Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Heeey alle,

 

Ik gebruik nu al een tijdje plastic grinders, van die dingen die je gratis krijgt. Nu ben ik vandaag over gestapt op een nieuwe grinder en bekeek de oude en nieuwe eens goed van binnen....

 

Juist slijtage, logish. Maar waar gaat dit plastic dat van de tanden af slijt heen??? Juist, mijn en jouw jointje, lijkt me niet wenselijk. Heb zelf dan ook alle plastic grinders de vuilnisbak in gegooid en werk nu maar even met een mes en me vingers tot ik een stalen grinder gekocht heb.

 

Mij heeft t 6 jaar blowen gekost voor ik hier is aan dacht, misschien dat andere nu ook aant denken gezet worden.

 

Waarom bestaat die meuk uberhaupt nog vraag ik me toch af...?

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn er "stalen" grinders dan? Dacht dat metalen grinders van aluminium gemaakt zijn?

 

Aluminium lees je dan ook wel weer van dat dat gevaarlijk kan zijn. Al lijkt me dat met een vaporizer wel heel stug dat het aluminium verdampt en in je longen komt. Zelfs een joint lijkt me daar niet heet genoeg voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha goed nagedacht! Ik heb gebruik die dingen bijna nooit maar het is wel handig. De mijne is nog zgan maar ik ga miss ook maar een metalen nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe t met een houten grinder met stalen pinnen ….. KEI HANDIG

 

en die pinnen raken elkaar niet ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest snah

Die mini blender van mij vind ik toch beter , makkelijker en leuker , ook hout slijt .

 

@ oude rocker ,

 

Nee , het is net als met een blender , maal je te lang door dan wordt het poeder , is ook lekker .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietfras

ja je hebt gelijk, alluminium is het en soms rvs geloof ik. Maar dat allumium slijt op wiet lijkt me sterk of in ieder geval minimaal en idd de verbrandings temp zal een stuk hoger liggen.

 

@Topjuh

goed nagedacht maar wel behoorlijk laat al vraag je het mij. Heb me toch echt wel even zitten verwonderen waarom ik daar nog nooit aan heb gedacht... lekker gezond doen met de ongebleekte vloei en grootste plannen om bio te kweken volgend jaar en dan de zooi door een plastic grinder gooien...

 

@Snah

Zie daar het nut niet helemaal van, ik grind behoorlijk veel maar zie dat niet als iets vervelend ofzo. En zo te zien is dat ding alsnog van plastic, danwel met metalen bladen.

 

@Urbangrower

Ja hout is natuurlijk ook een mooi alternatief naast alluminium. En mogt hout slijten nou so what, een miniscule hoeveelheid hout mee roken lijtk me geen enkel probleem! T word voor mij dan ook geen "stalen" maar een houten bij deze!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruik zelf al jaar en dag een borrel glaasje en een schaartje ... :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

metalen grinders bij voorbaat omdat het vuur van je joint niet heet genoeg is om de miniscule braampjes die brij komen bij vermaling niet verbranden of verdampen.

Maar aan de andere kant als er word geinhaleerd is de luchtstroom die ontstaat bij het heisen sterk genoeg om die braampjes in zijn geheel op de luchtstroom mee te voeren je longen in?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan me post niet bewerken schijnbaar omdat ik een nieuw lid ben maar wat ik nog wilde toevoegen is dat alluminium net als veel andere metalen giftig is net als plastic.

Hout is in mijn ogen de meest onschuldige maar kijk daar ook mee uit niet alle producten uit de natuur zijn bij voorbaat goed of onschuldig.

 

Er is een onderzoek geweest waarin blijkt dat vrijwel alle producten en levensmiddelen plastic bevatten in zeer geringe microscopische hoeveelheden omdat ons millieu zo vervuild is en plastic een groot probleem is als zwervend afval waardoor het beland in de voedselketen. In zee, op het land... overal.

 

Kortom je kan nog zo je best doen maar ons millieu is te vervuild om dit ook daadwerkelijk te doen we zijn ons allen aan het vergiftigen doordat we niet zuinig zijn op de aarde en dan zien we terug in onze voeding en door allerlei ziektes die we krijgen als gevolg hiervan. Plastic bijvoorbeeld kan goed huishouden in je hormoonhuishouding.

Edited by HackTheSystem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aluminium heeft ook als voordeel dat thc van plant af valt door de statisitijd.

Ik heb een goede aluminium grinder nu een jaar of 3 en geen slijtage te zien.

De plastike daarintegen waren naar een jaar wel versleten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik ook een houten grinder maar na een tijdje gaat ie plakken en moet er een gorilla aan te pas komen om dat ding nog te draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede info hack!!

 

Buzz daar had ik nie aangedacht de statishe electrishiteit! Misschien toch voor alu gaan...

 

Dilago, dat probleem ken ik van mijn plastic grinders! Ik douw de zooi altijd al veel te vol, me joint in 2x grinden tjah.... maar naar verloop van tijd plakt de zooi zo erg dat een gorilla van pas gaat komen (werd toch vreemd aan gekekn toen ik jouw reactie op me telefoon las:P) misschien dan toch alu wand das makkelijker schoon maken natuurlijk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na jaren een kunstof grinder te gebruiken ben ik ook over gegaan op een alu grinder...

