Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo ik wou voor deze keer ook eens een verslag bij gaan houden zit niet veel op internet maar gaan toch eens proberen goed bij te houden.

Deze ronde gaat in een tent van 120x120x200

350m3 afzuiger met koolstoffilter ik kweek deze ronde in 11 liter potten . Ik gebruik zaad van royal queen seeds omdat hun meestal goed zaad hebben en betrouwbaar is.

Ik sla een stuk over van het begin daar heb ik helaas geen fotos van kunnen bijhouden, gebruik de hele voedingslijn van Aptus werk met ph meter helaas geen ec meter dus voed minimaal bij gebruik helaas deze ronde potgrond die al erg zuur is van zichzelf.

Temperatuur licht aan 26 gr en uit 18-22 lamp uit.

 

Fotos

 

gallery_21787_16399_1818548.jpg

gallery_21787_16399_2565661.jpg hou jullie op de hoogte Gr

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry wat informatie vergeten, stonden eerst 2 weken groei nu staan ze op 8 dagen 12/12 , tensiometer ik vermoed dat hij van slag is gister 250 ml per plant gegeven want gister stond tensio op 180 maar de meter zakt niet hij liep alleen maar op ik dacht ik wacht met water geven tot vandaag stond de tensio vandaag op 230.. Vandaag nog een keer 200 ml gegeven en ga straks kijken waar de waardes op staan normaal geef ik 250-300 ml om de dag deze moet ik elke dag 250 ml geven klopt die meter niet of drinken deze white widdows zo veel?

 

Grr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel watt lamp heb je?

Kan je ook wat fotos zonder de lamp aan maken?

Mijn ww drinken ook wel aardig staan ook in 11L. Ik beschik alleen niet over een tensio, dus doe het op gevoel en laat ze ook wat droog staan. Had ergens gelezen dat goed is voor de beworteling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oow sorry man klopt wist dat ik nog wat vergeten was, 600 watt son t plus👍😜

 

gallery_21787_16399_530301.jpg. Foto lamp uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_21787_16399_2619186.jpgAah nog wat fotos gevonden van de kleintjes dit waren ze op 15 november 2014 gallery_21787_16399_990567.jpg

 

Dit waren ze op 19 november 2014 gallery_21787_16399_2619186.jpg

 

En hier zijn ze op 12/12 gegaan op 22 november 2014. gallery_21787_16399_1741356.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarde van tensio stond net op 70 dus net wat te nat laat hem oplopen tot 150 max 200 en dan weer 250 ml water met toevoegingen

 

Jordyy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op 22 november op 12/12 gegaan ik houd niet van lange slungels😜

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer paar dagen verder voor mijn gevoel worden 2 a 3 planten ietsje lichter van kleur staan vanaf 22 nov op 12/12 geef voeding van aptus en geef echt van alles maar een paar druppels omdat ik geen ec meter heb kan ik beter wat meer voeding gaan opbouwen? Maja hier foto gr

 

gallery_21787_16399_1186425.jpg

gallery_21787_16399_692120.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op foto 1 rechts boven aan die grote krijgt ook wat slapper groot blad voelt redelijk slap aan ik geef nu elke dag 250 ml p plant vanmorgen 250 ml gegeven toen stond de tensio op 50 ga ik morgen weer kijken staat ie op 340 ik hoor toch helemaal niet elke dag water te geven? Dat slap blad kan komen ivm teveel water? En voeding ik geef regulator 5 druppels op 8 l water en bloeivoeding 0,3 ml op 8 l water basisvoeding gebruik ik nog niet. Zuur mijn water daarna af naar 6,0 hoop wat te horen

 

Sorry 1 ding vergeten bij 2 a 3 planten dus lijkt het blad wat mat kleurig te worden is dit het moment om mijn voedingsgift te verhogen? Ik heb geen ec meter ik houd me niet aan het schema van aptus gewoonweg niet omdat ik bang ben voor overvoeding moet ik beginnen met 1/4 of 1/2 van wat aptus aangeeft? Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qua voeding weet ik niet zoveel, zou je echt moeten zoeken op het forum.

Wel kan je ze wat droog laten trekken voor 1 of 2 dagen, betere beworteling. En zouden bladeren ook wat minder moeten gaan hangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry voor de gedraaide foto maar kijk eens links achterste plant vooran die begint gele punten te krijgen de bovenste bladeren betekend dit overvoeding? Want dan geef ik enkel nog maar afgezuurd water en bij 2 planten lijkt het alsof de bovenste bladeren mat van kleur worden ik kweek met helaas potgrond van boerenbond.. Is het mogelijk dat ik met mijn paar druppels voeding nu overvoeding heb?

