Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dsmennel

Verduisteren

Recommended Posts

Ik ben nu bezig met het voorbereiden voor volgend jaar, maar nu heb ik toch een belangrijke vraag die ik niet weet maar voor jullie misschien wel een domme vraag is.

 

Een autoflower hoef je niet te verduisteren want die bloeit automatisch. Dat is voor mij als beginner dus handig, maar als je geen autoflower neemt en je zet hem in het bos. Zou je hem dan ook moeten verduisteren?

 

Graag met een duidelijke uitleg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verduisteren is altijd een optie bij normale planten maar geen must.

 

Verduisteren is niets meer als zorgen dat de plant minder licht uren krijgt en dus eerder in de bloe zal schieten. Je beslist dus zelf wanneer je bloei begint en dus ook wanneer deze klaar is. Maar moet je dat willen? 2x per dag naar je spot int bos? om laten we zeggen 07.00 en 19.00. Zou er zelf nie aan beginnen mits je het kan automatiseren. Zonder verduisteren bloeit de plant ook gewoon, dan wel later natuurlijk en dus eventueel in een minder gunstige tijd van het jaar.

Edited by Ozzoes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen kies gwn een goed soortje dat vroeg klaar is je hebt er genoeg die in september of eerder klaar zijn. AMS, gold rush naja kijk maar lekker rond er zijn er genoeg

 

Mvg,

 

Toppert

Share this post


Link to post
Share on other sites

als jij een binnensoort neemt die NA de zomer gaat bloeien (begin sept) is het aangeraden om te verduisteren

als jij een buitensoort neerzet die NA de zomer klaar is (midden sept) niet

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da vin ik wel heel mooi, kort bondig en vooral duidelijk S37!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen probleem! Blij dat t een keer is gelukt om iets kort op te schrijven :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje laat maar lekker aan de autoflowers gaan in een bos. sws niet verduisteren. binnen 12 uur 2 x op je plek dat minimaal 1 maand zoniet je hele bloei periode.

 

dat moet geen ene guarilla kweker willen gezien het feit van sporen en mogelijk zero oogst ....

 

daarij heb je met fatsoenlijke autoflowers mooie wiet.

 

ik vind de auto mazar van dutch passion echt een topper. moeten ze niet grotere worden dan 40 cm zijn lowryder2 van jointdocter en sweet caramel van sweet seeds me erg goed bevallen!!!!

 

voordeel dan weer van lowryder2 is dat je 10 zaden regulier zou kunnen bestellen en hier een zaden kweek mee kan doen waardoor je zo makkelijk op 2000(0) zaden kan komen voor zeer weinig geld ( ook niet onbelangrijk voor guarilla ).

 

dit zou je kunnen realiseren met slechts een paar 18 watt lampjes. je zal dan wel onderhand in actie moeten komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je lowriders gaat aanbevelen dan zegt dat genoeg over jou kennis.

 

Koop toch wat fatsoenlijks ipv die troep.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers is niet een slecht idee, dat ga ik ook zeker doen maar ik ga ook 10 heribei doen om is te proberen. Ik heb ook nog nooit een buiten wiet gerookt dus zou het mee maken en anders koop ik het binnenkort even. Autoflowers zat ik meer te denken aan de AK47

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleine autoflowers worden heel makkelijk op guerilla over woekerd door brandnetels etc.....ze hebben veel meer onderhoud nodig als planten die 2/3 meter worden.....

 

mja...op guerilla en voor de buiten kweek in het algemeen... met het Nederlandse weer.....probeer een mix van binnen en buiten soortjes...AUTOS.....en vroege en late soortjes...

 

dan schiet je met hagel...dus oogst je altijd wel wat....

 

Gr :dope:

Carpe

Edited by carpe_diem
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jonnie ik ga hier niet verkopen dat het het aller lekkerste is maar qua kwaliteit s het prima witte wiet die je weg kan doen op de markt als goede witte wiet die er als binnen uitziet. zeker in de zomer zijn er shops die moeilijk aan mooi witte binnen wiet kunnen komen.

 

de boertjes zijn allemaal hun zuur verdiende centjes aan het uit geven in bijv het buitenland en laten het hokje in de maanden juni, juli en augustus ff voor wat het is en er ontstaat een schaarste het geen wat wel aangeboden word in de zomer ziet er VAAK veel minder uit dan het spulletje wat er in de winter verkocht word.

 

commercieel is auto mazar gewoon een goed presterend soortje en geeft een wiet wiet smaakje. neen het smaak niet als de exotische soorten. ik heb ook auto cheese van dinafem gehad. helaas rookte slechts 20% weg als cheese en alle andere phenos hadden er in de verste verte niks met cheese te maken. maar goed die 20% POEH HE dat was echt zware kwaliteit wiet

 

@ carpe: een beetje guarilla veldje houd je tog wekelijks of 1 x in de 2 weken wel bij of niet??? schieten met hagel is altijd verstandig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals carpe zij, AF is soms wel wat zielig want vaak worden de brandnetels ernaast nog hoger en dan mag je blij zijn met 5gram aan verotte dings

ik zie Af bij guerilla enkel als aller laatste back up

Een AF is niet enkel 3 keer kleiner maar ook 3keer smaller langs alle zeiden.

Dus logisch dat je met een goeie strain op guerilla

15gram haalt bij een af je maar 150gram bij een "echt" soortje

zelf ga ik beide gebruiken maar zoals ik zei,de af s als back up

Neem gewoon NIETS dat op theoretisch langer bloeit dan 6-7 weken dus geen haze,en zulke dingen neem iets dat vroegbloeit en met geluk zijn ze nog eerder klaar als de afjes

 

- terzeide automazer en simpelweg iedere af strain is onbruikbaar voor commercieel te verkopen.

Alleenal guerilla en commercieel is extreem moeilijk , tenzij we zoals carpe half nederland of balgie gaan volzetten :)

ook zien buitenshops 9/10 keer direct of het indoor of outdoor wiet is tenzij

de persoon zelf al 5gram gerookt heeft in een bong tijdens werk .

Dus meng AF en guerilla en de prijs voor buitenwiet , ben je zoals ze hier zeggen ferm gejost van iederen kant.

Neem gewoon 50-100reguliere en 10-20AF

om maar een verhouding aan te duiden

Mvg wannaroll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...