Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Coops

Aanbevelingen Wat Soortjes Betreft Voor Een 1E Hobbykweek?

Recommended Posts

Na maandenlang dagelijks veel ingelezen te hebben hier en met meerdere leden contact te hebben gehad ben ik ontzettend veel wijzer geworden en heb ik mijn toekomstige setup grotendeels wel helder. Dank voor alle moeite en informatie die hier te vinden is! Binnenkort maar eens shoppen dus....en in blijven lezen hier om bij te leren!

 

Ik ga voor mezelf 4 of 5 planten medicinaal kweken in grote kuipen onder HPS in een tent. Ik rook zelf niet nu vanwege gezondheidsredenen, anderen hier wel maar ik wil zelf aan de slag gaan met het maken van olie, zalf en dergelijke. Voor mijn en andermans gezondheid dus en vooral ook om er een leuke hobby aan te hebben natuurlijk. ;-)

 

De eerste kweek of kweken hoeven niet perse medicinale soorten te zijn.

Het gaat me er vooral om dat ik het mezelf niet te moeilijk ga maken in het begin en dus voor een soort kies dat relatief "makkelijk" te kweken is.

 

Ik heb alle binnenkweekverslagen doorgenomen en de volgende soorten spreken me wel aan om mee te starten:

 

Sannie's Jack,

Shackzilla,

Power Plant,

Mazar.

 

Ik hoor graag van de mensen met ervaring hier of dit geschikte soorten zijn. Tips zijn zeer welkom, graag met een korte motivatie erbij waarom juist dat soort.....

 

Bedankt alvast en een goed weekend allemaal!

 

Grts Coops

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo coops,

 

Omdat jou vraag is om de makkelijkste plant zou ik gaan voor de Powerplant, die plant kan behoorlijk

wat fouten verdragen en alsnog een leuke opbrengst geven, er is natuurlijk een grens tot waar je kan gaan. ze kan behoorlijk tegen stress

maar als je op het forum al wat verslagen hebt doorgenomen lijkt me dit geen probleem, dan zou verder powerplant niet mijn

eerste keuze zijn in het rijtje als het gaat om kwaliteit rookwaar, wil niet zeggen dat de PP slecht is, maar dan zou ik eerder gaan

voor sannie's jack, wat over het algemeen wel weer een iets moeilijkere plant is om te kweken maar wat is moeilijk? goede voorbereiding

alles wat je geleerd hebt op het forum dan ook werkelijk toepassen, en genoeg mensen die je tijdens je proces kunnen helpen mocht er iets minder goed gaan. dan zou ik lekker die PP links laten liggen en gaan voor sannies Jack!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Coops

 

zal niet in herhaling vallen maar idd de meest easy is de PP, maar kan wel verschrikkelijk doorgroeien en serieuze stronken maken, waar je dan mss problemen krijgt met hoogte enzo + zoals gezegd van je lijstje waarsch de minst smakelijke wiet

 

sannies soorten heb ik nog niet gekweekt en schijnen wel lekker te zijn, maar heb al meermaals gehoord dat ze niet zo hoog potent zijn qua THC productie...

 

mazar als het die van dutch passion is ken ik eigenlijk ook niet, maar dutch passion heb ik in m'n laatste topic goed leren kennen en alleen maar horrorverhalen....

 

en dan is er nog m'n grote frustratie over zaadjes in het algemeen en hun verschillende fenos. als Belg kweek ik al jaren uit zaadjes van zowat alle verschillende producenten, en het is wat het is.... je moet denken op 10 zaadjes zitten er zo'n 2-3 goede planten bij en de rest is waarsch een mindere feno.... soms zit er zelfs maar 1 of geen goede tussen.... daarom dat ik ook nu in m'n topic op zoek ben naar een goede feno om dan verder te kunnen blijven clonen...... als het binnen je mogelijkheiden ligt zou ik op zoek gaan naar een goede stek(ken). en dan kan je waarsch niet meer zo kiezen maar neem je wat je stekkenboer je aanbiedt....

 

suc6

 

imo

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mikey, bedankt voor je reactie. Ik heb PP 1 keer buiten gekweekt in potten en ik had al door dat ze vrij veel kunnen hebben. Vrienden van me vonden de smaak wel oke, maar hadden inderdaad wel eens betere soortjes gerookt. Ik had hem al bij het lijstje gezet omdat ik al het vermoeden had na het inlezen hier dat het een vrij makkelijke plant is. Heb hem ook 1 keer gezien in een tunnel bij een bekende van me, daar kwamen echt huges knotsen aan zeg! :yummy: Je hebt gelijk, als je je goed voorbereid en een verslag bij gaat houden krijg je waarschijnlijk vanzelf een opmerking als je de mist in gaat!