Gaat hij plakken ofzo dan kan je hem ook gemakkelijk schoon maken met een beetje alcohol...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie hebben het nu over een grinder maar alle verpakkingen zijn bijna van pkastic; vlees, groente, dranken, en andere artikelen die we dagelijks of met regelmaat consuremen. Zoals eerder gezegd is plastic in ons lichaam slecht dus vraag je eens af waarom de middelen die wij moeten consumeren een giftige verpakking hebben. Vroeger kpn je frisdranken nog in glas krojgen dat is nu alleen nog voor de horeca en een enkele supermarkt heeft npg een enkel artikel in glas.

 

Plastic is een groter gevaar dan men zich beseft. Ik weet verder niwt of er verschil zit in het gedrag van plastic in het lichaam als het als verbrande deeltjes het lichaam binnen komt of als onverbrande deeltjes.

 

Om aan te geven op welk niveau we zitten met het gevaar omtrent plastic zou ik toch wel zeggen net als het wereldwijde Co2 probleem.

 

Er schijnt een nieuwe film te zijn over suiker en waar dit allemaal inzit en de gevaren hiervan. Wie dus maar gewoon eet en snoept kan maar zo bijna een kilo suiker per week naar binnen werken zonder hierbij stil te staan. De film heet "That sugar film"

Lijkt me de moeite waard.

Neem E-nr's bijvoorbeeld. Het is niet nodig om dingen 6 jaar goed te te moeten houden dus weg met die conserveermiddelen. En nee ik ben geen hippie en bomenknuffelaar maar er moet niet gerotzooid worden met wat wij consumeren. Ik kwam op een goede dag op 70 E-nr's die ik binnen kreeg.

Het word sowiso tijd dat de mensen meer bewust worden over dit soort zaken.

Edited by HackTheSystem

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De verpakking gooi je normaal gesproken weg voordat je het product opeet. Dan krijg je het niet binnen ook.

 

Probleem met de plastic grinder is dat het plastic slijpsel in de wiet komt. Dan rook je dus plastic mee, wat je dan ook in je lichaam krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gooi jij die verpakking weg?! :P

 

@HackTheSystem

Als je van dat doorzichtige folie over je groente heen doet dan zorgt dat niet voor zoveel wrijving dat je echt plastic binnenkrijgt.

Stel er zitten enkele stukjes plastic, die hebben dan wel een grootte van enkele moleculen.

 

Voortaan maar even goed je handen wassen als direct van de computer vandaan komt en gaat eten. Er kan namelijk flink wat plastic aan je handen zitten van het toetsenbord en de muis. Gooi gelijk maar de plastic baby/kinderlepels weg ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@unpre.:

 

Je doet er lacherig over maar eigenlijk heb je groot gelijk. Nu ga ik iets geks zeggen wat helemaal niet zo gek is wannt als je aan plastic likt dus bijvoorbeeld die plastic lepel die je noemt betekend dat er placti mokeculen vrij komen die worden opgenomen door je tong want je proeft een plasticsmaak toch? En waarom is bier uit een plastic beker niet te zuipen? Juist ja, dus krijg je plastic binnen.

En het gaat er niet om dat je een keer een dag ofzo met plastic gaat maar het peobleem zit hem erin dat wij er niet omheen kunnen en over een week merk je niks en over een maand merk je niks en over 2 jaar merk je nog niks maar over 20 jaar heeft dat vieze sluipende plastic zijn werk gedaan net als E-nrs en al die stoffen bij elkaar opgeteld zorgen er precies voor dat op het moment dat wij met pensioen moeten wij toch wel heel snel de pijp uit gaan.

Sluipend vergif noem ik het. Wij beschouwen het als normaal zoals de meneer hierboven maar denk nog maar eens terug als je op je oude dag van die vage klachten krijg die nergens aan te verklaren zijn.

 

Groetjes.

Edited by HackTheSystem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel verborgen suikers indd, haal op ''moleculair niveau een maiskolf is uitmekaar, t zit overal in.

Beetje off-t (Sorry Ozzoes), maar als we toch voor de horrordocu's gaan is Food-inc en bijv Run for the cure, ook oogopenend .

 

On-t: gebruik al jaren een kunstof-grinder inderdaad, toch maar is allu-hamburgertje halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plastic wordt bij verbranding natuurlijk nog een stuk schadelijker dan wanneer je het onverbrand consumeert. Indien je een aluminium grinder haalt en je wiet vervolgens met tabak mengt is het dweilen met de kraan open, want tabak zit ook vol met troep wat bij ontbranding minstens zo slecht is als plastic.

 

Tabaksrook is schadelijker dan cannabisrook en waarom zou je tabak roken als het de wiet alleen maar slapper maakt? Als je een aluminium grinder haalt, stop dan ook meteen met tabak want anders heeft het zo weinig zin.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...