Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sok

Ideale Oogstmoment Bij Lampen Aan Of Uit?

Recommended Posts

Heren en dames paprikaliefhebbers,

 

De oogsttijd komt er hier weer aan, en ik heb de afgelopen aantal keren de dames altijd een paar dagen donker gezet voordat de schaar erin ging.

 

Nu is de hoofdreden daarvan geweest dat de trichomen en de oliën die deze bevatten, na een vermeende extra thc boost door een laatste stressfactor in de donkere dagen, behouden blijven in plaats van dat een deel vervliegt/verdampt elke keer als de lamp aanstaat.

 

Echter, een reactie van een gewaardeerd member een tijdje terug in een ander topic over oogsten, zei dat je beter met de lamp aan kunt oogsten, onderbouwd met de theorie dat de suikers in de plant zich naar de warmste plek begeven. Met de lamp uit is dit dus doorgaans in de wortels, en met de lamp aan is dit in de toppen, en dat is natuurlijk waar je ze wilt.

 

Dat laatste maakte wat mij betreft redelijk veel sense, en ik vraag me nu dan ook af wat wenselijker is van de 2 scenario's. Of dat er het beste van beide werelden is te bereiken door bijvoorbeeld de wortels in de paar donkere dagen van koud water te voorzien of anderszins koud te houden en de omgevingstemperatuur een paar graden warmer te houden.

 

Het is natuurlijk ook lekker gemierenneuk, en het is mij om het even omdat de resultaten hoe dan ook worden geprezen, maar het lijkt me interessante materie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bolliex

Ik zou het in den donker doen, dan liggen ze te slapen en verwachten ze het niet.

Wel stil zijn he.. :P

 

 

de theorie dat de suikers in de plant zich naar de warmste plek begeven. Met de lamp uit is dit dus doorgaans in de wortels, en met de lamp aan is dit in de toppen, en dat is natuurlijk waar je ze wilt.

Niet vergeten daje u planten omdraait na het omhakken e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

onderbouwd met de theorie dat de suikers in de plant zich naar de warmste plek begeven. Met de lamp uit is dit dus doorgaans in de wortels, en met de lamp aan is dit in de toppen, en dat is natuurlijk waar je ze wilt.

 

Suikers zijn de voedingsstoffen voor de plant.

En zolang dat suikers zijn, is het dus nog geen THC o.i.d.

Als we nu druivenkwekers waren. was het een andere zaak.

 

 

De plant kent ook specifieke opslagmo-

gelijkheden in stengel en wortel om het

teveel aan suikers tijdelijk te parkeren.

Die voorraden kunnen later via het

floëem weer aangesproken worden als de

fotosynthese niet voldoende is.

 

Als ze te lang in het donkerstaan halen ze dus suikers uit hun opslag.

Ze gaan dus teren op hun noodvoorraad.

Daarmee krijg je niet automatisch betere wiet.

Edited by FoolOnTheHill

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat dus om paprika's in dit geval, die zijn zoet toch ook het lekkerst wat mij betreft ;)

 

Nee duidelijk verhaal. Nogmaals maakt het mij ook weinig uit hoor, maar ik vind de wetenschap erachter wel interessant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...