Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest snah

Bonsai Wietplant

Recommended Posts

Guest snah

Hallo ,

 

Ik las dit artikel op de site van rolling stoned

http://www.rollingstoned.nl/maak-bonsai-moederplanten/

 

Wil dit ook proberen , heb begrepen dat een bonsai plant / boom eigenlijk voortdurend gemarteld wordt , zowel de plant en de wortels worden klein gehouden ook krijgt hij weinig voeding .

 

Mijn vraag , hoe zit het dan met de verlichting ?

 

Ik was dit van plan , in mijn kast staan nu 4 x northern lights uit zaad en zijn nu 1 week oud , heb hierbij een klein potje gezet met een zaadje van een premium diesel ( is een sterke plant ) .

Als mijn kast naar 12/12 licht gaat verwijder ik de diesel en zet deze op de vensterbank , geef wel wat extra licht zodat er 18 uur licht op de plant komt . Als de dagen gaan lengen stop ik met bijlichten .

 

Gaat dit lukken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of het gaat lukken weet ik niet maar het kan wel.

Dat ligt aan de kunde van het baasje, en misschien een beetje geluk.

Succes er mee, ik ben benieuwd. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou als je diesel uit fem seeds afkomstig is toch om het half jaar je moeder verversen....

 

er zijn zelfs mensen die beweren dat je uit fem seeds helemaal geen moeder moet houden. ik zelf ben enkel nog in het bezit geweest van cheese moeder afkomstig van greenhouse seeds en een dinagem van dinafem. beide van fem seeds afkomstig.

 

uiteindelijk 4 generaties cheese gehad. uiteindelijk de cheese opgegeven tijd voor wat anders. nu een 2 dinagem/ chemdawg moeders gehad. maar besloten om deze af te bloeien.

 

voor mij is het niet interessant omdat ik te weinig plantjes heb ( altijd onder de 100 ). ik heb zelf daarom de keuze gemaakt om weer lekker door te knallen vanuit zaad. wel was het heel leerzaam !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest snah

@ hemprenaissance

 

De bedoeling is om er een bonsai van te maken , net als die boompjes uit Japan . ( zie de eerder geplaatste link )

Dus niet de moeder na een half jaar verversen . De bonsai moet dus meerdere jaren meegaan en voor stekken zorgen .

 

Deze techniek pas ik al jaren toe bij mijn (gewone ) kamerplanten .

 

Het dieselzaadje is gisteren ontkiemd en staat nu nog tussen northern light plantjes op 18/6 , zodra ik naar 12/12 ga verwijder ik de diesel want deze mag immers niet gaan bloeien .

 

De vraag blijft hoe zit het met de lichttoevoer , kan ik na een paar maanden de plant (bonsai ) net zo behandelen als een gewone kamerplant dus zonder extra bijlichten ?

 

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...