Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
poederbaas

Ionisator Voor Kleine Ruimte.

Recommended Posts

Hallo dames en heren,

 

mijn laatste kweek is alweer een poosje geleden en het begint zo langzamerhand weer te kriebelen. ben nu bezig met een hokje van 30x40x60, en ik vroeg me af of het ook mogelijk is om een ionisator te gebruiken in plaats van een koolstof filter. op conrad heb ik twee ionisatoren gevonden

 

https://www.conrad.nl/nl/conrad-ionisator-met-verlichting-20-m-3-w-zwart-zilver-xj-201-561102.html

https://www.conrad.nl/nl/conrad-ionisator-luchtreiniger-12-v-856497.html

 

wat zeggen jullie: donder op met die meuk en koop een fatsoenlijke koolstoffilter of dat dit wel eens zou kunnen werken?

of misschien is er wel een ander alternatief.

 

Cheers,

 

Martijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej poederbaas..

 

Een zelfde gedachte gang, heb ik ook gehad.

En dan niet zo zeer vanwege de geur bestrijding, als wel het schoon houden van je kweek van allerlei beestjes.

 

Nadeel is de vorming van Ozon.

Alleen heb ik nog niet helder kunnen krijgen, hoeveel ozon gevormd wordt, en welk niveau het schadelijk begint te worden..

 

Hier de draad waarin ik het aankaartte..

 

Klik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ouwe rocker,

 

Bedankt voor je reactie! heb net ff je draadje nader onderzocht.

dat Ozon vorming kan idd een probleem zijn. alles met 'Te' ervoor is niet goed. maar hoe bepaal je wat te veel Ozon is voor onze "Tomaatjes" =P

daar komt bij dat ik in de zelfde kamer slaap als waar mijn plant zal staan, dus het zal ook niet gezond zijn om in die Ozon lucht te slapen denk ik. misschien is dat wel een beetje extreem, maar ik zou het niet graag testen.

 

Cheers,

 

Martijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het niet ten koste gaan van de geur van je dames als die ionen in contact komen met je terpenen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je droogt onder een ozon generator is je handel niets meer waard. Het ruikt naar niks meer.

 

Ozon hoort buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de link racker, het lijkt me beter en ook simpeler om gewoon een koolstoffilter te maken/kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...