Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
greenlightning

Ph Probleem

Recommended Posts

Goedenmorgen,

 

Ik ben bezig aan mijn 4e ronde.

12 x amnees,2x 600w,Net begonnen aan 4e week bloei.

Ik had gedurende de afgelopen weken al mojn twijfels over de juiste ph meting en heb dus een nieuwe meter gekocht.

Dat bleek geen slechte investering want de oude bleek een aardige afwijking te hebben van 0.4

Is het nu verstandig om nu een normaal ph niveau mee te geven of is het slimmer om er wat onder te gaan zitten om te compenseren?

De planten zelf gaan overigens als een trein en hebben geen zichtbare tekorten of blokkades.

 

Mvg. Greenlightning

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet geen nieuwe kopen je moet hem kalibreren/justeren anders blijf je aan de gang:) zou gewoon nu de goede waarde aan houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik weet dat je hem moet kalibreren, dat doe ik elke week.

Op het moment dat ik hem in de ijkvloeistof steek geeft hij de juiste of of een kleine afwijking aan.

Hierna kalibreer ik hem en steek ik hem in mijn voedingsvat.

Nu geeft hij een hele hoge meting 7.8 of iets in die geest en loopt hij heel langzaam terug naar 5.9 a 6.0 (dit duurt makkelijk 10 minuten)

Dit is de reden dat ik de meting niet vertrouwde.

Ik begrijp dus hoe een meter werkt en ook dat ik nu wel het juiste meet.

Het probleem waar ik nu alleen tegen aanloop is dat ik niet weet of ik moet compenseren of gewoon normale waarde ph meegeven.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...