Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
justbcuzzz

Ph Waarde Daalt

Recommended Posts

De Ph waarde in mijn vat daalt nadat ik deze op 5.5 heb gezet.

 

Dit gebeurd pas in de 3e of 4e week ongeveer tot aan het einde. Eerste periode gaat de ph dus gewoon een beetje omhoog zoals dat hoort.

 

Water komt gewoon uit de kraan en vraag me af hoe dit kan. Misschien dat iemand hier een antw. op zou hebben of er ook ervaring mee heeft. Hoor het graag.

 

Overigens al van alles geprobeerd:

 

Ander vat

Andere circulatiepomp

Andere irrigatiepomp

Andere voeding

Analyse voeding

ph op 5.8 zetten (dan gebeurt het niet overigens)

 

De ph daalt niet direct nadat ik het vat heb aangemaakt, pas na een dag soms 2. En wanneer ik het vat aanmaak wordt alles goed gemengd met de pomp dus daar ligt het ook niet aan volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak voeding vlak voor het watergeven.

Tot hoe laag daalt hij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

EC omhoog gooien of calmag toevoegen.

 

Je planten trekken nu de ca en mg bindingen uit je water en aangezien die bindingen voor de buffer zorgen stort je PH nu in. Heel normaal verschijnsel als je alleen op water zit en je voedt op vraag (dus echt miniem) in die weken, want ze hebben dan dat tikkie extra nodig. Gewoon EC met 0.2 verhogen in die periode of nog hoger gaan zitten als dat gewenst is. Pas met calmag gaan spelen als je weet wat je doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ponix

Hoe trekken de planten dat dan uit mijn vat als ik vragen mag?

 

CaMg toevoegen heb ik overigens ook al eens geprobeerd die tip had ik van Rosenthal gekregen toen ik hem ergens tegen kwam (moet je wel zeggen dat hij zo stoned als een garnaal was). Hielp ook niet.

 

De ec stijgt overigens in die weken waar ik het over heb (week 4 tot 9/10) sowieso met meer dan 0.2 dus dat gaat helaas ook niet helpen.

 

Maar bedankt voor het meedenken.

 

 

@zwemvis

vat wordt gevuld met water en voeding om dan een aantal dagen mee te kunnen gaan (nooit meer dan 3 dagen). Dalen verschilt maar 4.6 of zelfs minder als ik er niks tegen doe natuurlijk.

Edited by justbcuzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem aan dat je recirculeert als je deze vraag stelt, want anders zie ik niet in waarom je ph zou instorten, dus iedere keer als jij water geeft wordt het onttrokken.

 

Kan dat je EC stijgt, want niet alles wordt verbruikt er is gewoon een piekvraag naar ca/mg. Ik heb met (bijna) alle hydro voeding ook dit 'probleem' en dat kan ik afvlakken door bij een vers vat calmag toe te voegen (werkt niet als de ph al ingestort is), maar als je strekkers hebt dan is dat een dun lijntje om te bewandelen omdat je ook N inbrengt. Met hypro heb ik dit veel minder overigens tot bijna niet en geef ik alleen een dosis guano extract mee (mg).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee geen recirculatie... drain to waiste (gewoon druppelaars) en nu begrijp je denk ik ook "het rare" van de situatie.

Edited by justbcuzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...