 

@Smellowmellow, The Predator zei me laatst een paar kuipen te nemen. Dat had ik zelf ook al in gedachten, 4 stuks ofzo en dan een netje erboven hangen later. Laat ik de vraag andersom stellen, waarom Smartpots? Sorry, ik heb er wel wat over gelezen maar ik zie niet direct het voordeel van deze smartpots. Hoor graag jouw mening hierover!

 

@Lord Imotep. het gaat me er alleen om dat het geen hele moeilijke strain is voor de eerste keren. Langzaam beginnen en steeds bijleren voordat ik moeilijke soortjes pak. Het THC percentage maakt me ook niet uit, liever weinig dan veel omdat ik uiteindelijk toch alleen medicinale soortjes wil gaan kweken. Ook om olie, zalf enz van te gaan maken en dan heb ik de hoge CBD soorten nodig met weinig THC. Vandaar dat ik het waarschijnlijk ook bij zaad zal houden ipv stekken. Ik ken ook niemand die in stekken doet overigens. Je hebt PM! :likken:

 

Ik heb gisteren alle soorten van Dutch Passion nog eens goed bekeken en toen kwam ik bij de Mazar uit. Er staat bij dat het hun meest verkochte soort is met goede resultaten en makkelijk te kweken. Ik was eerst van plan om komend jaar buiten te gaan spelen en dan met de Automazar omdat die als AF schijnbaar erg goed moet zijn, vandaar dat ik dacht dat Mazar wellicht ook een leuk soortje is om mee te beginnen. Dutch passion staat toch wel goed aangeschreven dacht ik?

 

Fijne zondag allemaal! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar mijn mening hebben de smarts mij de vorige ronde gered qua gewicht. het vergevingsgezinde kan je ook meer naar boven halen... zit er een dikke buffer in je pot knal je gewoon bij wijze van spreken de tuinslang op... ze houden toch alleeen maar vast wat ze vast kunnen houden... Uiteraard heb ik zelf ook geen tonnen ervaring in het klein, dus om echt een weerleggend antwoord te kunnen geven, nope..... maar goed. ieder zijn/haar mening..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem je toch gewoon een CBD-soortje... niets gemakkelijker dan BIO kweken(4-stappenplan Sannie) je hoeft bijna enkel water te geven. en je klimaat wat op orde houden

Edited by VenaSnar
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mikey, bedankt voor je reactie. Ik heb PP 1 keer buiten gekweekt in potten en ik had al door dat ze vrij veel kunnen hebben. Vrienden van me vonden de smaak wel oke, maar hadden inderdaad wel eens betere soortjes gerookt. Ik had hem al bij het lijstje gezet omdat ik al het vermoeden had na het inlezen hier dat het een vrij makkelijke plant is. Heb hem ook 1 keer gezien in een tunnel bij een bekende van me, daar kwamen echt huges knotsen aan zeg! :yummy: Je hebt gelijk, als je je goed voorbereid en een verslag bij gaat houden krijg je waarschijnlijk vanzelf een opmerking als je de mist in gaat!

 

Zoals ik zie aan je verhaal is het medicinal gericht hartstikke mooi natuurlijk, daarom zou ik je zelf ook wat moois geven, heb vertrouwen in wat je kan

en het makkelijkste soortje kiezen geeft je niet een gegarandeerde goede oogst of afloop, ongeacht PP wat kan hebben, heb ik mensen dat soortje behoorlijk naar klote zien helpen waar uit eindelijk weinig rookbaars vanaf kwam vergis je niet. gaat het goed kunnen er zeker mooie cola's vanaf komen, maar heb je Sannie's jack gezien? ze doen er wat langer over maar als je daar ook gewoon de basis goed houd ( klimaat,licht donker periode,voeding (makkelijk idd sannie's way BIO) dan heb je eigenlijk alles wat jij benoemd mooie grote toppen en goed lopende ronde en belangrijkste kwaliteit. Ik wil niet persee sannie's jack de hemel in prijze maar laten we eerlijk zijn sannie's jack is kwalitatief gezien toch net een maatje te groot voor een PP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt, dat klopt inderdaad ook wel......de basis moet gewoon goed zijn en dan kom je een heel eind en anders wordt je hier wel geholpen!

Het heeft nog even tijd, eerst maar eens wat spullen aanschaffen komende maand en dan gaan we er gewoon voor......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...