Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Polygonum

Shackzilla Scrog Onder 1000 Watt Gavita Pro.

Recommended Posts

Yo,

 

Dit keer maar weer eens binnen wat proberen.

 

Het is een tijd geleden voor mij en ik heb nog nooit een scrog kweek gedaan dus alle hulp is welkom.

 

1,5 week geleden zijn 10 Shackzilla feminised zaden ontkiemd. Hiervan wil ik er 5 houden.

gallery_36770_15841_524715.jpg

 

Ze staan in kleine potjes met Biobizz light mix, Sannies perfect start en schimmels. De hele boel is ingewaterd met water + bacto en ze hebben gisteren voor het eerste een lichte dosis Biobizz wortel stimulator gehad.

 

Verlichting is nu een kap met 2 x 55 watt sylvania lampjes.

gallery_36770_15841_54783.jpg

 

gallery_36770_15841_794942.jpg

 

Ze kunnen niet al te lang meer onder deze setup staan dus ik denk dat er maar een 250 watt metaal halide lampje moet worden bijgekocht voor de groei periode.

 

Het bloeihok is een mammoet tentje van LBH 1,50m x 1,50m x 2m.

Verlichting: Gavita 1000 watt pro.

Inlaat: klein softboxje.

Uitlaat: 1500m3 boxfan.

Preshfilter.

Voeding Biobizz en sannie's buffertabs.

gallery_36770_15841_520830.jpg

 

gallery_36770_15841_327815.jpg

 

gallery_36770_15841_144924.jpg

 

Ik moet nog een paar dingetjes halen, maar de basis is er.

 

Tips zijn welkom! Wat denken julie, toppen na de eerste internode?

 

Laterrr

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Poly,

 

Mooie set-up, ik zou wel wachten met toppen als je van plan bent om een netje te gaan vullen. Als je wacht met toppen tot de vijfde internode krijg je al die takken die nog hieronder zitten mee naar boven...

 

En het is weer wat anders, een buitenkweker die binnenshuis trekt... Bekijk het als een spot waar niemand komt en waar het elke dag tropisch weer is :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessante kweek, vooral omdat ik de strain ook nog heb liggen en onder dezelfde lamp wil gaan growen.

Ik kijk met je mee, Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat denken julie, toppen na de eerste internode?

 

Na de vierde internode.

 

gallery_20098_7015_54039.jpg

 

Succes.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bedankt voor de tips, dan wacht ik nog ff met toppen.

 

@ Johnny Sack, Ik zou er ook 9 kunnen houden dan staat het wel iets sneller vol. Maar voel me toch wat beter met 5 ivm gedoogbeleid. Ik weet dat het nooit mag onder een lamp enz maar bij meer als 5 word het ook moeielijk te verklaren dat het alleen voor jezelf is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat 5 of 9 echt geen verschil maakt. Je kan hoogstens zeggen dat je dacht dat gedoogbeleid nog van kracht was. Maar daar is al lang geen sprake meer van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed punt Jeice.

 

Ik heb na het weg halen van 2 achterblijvertjes nog 8 mooie plantjes over. Ze gaan maandag naar wat grotere potten en er komt een 250watt Metaal Halide lamp boven.

 

Het plantje linksonder groeide even tegen de lamp aan maar het valt gelukkig mee.

gallery_36770_15841_679210.jpg

 

Het viel me ineens op dat tussen de knoppen van mn fan regelaar/thermostaat bruine verkleuring verscheen. Iemand enig idee hoe dit kan? Komt dit door hitte en kan het brandgevaarlijk worden?

gallery_36770_15841_106510.jpg

 

Laterss.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey sap is ook weer terug?

 

 

Ga je straks meteen op 12/12? Ik heb 3 rondjes Shackzilla gedaan meteen op 18 ltrs en direct op 12/12 en toen groeiden ze nog een week of 7(!) door. Heeft ook te maken dat zadenplanten ongeacht de uren licht eerst volwassen moeten worden voordat ze gaan bloeien.

 

Ik zou als de donder dat kastje open maken, ziet er niet goed uit. Dit mag nooit warm worden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het kastje open gemaakt. De verkleuring zit alleen op de buitenkant. Onder de verkleuring zitten verder ook geen onderdelen of bedrading en van binnen ziet alles er goed uit.

 

Als het erger word komt er een nieuwe.

 

Heb ondertussen een 150 watt groeilamp binnen. Post wel een foto als die hangt straks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je kweek!

Kijk graag met je mee omdat ik ook in deze opzet wil gaan werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn mooi geworteld en de bladeren groeien over de rand van de pot. Ze kunnen dus naar wat grotere potten.gallery_36770_15841_384213.jpg

 

Deze potten staan al een tijdje, is hetzelfde recept als de kleine potjes. Biobizz lightmix, Sannie's perfect start, schimmels en ingewaterd met bacto. Er zit ook een buffertablet in de pot ( in tweeen gedeeld en tegenover elkaar 5 cm diep in de hoek van de pot. )

gallery_36770_15841_275594.jpg

 

Had er bij het uitvullen al ruimte in gemaakt voor de nieuwe plantjes met behulp van een leeg potje.

gallery_36770_15841_158519.jpg

 

 

Er hangt nu een 150 watt groei bulbje boven.

