Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Docshot

Op Vakantie......en Mijn Moedertje Dan?

Recommended Posts

Hoi,

 

Over een tijdje ga ik met vakantie. Gewoonlijk had ik iemand die mijn tuintje onderhield maar die is er niet meer. Vandaar mijn vraag omtrent het moederschap.

 

Situatie: ik ga 3 weken weg en ik wilde mijn twee moeders in leven houden.

 

Ik heb een DR150 met tl lampen dus daar kunnen ze mooi instaan maaarrr....hoe kan ik water geven als ik er niet ben? Heeft iemand daar een goed ideetje voor? Druppelsysteem of iets dergelijks? Extra grote bak maken en die met water en aarde vullen??

 

Ik hoop van jullie te horen.

 

Groetjes

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 weken ga je echt niet lukken met druppelen das een bak water man en dan nog dat je verstoppingen kan krijgen.

En dat de boel gaat lekken dat wil je niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen niet op vakantie gaan....

 

Anders iig voor een paar stekken een onderkomen zoeken voor 3 weekjes zodat je meer kans hebt om je genetica te behouden

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiet kweken gaat niet over rozen. mede door dit probleem ben ik zelf lekker gaan afbloeien. altijd gezeik mee.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd en als je een beetje goed timed is vakantie nemen geen probleem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autopots worden al jaren gebruikt, bij uitstek in situaties als deze. Vooral in de UK is het erg populair.

 

Ps. Als je niet meer voor je moeder kunt zorgen breng je haar naar het verzorginstehuis ?! :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emmer(s) hoger zetten dan je plant. Hang een wollen touwtje in de emmer en het andere eind in je aarde. Natuurkunde doet de rest.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest snah

Wat racker adviseerd gaat prima werken , doe alleen wat meer wollen draadjes per plant ( 5 of 6 ) en zorg dat er voldoende water in de hoger geplaatste emmers zit . Geef ook de moeders vlak voor vertrek wat extra water ( en voeding ) .

 

Probeer het eens uit voor je vertrekt .

 

Groet

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja precies. Misschien kun je ook een gloeilamp boven je planten hangen :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe meer licht/wartme, hoe meer touwtjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Per 100umol/s/m2 een touwtje? :innocent:

 

 

:jump: :jump: :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van je moeders stekken trekken en op big blocks zetten, moeders scrappen en direct op vakantie. Die blocks eb/vloeden en met een timer je afzuiging opschroeven (vaker laten draaien) om je LV te laten dalen.

 

Ik denk gewoon niet dat je 3 weken groei even stil kan zetten en ik weet niet hoe hard ze nu gaan? Lijkt me allemaal niet handig, maar goed, is maar een mening.

 

edit:

 

@ ts

 

Ben je al op vakantie?

Edited by Ponix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi......nee ik ben nog thuis. Was even gillend druk de laatste tijd.

Tja, ik heb het even doorgelezen en het is wel een doordenkertje he....die autopots zouden kunnen. Het is zonde als je elke 6 maanden je moedertje moet omhakken omdat je op vakantie gaat. Met een kennisje samen doen is natuurlijk wel een goede optie (welke ik destijds had) maar die heb ik nu niet meer.

De moeder die tzt staat is volwassen en zal voldoende water moeten hebben. Ik hang er een 55w propagator boven zodat het niet te warm wordt en misschien de autopot? ik ga ermee aan de slag. Elke keer stekken bestellen wordt ik ook niet vrolijk van omdat de kwaliteit ruk is en je dan eigenlijk al een slechte start hebt.

 

Ik zal mijn licht er nog eens op schijnen.

 

P.s. die van die draadjes vond ik leuk gevonden....werkt waarschijnlijk ook goed hahaha.

 

Groetjes

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest snah

Als jij vaker afwezig bent dan is er nog een andere optie , een paar weken geleden stond er hier ( of op de site van rolling stoned ) een post van een wizkid die een app had gemaakt voor android telefoons waarbij alles op afstand is te regelen , zelfs via een webcam alles in de gaten houden is mogelijk

 

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...