 

Gr

 

gallery_21787_14926_1052334.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_21787_16399_1697192.jpg. gallery_21787_16399_593884.jpg

 

Sorry voor de gedraaide foto dit is nu dag 30 12/12 en dag 14 zichtbare bloei dus week 2 bloei.

Ph 6,3

Ec 1,5

Ziet het er een beetje oke uit? Straks foto lamp uit

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor zover ik kan zien , ziet het er redelijk uit. Gele punten aan het eind van je bladeren duit inderdaad vaak op overvoeding. Misschien toch maar een idee om een ec-meter aan te schaffen?

Verder zou ik niet blindelings vertrouwen op je Tensio-meter. Ik heb er ook één, maar die gebruik ik amper nog. Je moet het toch zien als een hulpmiddel. Ik til nu altijd mijn potten op, voelen ze licht geef ik ze een liter, bij twijfel geef ik ze niks. Ze kunnen immers beter te droog staan dan te nat. Het voordeel van een liter geven eens in de 2 a 3 dagen is, dat er ook wat later onderaan je pot uitloopt. Zo weet je ook dat er geen zouten in je wortels blijft zitten.

 

Groeten Greenster.

Share this post


Link to post
Share on other sites

greenster, volgens mij heeft hij zojuist een ec meter aangeschaft hoor :lol:

 

 

het is altijd een beetje lastig te zien met dat gele hps licht, kun je een keer een foto met flitser maken?

wil ook echt niet zeuren maar je eerste foto van je topic was wel goed gedraaid....

 

hoe zit het nu met die gele punten op de bladeren?

ik weet nog vrijwel niks over die ec waardes dus ik kan je daar verder nog niet bij helpen.

 

het is een mooi vol tentje aan het worden zo.

is het allemaal een beetje egaal gebleven of heb je daar nog wat aan moeten verhelpen?

sommige planten lijken wel getopt..

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej,

Ja ik maak dalijk even een foto snel met lamp uit ec van de grond was 1,57 dus ik heb vandaag ec 1,50 gegeven en kijk hoe ze daarop reageren heb nog steeds klein beetje last van verbrande bladpuntjes dus ik ga nog iets omlaag in de voeding vanavond meer fotos

 

 

Oow sorry even vermelden heb ze vorige week een behandelinget magnesiumsulfaat gegeven en heb toen ook wat calcium toegevoegd bik de voeding het lijkt te helpen 3 planten zijn opgeknapt en die ene erge is niet verder gegaan de roest die erop zit gaat natuurlijk niet meer weg maar het probleem lijkt te zijn gevonden vorige week had ik perongeluk de lamp op 35 cm hangen terwijl ik een 600watter heb vandaar dat ze van boven naar licht groen verkleurden de temperatuur op hoogte van de top is 22 graden. Inderdaad 3 planten zijn getopt anders werden ze te hoog het veldje is redelijk gelijk paar buitenvallers ertussen haha

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha kan gebeuren ik lees ook nog wel eens over dingen heen😜👍

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer update zijn weer 5 dagen verder alles is nu mooi groen ook de 4 die geel waren zijn weer helemaal bijgetrokken en glanzen ik zit nu op dag 19 zichtbare bloei dus ga pas bijna week 3 in ec iets omhoog 1,6 ph 6,3 gaat allemaal lekker hier!

 

gallery_21787_16399_2230394.jpg

 

gallery_21787_16399_2304774.jpg

 

Houd jullie op de hoogte fijn weekend allemaal

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De foto's zijn niet echt duidelijk, maar volgens mij zijn je bladpuntjes wat aan het verbranden, dat zou kunnen betekenen dat je iets te veel voeding mee geeft.

Probeer volgende keer wat duidelijkere foto's te maken, en een beetje meer achtergrondinformatie erbij te posten, zoals je temperaturen hoeveelheid voeding/water enz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zit ik nu in begin week 5 hoop dat dit nog beetje goede ronden gaat worden.. Ec staat op 1.6 ph op 6,2 die plant int midden die zo geel is staat in een hele kleine pot 8 liter denk dat buffer aardig op is heb hem vandaag verpoot. De rest als ik het zo blijf doen komt het wel goed vindt wel mijn toppen nu op dit moment erg fluffy.. Temp 23-25 lamp uit 18-20 lv 50% heb en onverwachts 40 kleine haze stekjes bik gekregen die al in bloei staan 3 weken schat ik die zijn nog geen 15-20 cm groot

 

gallery_21787_16399_585104.jpg

gallery_21787_16399_442076.jpg

gallery_21787_16399_164944.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry ik zit pas in week 4.. 8 december zag ik de eerste haartjes dus dat is bloei dag 1 zitten nu op 6 januari dus ik zit in week 4 gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...