 

Heb de lamp voor de foto even omhoog gedaan, maar ze hangt nu 35 cm hoog loodrecht vanaf bovenkant plantjes omhoog gemeten.

 

Moet de bulb nog dichter op de plantjes? en moet ik de stalen spiraal van de thermostaat nog afschermen van het licht met een half koffie bekertje of iets dergelijks?

gallery_36770_15841_569830.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje stil is het nederlandse forum geworden :thumbsdown: de hele reden dat ik het risico loop mijn kweek online te zetten is dat ik er hoopte wat hulp er voor terug te krijgen.. Geintresseerden kunnen het topic nog wel volgen op Opengrow https://www.opengrow.com/topic/49270-shackzilla-scrog-1000-watt-gavita-pro/ ik geloof dat Sannie daar toch ook wat actiever is.

 

2 Topics bijhouden word mij even teveel. Toch bedankt voor de reacties :specool op deze mag een slotje :execute

 

Laatste foto's van de dames, de volgende update komt straks dus op Opengrow.

gallery_36770_15841_520884.jpg

 

gallery_36770_15841_222986.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zet je je topic dan ook hier neer en niet in indoor verslagen? Hier leest geen hond.

 

Tja Sannie....... :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de hele reden dat ik het risico loop mijn kweek online te zetten is dat ik er hoopte wat hulp er voor terug te krijgen.

 

Wat loop je voor risico, dan?

Krijg je niet genoeg hulp?

Staat er ergens in de regelementen dat forumleden het exclusieve recht bezitten om met Sannie te communiceren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet welk risico je loopt met een kweek online zetten maar je kan nooit te voorzichtig zijn vind ik. Wie weet wat voor nieuwe wetjes er weer worden verzonnen.

 

Ik ken de regelementen van wf niet fool, ik heb het ook totaal niet over het recht om met sannie te communiceren. Sannie MOET helemaal niks,en dat verwacht ik ook niet. Het had wel leuk geweest als ik wat antwoord kreeg op de vragen die ik stelde niet speciaal van Sannie maar gewoon wie dan ook.

 

Met hulp bedoelde ik bijvoorbeeld antwoord op de vraag "hoe dicht mag ik een 150watt bulb op mn plantjes hangen"

 

Ik ga niet de moeite doen 2 verslagen bij te houden als er weinig interesse in is. Dan steek ik liever al mn tijd in 1 verslag. En dat word die op opengrow.

 

Hoop dat ik hiermee je vragen een beetje heb beantwoord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff afschermen met een wit kartonnetje (of zilvertape erop) zodat je geen instralings warmte meet maar wel de lucht vrijuit erlangs kan .

 

misch kan een mod je topic verplaatsen naar indoor kweekverslagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het scrog-gaas op bovenstaande foto hangt op ruim 60 cm een 600 watt lamp.

Een 400 watt lamp hou ik altijd minstens 40 cm van de planten vandaan,

en mijn 250 watter hangt minstens 25 cm boven het gewas.

Ik denk dat je nu zelf kunt uitrekenen hoe dicht je ongeveer kunt gaan met een150-watter.

 

Die informatie is overal op dit forum en daar buiten te vinden.

Basiskennis.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg deze met plezier!

Als iemand het verslag naar indoor verplaatst zul je ook meer reacties krijgen denk ik! ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die staan er mooi bij!

Ik zou zelf wat grotere potten genomen hebben, dat is straks als de planten wat groter zijn ook handiger met water geven. ;)

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes zien er prima uit! Ben benieuwd hoe ze het gaan doen onder 150w hps.

 

Gewoon blijven updaten man! :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Bosrand, ze komen straks in 30 Liter smartpots.

 

@ Johnny, Ze komen niet onder 150w hps maar 1000w hps Johnny :likken:

 

De onderste scheuten komen nu wat meer op door het toppen. Ze beginnen dit tentje nu wel uit te groeien dus over een paar dagen gaan ze naar de grote tent.

gallery_36770_15841_528819.jpg

 

Getopt.

gallery_36770_15841_712603.jpg

 

Ik help de onderste scheuten een beetje naar de zijkant met draadjes.

gallery_36770_15841_319803.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ik help de onderste scheuten een beetje naar de zijkant met draadjes.

 

 

Draadjes gaan insnijden.

Afplakband werkt heel fijn:

 

gallery_20098_15531_493265.jpg

 

De plant heeft er geen last van, en het is gemakkelijk te verwijderen.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...