Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rodja

15X Rqs Critical Onder 600W - Eerste Run

Recommended Posts

Na lang wikken en wegen heb ik toch maar eens de stap gezet. :)

 

 

gear:

Budbox 100x100 tent

Mst vsa

Osram 600w bulb

spiegelkap

Can-fan (ruck) buisventilator 310 m3

Can-filter lite 300 m3

Fanline controllertje

davin dv 12

Conrad convectorkacheltje 750w/1200w/2000w met ingebouwde timer

 

 

Een aantal weken terug heeft de jongen van de lokale growshop 3 merkloze zakken lightix gebracht. Een zak heb ik vorige week open gemaakt en 15 plastic bekertjes gevuld voor het ontkiemen. Gisteravond toen ik de potten ging vullen zag ik dat de andere zakken een ander soort inhoud hadden: de eerste zak bleek cocos te zijn <_<

De zaden zijn onbedoeld dus in cocos ontkiemd. Omdat ik geen zin had om de zak weer om te ruilen heb ik de potten direct gevuld met een mengsel van 70% aarde en 30% cocos (goed gemixt in mijn badkuip).

 

gallery_42960_17723_1216400.jpg

Met lampen aan is het 25 graden in de tent, het kamertje zelf is ongeveer 15/16 graden.

 

gallery_42960_17723_2148518.jpg

Misschien haal ik later de 3 minst goede planten eruit zodat het niet te vol wordt.

 

gallery_42960_17723_2730814.jpg

 

gallery_42960_17723_246342.jpg

 

gallery_42960_17723_92590.jpg

 

De luchtslang ga ik nog iets inkorten zodat deze direct van tent naar flens loopt. De afgevoerde lucht komt uit in een goed geventileerde keuken. Ik heb ervoor gekozen om nog niet direct naar buiten af te blazen omdat het kleine kantelraampje in de kamer direct in de tuin van de buren uitkomt :P . Met een stillere afzuiging zou dit bij een volgende kweek misschien wel kunnen.

Edited by Rodja
  • Like 11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe warm is het het met de lamp uit? Heb je met de lamp aan de meting verricht in het directe licht? Als dat zo is geeft deze een hogere temperaatuur aan dan deze werkelijk is, door de stralingswarmte. Ik maak ook een aarde- cocosmengsel deze kweek, naar mijn weten is dat juist goed voor de luchtigheid van je medium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een kartonnen afdakje erover geeft ie 24.5 aan. Ondanks dat de kachel met timer ingeschakeld stond is het tijdens de nacht 15.5 geweest. Vanavond zet ik de kachel op 1200w ipv 750w en heb vandaag EPS platen van 5 cm dik onder de tent gezet.

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben vorig jaar begonnen met bijna dezelfde set up. Twee leuke draaien mee gedaan.

 

De potten kan je beter tot de rand vullen en de bovenste laag afdekken met zwart-witfolie of voorzien van een laagje metselzand tegen de hitte van de lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vanmiddag je kweekverslagen gelezen, erg leerzaam. De aarde heb ik nu afgedekt met aluminiumfolie, was wel nodig ook want ik heb door alle waarschuwingen voor overbewatering niet goed ingewaterd en daarna ook weinig gegeven; het voelde droog aan tot een cm of 7 diep. Voor het afdekken hebben ze allemaal ongeveer 300ml gekregen.

 

De plantjes kwamen allemaal erg snel omhoog maar nu lijkt het een beetje stil te staan, ook hangen alle ronde blaadjes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed om te lezen dat mijn verslagen leerzaam waren, dat was het voor mij ook.

 

Om aluminiumfolie over de toplaag te doen weet ik niet of wel aan te bevelen is, gaat dat niet bakken? Wit zand is handiger vind ik persoonlijk.

 

Hangende blaadjes kan duiden op water tekort.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon elke dag met een drukpompie wat afgezuurd water over je toplaag heen, t zijn maar 15 potjes.........

zwart wit folie krult op, alufolie geeft straling aan onderkant blad, verbrand je blad.

de wortels laten ademen, niet verstikken met wat dan ook!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga je Critical rondje ook zeker volgen Rodja. Kunnen we nog wat van elkaar opsteken! Welke voeding ga je gebruiken en ga je werken met ph- en ec-meters?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer je op aarde kweekt is het meten van de ph niet nodig en kan je gewoon kraanwater geven.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk wilde ik geen meters gebruiken maar heb op marktplaats een cheap setje ec en ph gevonden voor 30 euro. Omdat ik die dingen niet vertrouw heb ik ze een paar keer getest met ijkvloeistof en tot m'n verbazing werken ze nog prima. PH zuur ik af naar ongeveer 6.2

 

Als voeding heb ik een flesje biogreen grow liggen maar volgens mij heeft deze een beetje vreemde npk verhouding (3,9-11,1-5,5) drukfout misschien?

 

Tijdens de bloei gaan ze Plagron alga bloom en pk13-14 of green sensation krijgen.

 

Omdat ik aardig blut ben heb ik geen wortelstimulator en enzyme gekocht xD

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rodja,

 

Ik denk niet, dat die hangende blaadjes dorst betekenen.

Dat zijn nl. je lob blaadjes.

 

Niet te veel water willen geven..

De jonge worteltjes, die moeten gaan zoeken naar vocht..

Om de 3 dagen een beetje aan de zijkanten van je stam, zeg maar zo'n 15/20 cm..

