Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

420man010

Orange Bud Moeder/kweek Leerproces

Recommended Posts

Hallo allemaal!

 

Een hele tijd geleden heb ik een paar keer een klein kweekje gehad maar ben er toen mee gestopt om prive omstandigheden.

Ik heb eigenlijk niet veel ervaring dus ik hoop van dit projectje en hopelijk van jullie kwekerts te leren.

 

Ik heb momenteel een bubblegum kweekje staan waarin ik veel fouten heb gemaakt maar waar ik wel enorm veel van leer.

Probeer ze momenteel te redden van de verdrinkingsdood terwijl ze nog ongeveer 3 weken te gaan hebben :innocent:

Maar goed, dat terzijde.

 

Aangezien growshops in mijn buurt vaak moeilijk doen als je maar voor een paar plantjes komt EN als je dan stekken krijgt ze slecht zijn, heb ik besloten maar zelf er wat aan te gaan doen.

Paar jaar geleden had ik een goede stekkenboer maar helaas.

 

Ik heb dus zero ervaring in moederplanten en stekken maken en ga ondanks dat het me moeilijk lijkt mijn best doen er wat van te maken.

Voordeel er van uiteindelijk is zelfvoorzienend te zijn en een soort te kweken waar ik zelf ook gek op ben.

 

Nu heb ik dus 10 Orange bud reguliere zaden gekocht bij Dutch Passion.

Zaai en stek aarde heb ik van een tuincentrum.

De aarde heb ik ingewaterd met 1/2 dosis wortelbooster (denk dat dat veiliger is dan volledige dosis)

Zaadjes staan ongeveer onder 3-5 mm aarde.

Ze staan onder de T-neon 2x75 Watt maar ik denk dat ik er 1 lamp uit ga halen aangezien ik het alleen maar voor de warmte nodig heb momenteel.

Over de koffiebekertjes (met gaatjes aan de onderkant, el cheapo) heb ik plastic folie gespannen voor een broeikaseffectje tot ze er uit komen.

 

gallery_43009_17736_1718668.jpg

 

 

 

De temperatuur komt nu op zo'n 25 graden dus wil ik weten hoe warm het wordt onder 1 lamp.

Scheelt ook weer een beetje stroom als het kan.