoffer wel een slaatje willen slaan, door het helpen opbouwen en later rippen van

Grote Wiethokken/hallen/loodsen/huizen/appartementen

die hier door momenteel in elke woonwijk van Nederland te vinden zijn..

 

 

als je de organisatie wil aanpakken achter de wietteelt dan moet je minister van justitie en veiligheid verantwoordelijk stellen!!

 

en deze man zo snel mogelijk met pensioen sturen

zo dat iemand met een realistische kijk op de wereld zijn stokje kan over nemen,

voordat de beste man onomkeerbare schade aanricht "achter de achterdeur"

 

gallery_9296_9529_89176.jpg

Edited by skunkmonster
  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi gezegd! Dat klopt als een bus.

Edited by Cum Laude
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

K merk toch weinig van het verdwijnen van de hobbyist hoor.

En dat er lieden zijn die snel cash willen verdienen met cannabis is ook zo oud als de weg naar kralingen

De opmars van syntetische drugs en medicijnen is ook al zo oud als xtc of zelfs nog eerder met de lsd.

Maar verder ben k t wel eens met je dat opstelten moet opzouten :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

agent orange, je hebt gelijk,de grote jongens die voor het geld gaan zijn er altijd geweest.

zelf merk ik wel dat er steeds meer mensen inspringen met deze intenties.

ook dat xtc verhaal ken ik, k was 10 jaar geleden 1 van die "wekelijkse snoeperts" (zo'n nep-gabber weet je wel) dat heb ik geen jaar lang volgehouden :P

 

mn verhaaltje is ook een beetje een kinderlijk-simpele kijk op de het huidige beleid.. kleinbeetje overdrijven doen die lui daar ook :P

Edited by skunkmonster
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja je zou er om moeten lachen als het niet de realiteit was

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er iets veranderd dan is het in financieel belang van de overheid. Voor de rest zou ik niet hopen op begrip.

Men zal eerder zelf gaan voorzien, dan thuiskweek tot 5 plantjes toe gaan staan.

 

Criminaliteit stopt niet. Denk daar eens over na en stop om het als argument te gebruiken. Dat komt niet slim over!

Het is slechts opportunisme. En wat ga je doen als die mogelijkheid niet meer bestaat en je moet toch je huur blijven betalen, of je kind kunnen onderhouden?

Edited by supernoob
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey skunk kan me vinden in je verhaal. maar door de enorme troep op de markt onstaan er naar mijn idee juist meer hobbyisten. tjah 12+ eurie betalen voor iets redelijks of zelf gaan stoeien. wat met zelfs een mislukte oogst vaak nog geen euri kost en de pro zal hangen rond de 30 cent....

 

het is denk ik niet per definitie teevens en opstelten maar zon machtig cluppie bij elkaar gaat de een dood dan volgt er wel een andere.

 

kijk maar naar de politiek. heb je bijv 4 jaar lang een extreem rechts partij aan de macht en 4 jaar later een extreme linkse partij toch zul je zien dat ze bij geld over de balk gooien. de klove tussen arm en rijk groter word. elke politici dient zich te houden aan de agenda 21...

 

ik hoop dat men is gaat inzien dat dat de echte strijd is arm-rijk ipv religies tegenelkaar opzetten ( ook al staat dat los van jouw verhaal ).

 

tjah meer risico is meer geld verdienen. vind ik persoonlijk niet verkeerd. ik krijg liever ik noem maar wat 5 rooie voor een kilo dan 4....

het gaat erom wat je als teler daar weer mee doet :excl: draag je een steentje bij aan je omgeving of moet je perse een mercedes amg en dat soort meut :thumbsdown:

 

daarbij zijn cofffeeshop ondernemers ook verantwoordelijk met een falende factoor. ik ben ooit begonnen met blowen toen de prijs nog 5 euro per gram waren ( ja ja er zijn ook die 5 gulden betaalde i know maar daar ben ik te jong voor :whistle: ). die wiet werd toen de tijd voor 2800 euri in gekocht de ondernemer hield daar 2200 bruto aan over.

 

vandaag de dag breng je een pptje weg voor zeg maar 3800 die vervolgens 8 euri de gram gaat kosten. BAM 4200 bruto over.

binnen 10 jaar zijn de lonen niet zo ontzettend gestegen althans van de coffeeshop werkenemers die ik ken :whistle: . zijn huren ook niet zo fors gestegen en tjah een hypotheek heb je vaak voor 10 tot 30.

 

het zijn ook de ondernemers die hebberiger en hebberiger worden. vele ondernemers weten niet eens meer wat ze in de klauwen hebben of het interesseert ze niets of nauwelijks. :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil ook niet slim over komen, weet van mezelf dat ik niet zo snugger ben :)

 

en dat is het dus ook, t is gewoon verdomd lastig om te begrijpen met woorden als gerechtigheid die blijkbaar een dubbele betekenis heeft.. waarbij het financieel belang van de overheid altijd de drijfveer zou zijn...

 

en wij maar krom liggen voor die zakkenvullers.. terug grijpen is dan een natuurlijke reactie lijkt me.

 

en probeer me in te beelden dat als er een "antwoord" zou moeten komen vanuit de cannabis wereld..

hoe zo'n brief eruit zou zien, om hun argumenten te ontkrachten..

 

maar we weten allemaal dat is als vechten tegen de bierkaai,

 

en t is jammer dat je in wiet je laatste stro-halm moet vinden als je echt in de put zit...

t geeft onze hobby zo'n stigma..

 

 

maar ik ben dan ook een beetje een doorgeslagen blower natuurlijk :vape:

(en de thaise invloeden uit mn blueberry steigen behoorlijk naar mn kop)

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach hoe kun je uberhaupt moeilijk doen over wiet als een hard drug als alcohol gewoon in de supermarkt ligt...? Das veel verslavender en destructiever,

Edited by Ozzoes
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

een drug, schadelijk of niet, neemt de gebruiker nog altijd vrijwillig tot zich..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit dus die vent met een trechter is een hallucinatie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...