Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bic

1E Kweek Ooit, Hopelijk 1 Kilo Oogst Op Mapito In Een 150X150 Tentje Met Een Gavita 1000 Zonnetje

Recommended Posts

hallo allemaal.

Dit gaat mn aller eerste kweek ooit worden en stap meteen in het diepe met mapito.

Het idee is dat ik 1 maal per jaar kweek en oogst voor een voldoende privé voorraad. ik hoop een kilo over te houden.

Ik denk dat ik me in de afgelopen maanden goed heb ingelezen maar alle hulp blijft welkom.

 

Ik heb een mammoth 150q tentje neergezet met een Gavita 1000 Watt lamp.

Hierin hangt een 2000 kuub phresh filter met een 1500 kuub afzuiger.

op de de bodem ligt een zelf gemaakt bak van MDF met daarin vijverfolie gespannen en vast geniet.

Hierin komen 11 kratjes van 32 liter en nog 1 kratje van circa 16 liter. Dit zodat ik een hoekje vrij heb voor de vlakzuigpomp.

dit alles gaat gevloed worden vanuit een 150 liter vat met verwarming en circulate pompje.

 

Ik twijfel alleen nog tussen rfx of mapito.

Als voeding wil ik de gold label lijn gaan gebruiken. Ik lees hier op te forum best wel wat goede verhalen over gold label.

 

op de foto's is te zien dat box nog in de tent hangt, deze staat nu buiten de tent. scheelt een hoop ruimte en hoogte.

 

Tips zijn meer dan welkom!

 

Bic

 

de foto's

 

gallery_43301_17746_2974.jpg

 

gallery_43301_17746_531871.jpg

 

gallery_43301_17746_375100.jpg

 

gallery_43301_17746_234743.jpg

 

gallery_43301_17746_525814.jpg

 

gallery_43301_17746_114551.jpg

Edited by Bic
  • Like 17

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er naar uit dat je je redelijk hebt ingelezen idd hehe

 

zou voor rfx gaan, alleen maar voordelen. eerste keer even met goed veel voedingswater inwateren. minimaal even veel water als de inhoud van je krat. dus aan 1 vat heb je niet genoeg. in princiepe is je nieuwe rfx zoutloos. dus als je het eerst 4 kratten doet, dit terug pompt in je vat. hoef je alleen de ph maar opnieuw af te zuren en dan kun je em weer gebruiken voor je volgende 4 kratten, enz. bij een vervolg draai moet je drain door het riool.

wel gaten gemaakt onder in je kratten? staan ze op verhoging?

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik me in de afgelopen maanden goed heb ingelezen maar alle hulp blijft welkom.

"op de de bodem ligt een zelf gemaakt bak van MDF met daarin vijverfolie gespannen en vast geniet."

 

ziet er naar uit dat je je redelijk hebt ingelezen idd hehe

 

Niet genoeg..

MDF???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Supernoob, bedoel je de drain van het inwateren wat door het riool moet?

Kabel gootjes worden gebruikt als verhoging en morgen

gaan de kratten doorboord worden voor de afwatering.

 

oude rocker, ik heb voor MDF gekozen omdat mn budget nu even niet toeliet om voor multiplex of betonplex te gaan. 1 ronde gaat MDF echt wel uithouden. Maar inderdaad een goed punt voor de volgende ronde!

Edited by Bic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ik dit in meer dan 1 verslag terug heb zien komen en dit niet tot problemen heeft geleid.

bovendien heb ik bewust gekozen voor eco-mdf wat vrij zou moeten zijn van formaldehyde. En de formaldehyde is volgens mij het geen wat problemen zou kunnen geven met mdf.

Edited by Bic

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

Zoals ik het begreep gaat formaldehyde vooral problemen geven in een (semi) gesloten systeem.

Nu heb ik als het goed is en geen formaldehyde in mijn mdf en geen gesloten systeem.

 

Volgend jaar wil ik sowieso wat steviger materiaal dan mdf.

 

Bedankt voor je input rocker!

Edited by Bic
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt Crowbar!

 

Hier wat foto's van de tent zonder box:

 

gallery_43301_17746_132673.jpg

 

gallery_43301_17746_168428.jpg

 

Vanavond zal er een ventilator kacheltje van de action (10 Euro) in de tent opgehangen worden. ruimte waar de tent in staat kan de temperatuur dalen tot 16 graden. Om de temperatuur in het donker wat omhoog te krijgen zal t kacheltje dmv een simpel ingebouwd thermostaatje zijn werk moeten doen.

 

 

Edited by Bic

Share this post


Link to post
Share on other sites

je voorbereiding ziet er super goed uit voor je eerste Ronde :tu al had ik zelf niet voor mapito of rfx gekozen en gewoon op grond gegaan helemaal omdat het je eerste kweek is, maar goed hoop het beste voor je,weet je ook al welk soortje je gaat zetten? stekken of zaailingen? succes met de kweek!

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt je goed voorbereidt en ingelezen zo te zien en je opzet ziet er leuk uit!

 

Maar ben ik de enige die de elektrische apparaten inclusief kabels buiten de tent zou hangen?!

 

Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top Bic, maak voldoende gaten. En zou een 16 MM boortje gebruiken.

 

Ja, bedoel dat de drain van het inwateren normaliter door het riool moet. Maar met een nieuw schoon medium is dat niet aan de orde, dus kun je em terugpompen in je vat, ph weer afstellen en door de volgende kratten spoelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt je goed voorbereidt en ingelezen zo te zien en je opzet ziet er leuk uit!

 

Maar ben ik de enige die de elektrische apparaten inclusief kabels buiten de tent zou hangen?!

 

Succes!

is niet perce nodig, maar als je het kan doen moet je het doen vind ik.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi bezig ben benieuwd!

En de eerste x kweken ooit op mapito of rfx is denk ik niet veel anders dan op aarde. Ik bedoel heb zelf enkele rondes op aarde gedraaid maar rfx is toch weer totaal anders dus de ervaring op grond lijkt mij niet perse een voorsprong. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

K zag de topic titel en dacht " daar heb je er weer 1" normaal zou 1 op 1 voor een eerste keer niet gemakkelijk zijn.

 

Maar in dit geval zou t me niet verbazen volgens mij weet je heel goed waar je mee bezig bent.

 

Suc6 en op naar die kilo.. maar 1 run per jaar is dan toch wel zonde of niet ? Je zou maar net die ene keer zijn .. kan je dr beter al drie gedraait hebben

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed bezig , ga je een verslag bijhouden?

 

en 1kg op 1150watt op 2.25 m2 hoef je echt geen wonderkind voor te zijn.( dus dat moet je met gemak redden)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:icecream: Ik durf te wedden dat jij na 3 rondjes je tent verbouwd naar 6 lampen met Opti en de hele rataplan

 

goed bezig

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is wel goed bezig idd.

 

Maar net wat starter zegt, ben benieuwd wat deze jonge na een jaar heeft staan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog 1 de klapstoel erbij gepakt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

blijkbaar heeft die de schoonheid's prijs al gewonnen bij de meeste :lol: dat tentje is snel opgezet daar heeft die niet veel werk aan gehad maar ja, komen er nog plantjes in

of hoe zit dat? zo'n leeg tentje vind ik maar lelijk om naar te kijken :td

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...