Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
LED_KROKET

Is Dit Te Veel N?

Recommended Posts

Hoi

Nieuwe ronde en wilde dit keer niet afzuren.

 

18L bakken met lightmix verrijkt met 1gr kalk per liter aarde.

Ze staan nu al 2 weken.. ze hebben geen druppel voeding gehad, slechts GHE Diamond Nectar en APTUS Startbooster (wortel stimu).

 

Mijn dames zien er mooi groen uit, niet te donker en zeker niet te licht. Toch ziet de blad er beetje ingekreukeld uit (alleen nieuw blad, zie foto). Het ziet er uit als een overschot aan N waarbij normaal planten "de klauw" krijgen alleen ze klauwen niet krom, maar wel hetzelfde structuur.

 

Weet iemand wat dit kan zijn?

dr2hbc.jpg

Edited by LED_KROKET

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, er is een fout opgetreden. Als je niet weet hoe je deze functie moet gebruiken, of niet begrijpt waarom je deze foutmelding hebt gekregen, probeer dan de help bestanden voor meer informatie.

[#10744,1] Sorry, maar dat is geen geldige afbeelding. Als je op dit scherm bent uitgekomen door een link op deze site te volgen, informeer dan een administrator

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, er is een fout opgetreden. Als je niet weet hoe je deze functie moet gebruiken, of niet begrijpt waarom je deze foutmelding hebt gekregen, probeer dan de help bestanden voor meer informatie.

[#10744,1] Sorry, maar dat is geen geldige afbeelding. Als je op dit scherm bent uitgekomen door een link op deze site te volgen, informeer dan een administrator

 

Aangepast, sorry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn dames zien er mooi groen uit,

Groen? dat blijkt niet uit de foto.

Hangt de lamp er niet te dicht op? Of staat een fan direct op de plant gericht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey.

Nee dat komt vanwege het licht.

Ik maak morgen wel betere foto met lampen uit.

Er staat idd een fan maar die blaast niet direct op de planten maar zo'n 50-60cm hoger onder de lampen door.

600w hps in adjust-a-wings op ongeveer 65cm

 

 

Ps. Denk zelf dat het misschien door de ph komt.. Wilde deze ronde niet afzuren en zover niet gedaan maar toch krijgen ze elke watering ph van 7.5 - 8.0 en dat is echt hoog, wellicht krijgen ze een of andere microelementen lockout. (Zink/ijzer ?)

Edited by LED_KROKET

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat lijkt me hoog.

Ik weet niet welke pH men adviseert voor grond maar 6,5 lijkt me wel wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teveel N geeft meestal lange dunne stelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat hoort bij nieuwe blaadjes, trekt vanzelf weg in paar dagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas trekt het niet weg. En ik had 1 plantje in een 11L pot op andere substraat met andere voeding in hetzelfde tent.. en die is nu ook helemaal krom getrokken zoals op de fotos hierboven. Ik begin te denken dat het een probleem is wat betreft de omstandigheden.

 

De LV met lampen aan is 40%

De LV met lampen uit is 60-65%

 

Temp met lampen aan is 27 graden

Temp met lampen uit is 19,5 graden

 

 

Ik zat te denken.. zal het misschien iets met ventilatie te maken hebben.. want ik zie bij sommige bladeren beetje verbrande bladpunten maar dat is te gek voor woorden aangezien ze op lightmix staan en zover niks hebben gehad behalve wortelstimulator. Ik kan me vaag herrineren ooit te hebben gelezen dat luchtstroom ook kon zorgen voor verbrande bladpunten, weet hier iemand meer over?

 

Ik heb 1 ventilator aan de zijkant van mijn tent en die blaast onder de adjust-a-wings door .. aan de andere kant van de tent staat op hetzelfde plek de koolstoffilter.

Mijn bladeren bewegen niet door mijn ventilator, dus met andere woorden ik blaas er niet vol erop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koude lucht op je blad en tocht geeft klauwblaadjes. Die waardes zijn niet verkeerd.

 

Ventilatie is wel makkelijk te veranderen als je een vermoeden hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@racker

 

okay thanks.. ik heb nu alle onderste openingen van mijn tent dicht gedaan.

Als het goed is moet nu geen koude tocht (passieve aanzuiglucht) door de plantjes heen stromen.

Mijn koolstoffilter hang hoog in de ene hoek van de tent en aan de andere kant op hetzelfde plek staan de geopende-tent-openingen voor lucht, wat mij het idee geeft dat lucht nu voornamelijk door de bovenkant van de tent stroomt.. krijgen ze nog wel voldoende verse lucht zo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou die zwenkfan eens uitzetten. Dat de lucht onderin binnenkomt is niet zo erg. Het stormt daar toch niet? Door je afzuiging is er genoeg luchtverversing, de zwenkfan kan weg.

Welke temperatuur heb je bij je plant? En heeft ze genoeg basisvoeding? (NPK)

Hoe hoog hangt je lamp? Niet te dicht er op. 80cm of zo is prima, dat is minder stress voor de plant.

Je kunt de planten misschien een tijdje op een verhoging zetten als je bang bent voor ijskoude aanzuiglucht.

Edited by Zwemvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE:

 

Tussendoor geflushed met Florakleen (zoals op de GHE schema aangegeven staat om de 3 weken). Die verwijdert zoutophopingen.

Dames zien er weer super goed uit, dus denk dat het toch een overschot aan N aanwezig was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij 'klauwen' ze als ik bezig ben voeding op te schroeven (ik zit op hydro maar heb ook nog planten op aarde)n en ik geef te weinig water.

 

 

18ltrs gaf bij mij altijd problemen met lekker bewateren, blij dat ik ze niet meer gebruik, 11ltr is groot zat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...