De worteltjes vinden dat wel..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk wilde ik geen meters gebruiken maar heb op marktplaats een cheap setje ec en ph gevonden voor 30 euro. Omdat ik die dingen niet vertrouw heb ik ze een paar keer getest met ijkvloeistof en tot m'n verbazing werken ze nog prima. PH zuur ik af naar ongeveer 6.2

Zelfs als de meter goed werkt blijft de vraag of de ph - vloeistof wel goed gemengd is met het water. De fles schudden kan zomaar een paar punten verschil in je ph opleveren en dergelijke verschillen hebben de planten meer last van dan de hele cyclus dezelfde ph, al is die wat te hoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ph fluctuaties ontstaan toch sowieso door opbouwen van voeding? En dan helemaal als je tussendoor ook nog normale waterbeurten geeft met ph 8.0 kraanwater

 

De planten gaan nu ondertussen wel redelijk goed, alleen de blaadjes zijn vervormd door hitte en watertekort. De lamp heb ik daarom iets hoger gehangen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je medium fungeert als buffer, hoe groter je medium des te groter is je buffer. Als je biologisch groeit ontstaat er een bodemleven, dit bodemleven zorgt voor een stabiele ph. Je hoeft daardoor niet te letten op de ph van je kraanwater. Als je, daarentegen, mineraal groeit is er geen bodemleven de je ph stabiliseert. Dat moet je dan zelf doen door (meestal) af te zuren.

 

Wanneer je op aarde kweekt is het meten van de ph niet nodig en kan je gewoon kraanwater geven.

 

Kan je dat nader verklaren?

Edited by NoNonSense

Share this post


Link to post
Share on other sites

1zp4ej7.jpg

2lnfvb7.jpg

 

De temperatuur is overdag rond de 25° en in de nacht min 19.5°. De lamp hangt op 62 cm (eerst 55cm). Luchtvochtigheid is laag, max 37%. De planten hebben goed gereageerd op meer water, eerst hing alles en nu is dat veel minder.

 

Kan ik verder nog iets doen om vervorming te voorkomen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt een beetje, dat de plantjes te veel warmte op de kop krijgen.

Beter met zulke jonge (mooie) plantjes wat lager gaan zitten en je medium afdekken tegen indrogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wilde de planten toppen/fimmen voordat ik op 12/12 ga maar ik twijfel nu een beetje. Ze groeien erg compact en met 12 stuks komt het toch ook wel vol. Aan de andere kant: hoofdcola's zijn mooi om te zien maar ik wil absoluut geen gram verliezen aan toprot :)

Wat zouden jullie doen? (En waarom)

 

gallery_42960_17723_1077234.jpg

 

De slome duikelaar linksonder heb ik verwijderd, die was nu op haar gemakkie aan de tweede internode bezig terwijl de rest aan het knallen is. Ook heb ik 1 gargamel in de groep, deze kwam mooi symmetrisch omhoog maar begon onderaan ineens 2 extra vertakkingen te maken zonder omhoog te groeien, ik laat haar nog even staan om te kijken wat ze doet.

 

gallery_42960_17723_298437.jpg

 

gallery_42960_17723_1170704.jpg

 

 

gallery_42960_17723_1181292.jpg

Edited by Rodja
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zelf top ze liever niet, maar knak/buig ze vaak als ze wat groter zijn.

Ik denk dat je met deze opstelling er niks aan moet doen, het lijkt me dat het wel een mooi veldje gaat worden zo.

Je kan ook een paar toppen en een paar niet, om te kijken wat er gebeurd, altijd leerzaam. ;)

 

Ik zou ook nu over gaan op 12-12, anders kan het wel eens dringen worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie er goed uit. Ik zou de hoofdtoppen straks wel knakken of toppen, want anders krijg je alleen maar dikke hoofdtoppen die maar wat graag willen rotten en zeker in een klein tentje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet iemand of ik tijdens de bloei plagron cocos A+B voeding (samen met green sensation of pk13/14) kan geven ipv aarde bloeivoeding?

 

Ik gebruik nu voorlopig 1 component groeivoeding van Biogreen (EC 1,0) en de planten staan in een lightmix / cocos mengsel. Misschien loop ik later risico op Ca of Mg tekort. Cocosvoeding als basis lijkt me net wat completer.

 

Terra bloom heeft een npk verhouding van 2-2-4 en

Coco AB heeft een npk van 5-4-3, minder kalium dus maar de extra pk 13-14 vult dit aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_42960_17723_395961.jpg

 

gallery_42960_17723_690345.jpg

 

Vanmiddag 2 shemales gevonden.. Als het hier bij blijft is het geen probleem, de tent werd toch te vol. Is 2 herma's op 12 planten veel? Ik hoop namelijk niet dat het door stress komt.

 

gallery_42960_17723_1557613.jpg

gallery_42960_17723_972869.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

met je voeding vraag kan ik je niet helpen .

kweek op aarde.en bio

maar die herma s haal ik persoonlijk altijd gelijk eruit.

sommige mensen snijden gewoon de ballen weg.

en kijken het nog ff aan .

en snijden als het moet nog 1 x

de rest van je planten ook goed blijven bekijken in de oksels

 

herma kan door stress komen .

maar dan moet je het toch wel bont maken .

temp::;veel te hoog 31 graden bv

licht lekkages

om maar een paar voorbeelden te noemen .

ik ben van mening dat het meestal gewoon om een instabiele strain gaat.

of om een instabiele partij fem zaad.invb met massa productie

heb bv 1 x hermas gehad in een microtent .

en dat was royalmoby van rqs.

van de 4 waren er 2 herma.

na een beetje onderzoek kwam ik erachter dat ik niet de enigste was met dit probleem.

dat was toen ook een populaire strain,

nu heb ik al weer een paar rondes afgerond in de zelfde setup.

nooit geen herma weer gehad.

Edited by chucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...